X-files the game

Medlem
X-files the game

Då denna serie hade hållit på ett tag så vart många förvånade över att ett spel skulle komma baserat på Arkix-X. Och när det kom 1998 så ville många ha det spelet men få som köpte det. Spelet kom i 7 CD-Rom Diskar och tog en evighet att installera men när man väl hade kommit förbi den evigheten så öppnades nya dörrar på FBI's Huvudkontor.

Man spelar en ung FBi agent ifrån Seattle (dom verkar gilla Seattle) som heter Craig Willmore som blir sklickad till Washington för att hjälpa Walter Skinner att hitta 2 st FBi agenter som har förvunnit, och dom är inte mindre än Agent Dana Scully & Fox Mulder. Och det blir en början på ett riktigt härligt X-files spel, Då man kan göra så mycket i spelet som sammla bevis ta kort på bilars registrerings nummer och se vems bil det är etc. Det spelet handlar om är Utomjordingar och Black oil och man kan göra nästan vad man vill men då dom flesta slutar med att man blir avskedad eller dör så bör man tänka på vad man gör.

Spelet användes sig av en technologi som heter Virtual Cinema som gav det en känsla av att man verkligen spelade i själva X-files serien. Dock vet jag inte längre om man känner så hur grafiken var då och hur man tycker grafiken är nu. Men skulle gärna vilja få tag på en kopia av spelet så man fick testa igen och se hur spelet fungerar nu år 2007.

Angånde just om X-files det verkar som det ska komma en ny X-files Film och även har det varit på tal om en ny serie med just Fox & Dana man får alltid hoppas att det blir så.

snygg liten låda

#blogg

Medlem
X-files the game

har spelet i orginalskick i gaderoben här hemma .. spelade det som en tok när det kom ut .. gillade det väldigt mycket ! ..tyckte det var väldigt sådär fängslande ..


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

m0s
Medlem

yes, har också spelet i original boxen liggandes på mina föräldrars vind.

1
Skriv svar