Ominstallation nummer femtioelva

Skägg.
10 Chambers
Ominstallation nummer femtioelva

Iväg mot ännu ett par timmars stirrande på långsamma mätare och krångel med konfigurationer, hur många ominstallationer har jag gjort i mitt liv? Livet som datornörd är hårt.

#blogg


signatur
Medlem
Ominstallation nummer femtioelva

Visst är det jobbigt att göra men är skönt när det är gjort.

Medlem

Dagens I-lands problem.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Visst är det jobbigt att göra men är skönt när det är gjort.

Mycket rätt!

Medlem

Har haft mitt Windows XP installerat nu i ca. 1 år.

Inaktiv

Brukar råka göra något med nätet så jag måste istallera om xp 5-6 gånger om året. Ganska jobbigt men som sagt så känns det bättre efter.

Medlem

Senaste formateringen var för 2½ år sen, t.o.m. bytt mobo


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag installerar inte om ofta. Men så farligt är det inte att installera om. Och det är riktigt skönt efteråt, som sagt.

Redaktör

Nlite/Vlite rekommenderas. Freeware-program som enkelt låter dig ordna en Windows-skiva med de inställningar och uppdateringar du önskar. Rekommenderas varmt, sparar en massa tid.

Fast får man verkligen gnälla över mjukvara...? (Säger mannen som nyss la tre dar på att få igång en ny burk - DDR2-minnen sätts inte i som äldre minnen...)


signatur
Skägg.
10 Chambers

Om det ändå vore ens egen dator som bara behövde ses över, som datorkunnig får man oftast agera support åt hela släkten


signatur
Medlem

Jag åkte på en ominstallation igår. Jag vet inte vad som hände. Helt plötsligt poppade det upp en ruta där det stod att vissa Windows-filer hade ersatts med okända versioner och att jag borde återställa dem från Windows skivan. Efter det hände inget mer och Windows startade inte längre.

Jag blev av med alla saves till S.T.A.L.K.E.R, Titan Quest och Neverwinter Nights 2. Inget av dessa spel är ju spel som man glatt startar om från början igen när man kommit en bit in i dem. Varför envisas spelen med att lägga sparfilerna i Mina Dokument?

1
Skriv svar