EA antyder att Wii blir ny lågpriskonsol

Robot
Medlem
EA antyder att Wii blir ny lågpriskonsol

Vad spännande!

Det betyder ju att den, i fall det stämmer, det gör det nog inte, men ändå, att den kommer kosta runt 15-1700 här, det är typ vad man betalar för en DSLite idag, ganska nice måste jag säga.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Wii är jävligt smart och gör spelandet tillgängligt för alla. Den kommer förmodligen att kosta 1995 eller 2495 i Sverige och oavsett är det ett bra köp.


signatur
Medlem

Googlade runt lite efter jag läste denna nyhet och jag måste säga att det verkar högintressant med denna. Mer skall en konsol inte behöva kosta och hittade en hel del goa videodemos på googlevideo. Hade inte ens funderat på wii innan. Skall bli kul som fasen att skaffa en.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Wii. Den enda nextgen konsollen:)

Inaktiv

Om detta stämmer (vilket jag hoppas), så kommer Wii att bli en storsäljare!

Medlem
Skrivet av Kloker:

Wii. Den enda nextgen konsollen:)

Yes.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tror att PS3 kommer bli årets deceniumets största flopp. Kommer nog bara vara fanboysen som köper pågrund av det höga priset. Medans wii kommer vara i de flesta barnfamiljers hem. Bra pris och mycket roligt för både barn och vuxna. Sen har Nintendo själva sagt också att de kommer ligga under 250$ när det släpps. Hoppas på 170$

Medlem

är det under 2000kr kommer jag inte tveka på ett köp


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hehe Jag tror det kommer vara under 2000 fakiskt. Nintendo kommer tjäna så extremt mycket på det. Sen är också wii den snyggaste konsollen enligt mig. Hade aldrig kunnat tänka mig att ha ett ps3 synligt:P Fast iof, kan ju gömma ps3an i köket;)hehe nåväl. Wii är ett säkert köp för min del hoppas bara att spelen kommer hålla sig på 399:-

Medlem

Kommer ett vi att gå under 2000kr i Sverige kommer jag köpa vid release. Annars tror jag att jag väntar på ännu på att priset skall sjunka lite. Är en liten fattiglapp

Medlem

Är priset nere i den klassen kan jag faktiskt ha råd. En hel del av mina pengar försvann när jag köpte 360:n så jag har inte räknat med någon annan konsoll. Om Wii däremot hamnar under 2000kr kan det nog bli ett köpa.

Mmyes...


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Alltså det är svårt att inte låta som ett fanboy men Nintendo säljer verkligen denna konsollen bra för mig iaf, jag var väldigt intresserad vid informationen om retrospel, sen den magiska handkontrollen och nu detta, om det nu stämmer...

Ska bli intressant att se vad spelen kostar, vore trevligt med lite PC-kostnad på dem eller ännu billigare, har inte Nintendo sagt att de har strävat efter att ha försökt göra det så enkelt som möjligt att utveckla spel till den för att korta ner produktionstiden? Borde sänka kostnaden lite.

Hoppas verkligen de lyckas med konsollen samt ett antal riktigt bra spel så att de lever upp till ens höga (för höga?) förväntningar.

Inaktiv

Asså! även ifall detta inte stämmer helt så blir det nog billigt(iaf billigare än ps3..). Diggar Nintendo starkt, typiska japaner!
De är finurliga! Ifall priset som sägs här stämmer så kommer man skaffa sej en helt klart! Kommer nog endå göra de men endå!
tror detta kommer spela rätt stor roll i försäljningen, tänk en unge som tjatar på sina föreldrar om en ny konsol , tror inte direkt de väljer ps3...
Och man drar sej nog en del för att köpa ps3
tycker iaf det är Kanoners Nintendo!

Inaktiv
Skrivet av mirlamoooo:

Asså! även ifall detta inte stämmer helt så blir det nog billigt(iaf billigare än ps3..). Diggar Nintendo starkt, typiska japaner!
De är finurliga! Ifall priset som sägs här stämmer så kommer man skaffa sej en helt klart! Kommer nog endå göra de men endå!
tror detta kommer spela rätt stor roll i försäljningen, tänk en unge som tjatar på sina föreldrar om en ny konsol , tror inte direkt de väljer ps3...
Och man drar sej nog en del för att köpa ps3
tycker iaf det är Kanoners Nintendo!

