Just Cause bilder dubbelt upp

Medlem

Sitter och spelar lite nu, och första intrycket är inte alls positivt.. Väldigt irriterande körfysik (känns lite som man är ute och åker motorbåt när man kör bil, allt bara guppar och har sig).. Men får spela lite mer och se hur det andra är..

Inaktiv

Kyraal, lust att lägga upp en torrent?
Vore jättesnällt.


signatur

.

Medlem

Ja Kyraal fixa till något bra nu förfan

Medlem

Har så långsam hastighet upp att FZ kommer ha det i sitt filarkiv långt innan någon hinner få ner 5% ens, så är nog bäst att bara vänta.

Känner mig faktiskt lite besviken när jag spelar. Visst verkar allt vara stort, men jag kämpar desperat för att hitta någon känsla över huvud taget. Någonstans..

Inaktiv

Här e en snabb länk. Tankar i 900kb/s. (Ta bort *)
*http://pcgames.gwn.com/downloads/sponsor.php/id/7041/mirror/24*


signatur

.

Medlem

Han menar Xbox Live Marketplace inte till PC då


signatur

Working as intended.

Medlem
Skrivet av matte__86:

Här e en snabb länk. Tankar i 900kb/s. (Ta bort *)
*http://www.pcgames.gwn.com/downloads/sponsor.php/id/7041/mirror/24*

Did not funk...

Inaktiv
Skrivet av fakka:
Skrivet av matte__86:

Här e en snabb länk. Tankar i 900kb/s. (Ta bort *)
*http://www.pcgames.gwn.com/downloads/sponsor.php/id/7041/mirror/24*

Did not funk...

jodå, funkar jättefint.
(vet ifan varför, men kan inte posta länkar, av nån anledning)


signatur

.

Medlem

funkar inte alls

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Har så långsam hastighet upp att FZ kommer ha det i sitt filarkiv långt innan någon hinner få ner 5% ens, så är nog bäst att bara vänta.

Känner mig faktiskt lite besviken när jag spelar. Visst verkar allt vara stort, men jag kämpar desperat för att hitta någon känsla över huvud taget. Någonstans..

Först skriver du att du är långt ifrån att få ner det, sen har du plötsligt testat det??

Medlem

Nä nått är jävligt paj med den länken... kommer inte ens till:
http://www.pcgames.gwn.com

Inaktiv

Jag tankar där ifrån =/


signatur

.

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av Kyraal:

Har så långsam hastighet upp att FZ kommer ha det i sitt filarkiv långt innan någon hinner få ner 5% ens, så är nog bäst att bara vänta.

Känner mig faktiskt lite besviken när jag spelar. Visst verkar allt vara stort, men jag kämpar desperat för att hitta någon känsla över huvud taget. Någonstans..

Först skriver du att du är långt ifrån att få ner det, sen har du plötsligt testat det??

Han menar att ingen kommer kunna hinna tanka 5% av hans torrent (om han gör en) förräns FZ har filen uppe i sitt filarkiv.

Medlem
Medlem
Skrivet av fakka:

Men nått är nog fel där... Står att demot är 80mb

Medlem

Tankar i 450kb/s från FZ. Tummen upp!

Medlem

Lite tråkigt att man inte kan få göra lite mer fria grejer, som att få testa att göra lite mer stunt och sånt. Annars tycker jag att spelet verkar vara bra. Känslan finns där, bara att man inte hinner få uppleva den till max. Man måste nog ha lite mer än bara demot för att få en riktigt känsla för spelet.

Styrningen är bra, inget att gnälla på där (i alla fall inte på 360). Jag skulle dock vilja kunna springa snabbare, sprinta som man gör i GTA. Det är inget större fel på de olika fordonen, de fungerar bra. Det sämsta fordonet är nog motorcykeln, den var ingen höjdare. Det verkar vara ett bra spel, som jag har trott men jag tycker Rico ser för jävla dum ut när han springer.

Spelet kommer hamna på hyllan, det är säkert.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Han menar att ingen kommer kunna hinna tanka 5% av hans torrent (om han gör en) förräns FZ har filen uppe i sitt filarkiv.

