Betatesta nästa GRAW-banpaket

Medlem
Betatesta nästa GRAW-banpaket

Det är bra att banorna är gratis till pc men inte till 360.

Medlem

detta spel var en stor besvikelse, lika så Gudfadern... pff vilka skit spel.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

MEEEEN! En standalone server kanske?!! (klöser sönder utvecklarna)

Medlem

Tycker spelet är skitkul i coop men PLZ ! Fixa buggarna lägg gärna inte lite AA och AF också och låt mig välja vilka inställningar jag vill. Spelet sätter allt på medium men kan köra allt på max. Helt sjukt....

Medlem

Jo, där finns en hel del saker som borde prioriteras högre än nya banor även om det är trevligt.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

Det är så fel att företagen börjar bli vana vid att vi ska göra deras jobb gratis. Förr så har dem betalat massa pengar till testare, men nu fattar dem att dem kan lura oss att göra beta testningen åt dem gratis. Och det lär ju inte sänka priserna på spelen för det, det bara mindre pengar ur deras ficka. Kolla bara på dice/ea med sina beta patcher och beta 2142. Snart lär det bli standard att vi ska göra det som egentligen kostar dem massor av pengar. Hmmm... och varför blir det så då, joo för massa jönsar ställer upp på det...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Det är så fel att företagen börjar bli vana vid att vi ska göra deras jobb gratis. Förr så har dem betalat massa pengar till testare, men nu fattar dem att dem kan lura oss att göra beta testningen åt dem gratis. Och det lär ju inte sänka priserna på spelen för det, det bara mindre pengar ur deras ficka. Kolla bara på dice/ea med sina beta patcher och beta 2142. Snart lär det bli standard att vi ska göra det som egentligen kostar dem massor av pengar. Hmmm... och varför blir det så då, joo för massa jönsar ställer upp på det...

Naturligtvis testar EA och Ubi sina spel extensivt innan de släpps. Nu råkar det vara så att indirekt tackvare oss konsumenter så finns det en tidspress som gör att spelen måste komma snabbt och det slutar alltid med att vi själva lider. Det släpps inga spel idag som inte har buggar eller någon form av defekt från kartong-release, det spelar ingen roll vad det är för spel, sedan att det är mer eller mindre i vissa spel beror på att vissa är mer fokuserade på MP, att vissa har större publik (se BF2/CS, se inte Quake i dessa dagar), samt beroende på plattform. Felen på konsolspel kommer öka iomed att de blir mer och mer som en dator samt att man kan ladda ner till dem, då är det bara att släppa ett spel ett par månader tidigare och patcha alla fel.

För det åttonde så tycker jag publik betatestning är bra, det borde alla tycka. Vill ni inte testa sakerna innan de kommer? Jag ser ingen som klagde när Call of Heroes beta kom, Wow, CS, etc.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Precis det är ju inte så att dem bara kompilerar skiten och slänger ut till oss, skulle spelen vara för buggiga när det är publik test så skulle dem skrämma iväg alla potentiella köpare direkt. Så visst fasen testar dem mycket själva, men det som behövs är ju en mass test som inte går att ordna "privat". Dvs ett par tusen spelare som gör att för att exploita och fuska så mycket det går i MP, vilket de flesta spel testare inte gör, utan det är cs-fjortisarna som gör att för att hitta exploits typ skjuta genom väggar och annat mygel.

Publika test är bra, men det ska bedrivas med motto.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Publika test är bra, men det ska bedrivas med motto.

Vilket motto kan det vara då?

Redaktör

Ser inga fel i publika betatester. Just Battlefield-serien är ett bra exempel, då folk gnällt röven av sig på allt mellan himmel och jord. Men - när rätten att förmedla betanycklarna ges till en sajt som tar betalt för att folk ska få testa är något grundläggande fel, där snackar vi om att betala för att göra andras jobb...


signatur
1
Skriv svar