Sen att sony är japanskt är ju en annan femma...
Vet inte om du syftar på att det är japanskt att saker är billiga? Isåfall är du på helt fel spår.


signatur

/_\_/_\
/_\

Håller med, deras PR avdelning gör onekligen ett bra jobb skapa intresse.
Om det nu bara kunde komma ett bra flexibelt mediaspelarsystem liknande XboxMediacenter till enheten så blir det ett givet köp. Min XBOX börjar bli lite långsam för hantera de senaste formaten (h.264 mfl).
Design och storleksmässigt så skulle det bli en av de snyggaste mediaspelarna helt klart.

Inaktiv

Man måste lägga in priserna för spelen också...

Lite fel är det ju ändå om man får en konsoll för 2 spel...

Om man köpte Wii enbart för priset lär man ju sitta där utan spel att spela. Konsoller är och har nästan alltid varigt löjligt dyra att *underhålla*.

Smart drag av tillverkarna. Sälja förlusterna med förlust och göra löjligt stora vinster på spelens överpriser.

Jag säger inte att PS3 eller Xbox360 är bättre, ett problem där också. Men det gör ju att priset är lite irrelevant i längden (självklart märks stora skillnader ändå, men inte lika mycket). De flesta lär ju inte tänka på det dock så det är klart att priset gör att den säljer bra.

Medlem

Wee för Wii!
Jag ska ha en iaf. Den ersätter ju GameCuben rakt av + allt annat skoj!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Kommer det kosta att tanka hem gamla spel?

Inaktiv

Vad kommer spelen kosta?


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Flakmonkey

Hoppas det går bra för Nintendo den här gången... minns att de sa precis samma sak innan Gamecube släpptes... billig och att de satsar på spelglädje istället för grafik å såna saker... men nu verkar de ju ha något speciellt på gång... frågan är ju hur länge nyhetens behag med handkontrollen håller i sig och hur bra spelutbudet blir i det långa loppet

Inaktiv

Hittar jag en kommer jag iaf att köpa den för $170. Min första konsoll sedan Atari 2600.

PS. Kan man få den i svart så den matchar TVn?

Inaktiv

Solklart köp med en sån prislapp.

Medlem

Jag kommer lungt köpa Wii, jag tycker att det är den klart mest spännande mackapären av dom nya konsolerna roliga spel en så länge o så kan man ju se framemot Mario

Medlem

Den enda orsaken till varför jag skulle köpa wii är:
1. skrapa bort namnet wii
2. för kontrollen (som jag kan köpa separat)
som jag då kommer använda för att spela SsBm "smush" med
polarna
3. För att spela gammla godingar och nya zelda

Medlem

nu blev man sugen, ska nog skaffa en plus red steal, tony hawke och några andra gosaker MUMS.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Och ni har väl inte missat detta va??

http://www.thewiire.com/news/409/1/Twilight_Princess_to_Featu...

Det kommer att vevas bra i vardagsrummen i vinter

Medlem
Skrivet av tjoff:

Jag säger inte att PS3 eller Xbox360 är bättre, ett problem där också. Men det gör ju att priset är lite irrelevant i längden (självklart märks stora skillnader ändå, men inte lika mycket). De flesta lär ju inte tänka på det dock så det är klart att priset gör att den säljer bra.

Naturligtvis blir det billigare eftersom vissa kanske inte köper 3000000 spel. Typ som jag, när jag köpte min DS så kommer jag ändå bara spela NSMB samt nya Zelda senare, har inte planerat skaffa nått mer och det blir nog inte så heller...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Wikipedia har information om enormt mycket, bl.a preliminära prisuppgifter, spelreleaser och mycket mera angående Wii.

Medlem

Ju mer tiden går, ju mer lutar det mot Wii bara istället för PS3 + Wii.
Det går inte att bortse från prisskillnaden...


signatur

yolo

12
Skriv svar