Company of Heroes hos FZ

Robot
Medlem
Company of Heroes hos FZ

Lite sent, men trevligt ändå. Har beställt spelet nu iaf, hoppas på en fin fortsatt story

Hoppas bara de optimerar spelet bättre så lite långsammare datorer orkar med, kan inte påstå att nuvarande FPS är riktigt njutbart


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

stort tack FZ, fixar hem det imorgon bitti innan jobbet. Wiee ska se om det är så bra som klosterkatten tycker.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Tacksam för Uppladdningen fz

Medlem

Håller på att dra hem det nu. Äntligen får man slippa torrent. Tror ni att min burk orkar med spelet i någerlunda okej fps? har en a64 3200+, 1gb 3200 minne, och ett 7600gs

Medlem

Kloker jodå.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Att enheter kan ta "cover" är tufft. Hoppas de gör något liknande med Dawn of War (de har de redan, men ignet såhär tufft).

Medlem

Helt klart ett riktigt bra spel... det sagt så föredrar jag endå DoW.

Största andledningen till det är slumpskotten. Infanteri kan helt plötsligt helt slås ut av en smäll, tanks kan bli utslagna av ett tur skott.

Tror att detta helt klart kommer ha bättre singleplayer än DoW men multiplayer tror jag kan bli rätt frusterande.

Medlem

Ni som förbeställt spelet, hoppas jag gjort detta hos Play.com.
Play har överlägset lägst pris på bara £24 och inkluderar dessutom både Dawn of War och Winter Assault (Gold Edition) i priset;
http://play.com/Games/PC/4-/672755/Company_Of_Heroes/Product....

Includes Dawn Of War Gold Edition + Dawn Of War: Dark Crusade demo
PLAY.COM EXCLUSIVE! Pre-order Company of Heroes today and receive a code to access the Beta testing phase of this immersive War War II RTS game!! Codes will be dispatched on a weekly basis.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Detta spel har jag missat totalt...

Inaktiv

tycker att demot sög mer kraft, om man tar den andra banan och jämför med multiplayer med totalt 6 pers så flyter det på fint i multiplayer men riktigt hackigt i singel ?? ..körde default inställningar allting medium o 1024*768

Medlem

Bra iaf att dom har sattsat på ordentlig multiplayer och hoppas verkligen att dom tar efter battle.net och skapar en ordentlig lobby. Om multiplayer är det enda folk köper spelet för så vill man inte direkt sitta och få en connection problem skylt på skärmen konstant. Hoppas att dom lägger in en loading funktion som säg generals där man kan se hur lång det tar för respektive spelare att ladda kartan. Inte direkt kul heller när man sitter i 10 minuter och väntar för att nån har dålig dator, sen droppar han iaf när spelet precis ska börja.

Medlem

Som någon sade; Jag har missat detta totalt - det ser ju ganska tufft ut. Måste testa ikväll...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Hur många banor är det i single player demot?
Är det värt o ladda hem?

Jot
Medlem

För dom som är lite snabba med att läsa minimikrav å sånt bör observera att man MÅSTE ha minst 1gb ram annars startar inte spelet. ... det hade inte tjejjens burk


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Medlem
Skrivet av Jot:

För dom som är lite snabba med att läsa minimikrav å sånt bör observera att man MÅSTE ha minst 1gb ram annars startar inte spelet. ... det hade inte tjejjens burk

Det är bara för att demot är taget från en tidig o-optimerad beta av spelet.
Färdiga spelet kräver bara 512MB för minimumkravet.

Skrivet av Aresz:

tycker att demot sög mer kraft, om man tar den andra banan och jämför med multiplayer med totalt 6 pers så flyter det på fint i multiplayer men riktigt hackigt i singel ?? ..körde default inställningar allting medium o 1024*768

Som producente för CoH själv säger, så slukar detta tidiga demo resurser, eftersom det är taget från en tidig build;
http://forums.relicnews.com/showpost.php?p=1663749&postcount=...

The PC Gamer demo is a complete and total resource pig. It had very little optimization work done on it. We will be releasing the full public demo for wide release around the first week of September. That demo will run on the min spec.
....så jag skulle inte oroa mig så mycket. De har redan lagt in en del av optimeringarna i multiplayer-betan jag spelar, och där går det mycket snabbare.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Är det bara jag som inte kan ratta upp de högsta inställningarna? Ställer jag allt på högsta så sänker spelet vissa saker automatiskt, jag har allt för att köra på rekommenderat.

