Nätrollspelet Minions of Mirth avgiftsfritt

Robot
Medlem
Nätrollspelet Minions of Mirth avgiftsfritt

Inte så konstigt med tanke på hur det ser ut!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Samma åsikt här

Inaktiv

själva hemsidan har ingen bra beskrivnng om spelet.

Medlem
Skrivet av [NympH:

"]Inte så konstigt med tanke på hur det ser ut!

Gameplay > Grafik.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av [NympH:

"]Inte så konstigt med tanke på hur det ser ut!

Gameplay > Grafik.

Gameplay = Grafik^2


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Srping runt och se ut såhär en stund så förstår ni varför kvalitén på modeller och övrig grafik är väldigt viktigt...

Bra grafik ger bra känsla, dålig grafik kan förstöra den totalt.

Medlem
Skrivet av MacCoy:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av [NympH:

"]Inte så konstigt med tanke på hur det ser ut!

Gameplay > Grafik.

Gameplay = Grafik^2

Yeah right..så om spelet har hitech top of the art grafik spelar det ingen roll om det är roligt eller ej, utan istället nöjer du dig med att sitta och stirra på hur snyggt det är? lol


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det är skillnad på avancerad grafik och bra, vacker funktionell grafik. Finns många primitiva spel som än i dag har helt ok grafik som fungera även om den är är föråldrad. Morrowind behöver t.ex. inte skämmas jämte Oblivion då den grafiken även idag är vacker om dock inte lika avancerad. Ska vi dra ett mer extremt exempel så ser ju fortfarande FF6 riktigt fint ut trots att det är riktigt gammalt vid det här laget.

Men Minions of Mirth verkar ha både tråkig och ful grafik, inte bara primitiv. Få polygoner och lågupplösta texturer är ju ingen ursäkt för att skapa en så livlös och ful karaktär som den där

Medlem

Misstolka mig inte nu, jag försöker inte påstå att Minions Of Mirth är något bra spel (det har jag ingen aning om ifall det är) men min poäng är att man inte kan avgöra om spelet är roligt eller ej bara genom att se screenshots. Måhända att just detta spelet är som Grimmy sa få polygoner och lågupplösta texturer - men likväl kan det vara ett riktigt kul spel. Bästa sättet att avgöra om ett spel är roligt eller ej är dock att spela det och inte att bara se på ett par bilder.

Men om någon av er spelat det och fortfarande tycker det är skit - ja DÅ är det en helt annan sak


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ibland är gratis inte gott. Och detta är inte ens helt gratis.
Varför lägga tid på något som är fult (och kanske bra) när man kan lägga sin tid på något som är fint (och uppenbarligen bra)?


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Skrivet av Ankh:

Yeah right..så om spelet har hitech top of the art grafik spelar det ingen roll om det är roligt eller ej, utan istället nöjer du dig med att sitta och stirra på hur snyggt det är? lol

Gameplay = Grafik^2
->
Gameplay = Grafik*Grafik
->
Gameplay > Grafik

Hur står det till med matten? Han hävdade ju att gameplay är lika med grafiken i kvadrat, vilket även betyder att gameplay är större än grafik.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Gameplay = Grafik^2
->
Gameplay = Grafik*Grafik
->
Gameplay > Grafik

Hur står det till med matten? Han hävdade ju att gameplay är lika med grafiken i kvadrat, vilket även betyder att gameplay är större än grafik.

Jag står rättad - min matematik är inte världens bästa som du ser


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Gameplay = Grafik*Grafik
->
Gameplay > Grafik

Hur står det till med matten? Han hävdade ju att gameplay är lika med grafiken i kvadrat, vilket även betyder att gameplay är större än grafik.

Tyvärr stämmer inte detta påstående, gör om gör rätt

1
Skriv svar