Jo, precis vad jag menar.

Hur som helst, har slutat spela nu, men jag vet inte om jag ska dela med mig av mina åsikter. Känns som jag är tillräckligt negativ här på FZ redan, och vill inte få ett -totalt- rykte om mig att vara en tjurig neggonisse

Men jag kan ju summera min upplevelse litegrann av det jag upplevt i alla fall:

Animationerna känns väldigt stela. De är animerade för hand, och inte så väldigt bra heller (väldigt ryckiga). Speciellt "transitionsanimationerna" (från en sak till en annan) brister. Skjuter du någon som sitter i en bil så "ploppar" de bara ur bilen och hamnar på marken, och försvinner efter några sekunder. Samma sak när du sliter någon ur bilen. De har försökt sig på en GTA-lösning, men personen du sliter ur bilen utsätts för en liten teleporteringseffekt, fast.. ändå inte riktigt så. Det är mer som nätverkslagg i ett multiplayerspel och de kan hamna 5-10 meter bort. Ser riktigt underligt ut.

Sen finns det ju fordon i demot. Jag har bara provat på bilar och motorcyklar ännu, men upplevelsen känns väldigt arkadig. Lite Battlefield 1942 över det hela, där man slirar omkring som en tok utan någon som helst känsla av vägunderlag. Det verkar dessutom vara omöjligt att hamna på upp och ner, på taket, för jag gungade alltid upp på rätt köl igen (lite som att sitta i en båt som vägrar att kantra).

Det verkar inte vara möjligt att uppleva några dramatiska volter där bilen flippar runt som helsike på grund av den "mjuka känslan" i hur bilarna hanteras. Men det här är något jag får utforska mer för att vara säker.

Jag försökte mig på lite frontalkrockar, och det hände i stort sett ingenting intressant då. Bilen gungar till lite, fronten åker upp en aning, och sen är det bara att fortsätta köra. Absolut ingen känsla av två bilar i hög hastighet som möts i en förödande krock.

Den artificiella intelligensen utforskade jag inte i något vidare djup, men blev inte särskilt imponerad. Skjuter du ett skott på en bil som kör mot dig, så kommer föraren alltid att stanna och överge bilen. Skjuter du på en bil som åker från dig, så trycker alltid föraren gasen i botten och åker därifrån. Varje gång, utan undantag de 30-40 gångerna jag provade. På tok för svag variation i de civilas reaktioner där.

Militären som åker i sina jeepar är också lite förutsägbara, och jag upplevde hela tiden något underligt när de stannade. Passageraren kastade sig alltid huvudstupa ut ur jeepen när den precis skulle stanna och han hamnade 3, 5, eller kanske 10 meter bort från bilen. Visst, detta hade ju varit okej om bilen åkt i högre hastigheter, men det ser lite dumt ut när den rör sig i 5 km/h, eller står stilla.

Jag nämnde lik som försvinner, och det var även lite problem med levande människor som försvann. Flög i min fallskärm vid några tillfällen, kanske 7-10 meter ovanför marken, och såg en liten grupp civila springa under mig. Bestämde mig för att hoppa ner och skjuta ner dem, men när jag landar så har de försvunnit spårlöst. Lite underligt, och förstör illusionen en aning kanske.

Svårighetsgraden i demot verkade vara extremt låg, och även trots att 10-15 soldater och poliser skjöt på mig vid ett tillfälle under ett uppdrag så gick inte hälsan ner nämnvärt, trots att jag mest sprang omkring och tog emot bly. Kändes helt enkelt som jag inte kunde dö

Ljudet är det väl inget extremt problem med. Lite väl tamt ljud kanske, och rösterna låter lite väl stereotypa ibland, nästan parodiaktiga med tjocka litinoröster samt -- här är jag lite osäker på om jag kommer ihåg rätt -- Arnold Schwarzenegger. Hade det här spelet varit ett humorspel i stil med No One Lives Forever hade det varit helt okej, men just nu vet jag faktiskt inte om demot är på allvar, eller en slags parodi av något slag.

