Vad är det med dagens "spelmöss"?!

nj
Medlem
Vad är det med dagens "spelmöss"?!

Såg att Microsoft lanserat en ny spelmus i form av SideWinder Mouse. Kunde verkligen inte tro mina ögon när jag såg den, är det verkligen en mus? Påminner ju mer om en transformer från den gamla hederliga TV-serien jag brukade se på när jag var liten...
Microsoft är ju inte direkt ensamma om att designa underliga möss, Logitechs G9 Laser ser ju även den rätt... öhm... "intressant" ut...
Såg den först på lite bilder som smugit sig ut på Internet, och trodde det var ett skämt. Sedan snubblade jag över samma mus på Logitechs hemsida (dock så hade de färglagt den lite bättre i den slutgiltiga versionen än de tidiga bilderna jag snubblade över) och insåg att det var visst inte ett skämt.

Är det bara jag, eller ser de två mössen väldigt konstiga ut?

Hoppas bara Logitech (nej, jag har aldrig varit någon större fan av Microsofts möss, ägde den första IntelliMouse Explorer samt 3.0-modellen och avskydde båda lika mycket) behåller den gamla hederliga MouseMan-designen som levt kvar från min gamla favoritmus; MouseMan+ (senare känd som MouseMan Wheel), annars så får väl den MX518 som jag snart ska få hålla länge...

#blogg

Medlem
Vad är det med dagens "spelmöss"?!

G9's skumma utseende kan förklaras med att skalet/chassit är utbytbart - vilket är rätt najs faktiskt.

Synd bara att det är sladd.

Medlem

Helt off topic, men guud vad jag stör mig på webbutvecklare som inte vet vilket bildformat man skall använda var.

jag kräktes på det fliksystemet microsoft hade... komigen... gif... Sorry mina år som webbutvecklare har skadat mig


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Skägg.
10 Chambers

Microsofts må vara ful, men är det bara jag som tycker att tumknapparna ser redigt sköna ut? Istället för att vricka den för att manövrera två stycken ligger bredvid varandra horisontellt behöver man bara höja och sänka tummen, en klart naturligare rörelse.


signatur
dmn
Medlem

Razer Copperhead ftw

Medlem

Det är trist att vara vänsterhänt...

1
Skriv svar