Jag får också ett annat konstigt fel:

http://www.whistler.nu/store/upload/hmm.JPG


signatur

Lev ditt liv som en helg

Medlem

Överraskande bra. En blandning mellan Close Combat och Command & Conquer. Det flöt även hyfsat, förutom när tyskarna började krossa mina försvarsställningar på allvar i andra uppdraget.

Skrivet av meskalin:

Hur många banor är det i single player demot?
Är det värt o ladda hem?

Det finns två uppdrag.

Medlem

Demot innehåller 4 tutorials + 2 uppdrag från kampanjen.

Detta är ett o-optimerat demo, ett demo med samma minimi-krav som hela spelet släpps i början av september.

Ni som klarat demot, prova att i det andra demot försöka hålla andra delen av staden också, och inte bara broarna Lite mer utmaning!

Medlem
Skrivet av Hona:

Är det bara jag som inte kan ratta upp de högsta inställningarna? Ställer jag allt på högsta så sänker spelet vissa saker automatiskt, jag har allt för att köra på rekommenderat.

Jag får också ett annat konstigt fel:

http://www.whistler.nu/store/upload/hmm.JPG

Rätt vanligt att man inte kan köra allt på max i demos faktiskt...tror det även är så i detta fallet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Garanterat köp från min sida!


signatur

Det var inte jag...

Inaktiv

Detta är ju ett måste för ett WW2 freak som jag

Ett problem bara, får upp "sidan kan inte visas" när jag klicka på ladda ner. Högerklickar jag o tar "spara som" så kommer det upp ett felmeddelande där det står FTP sessionen avslutades eller nåt sånt. Överbelastning?


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:

Ni som förbeställt spelet, hoppas jag gjort detta hos Play.com.
Play har överlägset lägst pris på bara £24 och inkluderar dessutom både Dawn of War och Winter Assault (Gold Edition) i priset;
http://play.com/Games/PC/4-/672755/Company_Of_Heroes/Product....

Includes Dawn Of War Gold Edition + Dawn Of War: Dark Crusade demo
PLAY.COM EXCLUSIVE! Pre-order Company of Heroes today and receive a code to access the Beta testing phase of this immersive War War II RTS game!! Codes will be dispatched on a weekly basis.

Det är en bra pris om frakten är grattis. Hur mycket blev det totalt?

Jag tycker om spelet. Roligt med capture points, etc.

Medlem

Blev väldigt förvånad aldrig hört talas om detta spel!! var verkligen roligt! Kunde köra allt på max i 1280 1024 och har en amd 64 4000+ 2gb ram ati x1900xtx

Medlem

Hej Alla!

Har nu provat demot och tycker att spelet verkar kanon, garanterat ett köp för mig!!

Nu till min fråga, när jag skulle installera spelet (demot) så står det vad spelet behöver för att det ska funka och jag trycker nästa för att börja installationen. Då påstår "Spelet" att att jag inte har en tillräcklig Processor för att spela och det tycker jag verkar konstigt med tanke på mina spec.

Då kommer vi till min andra fråga, kommer min burk att greja detta spel med bra FPS?

Mina Spec: AMD 64 x2 4200+,2 Gig Ram.250 Gb hårddisk, X-Fi Ljudkort samt DVD-Rom

Jag har läst en del på detta forum och tro mig se att det finns många som är riktiga gamers (jag själv har inte kommit till det stadiet än men jobbar på det) som jag hoppas ska kunna svara på mina frågor.

Tack på förhand!!!!!:up:

Medlem

Jag ser ingen anledning till varför det inte skulle funka på en AMD 64 x2 4200+. Själv har jag bara en 3500+, 2GB RAM, 7900GTX och kunde köra betan med max på allt o bra FPS.

Men som du själv skrev, så har du ju redan provat demot, så du kunde antagligen spela ändå.

Det nuvarande SP demot är ju som bekant taget från en tidig o-optimerad beta, så det kräver en hel del mer än den nuvarande MP-betan, vilket kan förklara ditt förvirrade meddelande.
Vill du ha riktig hjälp med att besvara frågan kan du annars posta på Relicnews supportforum för CoH;
http://forums.relicnews.com/forumdisplay.php?f=183


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

ja om man hade en bättre dator förstås!

Inaktiv

Håller mig till multi-betan o väntar på hela spelet.

1
Skriv svar