Tycker ni jag låter lite väl negativ? Jo, jag hade tyvärr inte ett dugg roligt när jag spelade demot. Det saknade känsla rakt igenom. Inte direkt opolerat, utan mest som om utvecklarna tagit en del genvägar här och där. Förenklat konceptet mer än det är önskvärt. Dock så är det ju bara ett demo, men jag vet inte vad jag ska tycka om det, då det utspelar sig på en ö som inte finns i den färdiga produkten. En demonstration av spelmotorn, kanske?

Nåja, hoppas era åsikter är bättre än mina

Medlem

Kyraal: Jag håller med dig på många av "punkterna". Det var en hel del saker som saknades (däribland en del av känslan) och demot kändes alldeles för "låst" till de s.k. uppdragen. Jag har väntat på det här spelet ett bra tag nu och jag måste faktiskt säga att jag är något besviken. Jag förväntade mig mycket mer, men jag tycker absolut inte att spelet verkar vara skit. Precis som du skriver är det svårt att avgöra vad man ska tycka om det eftersom det är ett demo och det utspelar sig på en ö som är specialgjord för just demot. Man fick ju t.ex. inte utforska någon större stad, inte pröva på speciellt många vapen och fordon och inte göra något riktigt uppdrag så... jag vet inte. Kommer de saker som är negativa med demot vara lika negativa i den färdiga produkten? Jag tror, eller hoppas i alla fall, att det kommer vara skillnad men hur stor kommer den var?

Både #Just Cause och #Splinter Cell: Double Agent kommer nästa månad och jag har svårt att bestämma mig för vilket jag ska köpa. Jag har väntat så länge på Just Cause, och jag är verkligen sugen på ett fritt spel men kommer den färdiga produkten vara likadan som demot vet jag faktiskt inte om jag vill lägga ut 600kr på det. Man vet ju nästan i förväg att Splinter Cell: Double Agent kommer vara ett bra spel men man spelar ju klart det spelet på några få dagar och sedan har man inget att göra. Just Cause kan man ju säkert sitta med ett bra tag om det är roligt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Mjo, man får nog avgöra lite själv vad man tycker om Just Cause-demot. Vanligtvis känner jag mig inte så negativ, men just i det här fallet kunde jag endast se brister. Ön är väl mindre än den i slutgiltiga produkten, fast den var ju riktigt stor. Men trots det så upplevde jag inte någon storhetskänsla, vilket kan bero på att designen inte var så genomtänkt i demoprodukten. Saknades variation, och grönskan kändes inte riktigt levande.

Jag menar inte att något i ett spel ska kännas helt levande, men.. något stämde inte för mig, helt enkelt

Gick inte in med några förväntningar alls heller. Har inte läst någon förhandstitt, men sett några filmsnuttar och bilder, fast inte riktigt skapat mig en åsikt.

Själv väljer jag Splinter Cell - Double Agent vid mitt nästa köp. Känns som ett säkert kort, och även om det bara skulle vara mer av samma recept som föregångarna så är det värt pengarna för mig

Medlem

Kan tyvärr bara hålla med dom tidigare posterna :/ Om recensionerna inte visar något annat än det man har sett i demon (föga troligt, eftersom det inte "kan" göras några ordenliga ändringar efter guld, förutom i patchar då) så lär det inte bli nåt köp av det här :/

Skrivet av Steffe@Swec:

föga troligt, eftersom det inte "kan" göras några ordenliga ändringar efter guld

Såvida dessa ändringar redan inte är gjorda, och demon kan bygga på en gammal version av spelet. Om spelpressen fortsätter vara positiva så tänker jag anta att bilfysik, styrning, och andra rena poleringsproblem är fixade i fullversionen.

Den som lever får se.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Steffe@Swec:

föga troligt, eftersom det inte "kan" göras några ordenliga ändringar efter guld

Såvida dessa ändringar redan inte är gjorda, och demon kan bygga på en gammal version av spelet. Om spelpressen fortsätter vara positiva så tänker jag anta att bilfysik, styrning, och andra rena poleringsproblem är fixade i fullversionen.

Den som lever får se.

Får hoppas det, det visar sig om c:a en månad

12
Skriv svar