Playstation 3:s menysystem fångat på film

Robot
Playstation 3:s menysystem fångat på film
Medlem
Playstation 3:s menysystem fångat på film

Det är bra att ni aldrig sover

Medlem

"this very nice usermenu" Så är det 5 otroligt fula knappar och en tråkig blå bakgrund. Skaffa egna sen ? Pah.
Menyn känns också otroligt PC, vem tusan läser mail på sin konsol?

Notera också hur han upprepar "Its very simple and user friendly." Otroligt irriterande.

Såg absolut inget häftigt i de menyerna.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

ye.. menyerna såg riktigt jävla tråkiga ut.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Tror inte heller han sa att det var häftigt, och påpekade ju till och med att det var lite spartanskt, men att du ska kunna piffa till det själv. Tycker det såg funktionellt och väldigt enkelt ut, och föredrar det nog till Xbox360:s menysystem som känns lite rörigt (även om det är aningen häftigt/coolt).

Dålig upplösning, dock, så håller på och tankar ner stora versionen hos IGN så jag kan se ordentligt..

Medlem

Ja man kan ju undra vad dom håller på med där hos sony såg ju inte alls fint ut för den summan pengar man betalar för den :/

Medlem

Måste vara en gammal version, eftersom dom ska ha tagit bort en av HDMI-anslutningarna, och ändå visar den två

Medlem

äh de kan väl inte mena allvar ? på psp är såna menyer perfekt men till en next gen konsoll exakt samma ?? Lite väl fattigt och trist.

Inaktiv
Skrivet av Steffe@Swec:

Måste vara en gammal version, eftersom dom ska ha tagit bort en av HDMI-anslutningarna, och ändå visar den två

Han säger ju att det antagligen beror på att det är en debug-maskin...

Sen tycker jag texten verkar lite liten. Visst är det låg upplösning men på icke-HDTVs (som de flesta har) så är också kvaliten urkass. Den där texten verkar liten. Men får se, en sån tabbe tvivlar jag faktiskt på att Sony gör.

EDIT:
Den här är säkert jättegamal/fake men jag tyckte den här var mycket bättre:
http://video.google.com/videoplay?docid=-7247017621735985253&...

Inaktiv
Skrivet av tjoff:

Det verkar ju vara samma bara att det är en annan (rörlig) bakgrund. De säger ju att bakgrunden ska man kunna ändra själv, så.


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem

meh, gillar 360 meny mycket mer. Den har i alla fall snygg grafik samt att den är lätt att navigera med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tror att den här filmen bara är från en devkit. Finns ju andra filmer där det ser mycket bättre ut och där det finns fler ikoner.

Medlem

Uhm, det är exakt samma menysystem i båda filmerna bara det att det ena är fyllt med mer stuff, självklart kommer det att vara fler ikoner för att kunna browsa igenom filmer och musik samt kunna surfa , nu känns det mer som alla ska mobba sony "bara för att"...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

alvarligt talat vem vill kunna spara massa bilder och sen se på dom.....är det verkligen det dom har tilverkat ps3 för?

Medlem

PS3 ska ju ersätta datorn har dem sagt flera gånger så ja det är det den tilverkats för. Dock tror jag inte det är det folk köper en spel-konsol för så jag tror sony skjuter sig själv i foten lite grann, men men den som lever får se.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Är det samma meny som vissades up på E3 eller va det nu va, i sommras?

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

alvarligt talat vem vill kunna spara massa bilder och sen se på dom.....är det verkligen det dom har tilverkat ps3 för?

Visst, det är ett digitalt fotoalbum, och man ska visst kunna spela spel på den också

Inaktiv

ja men dom överdrev lite när dom kom in med att man kunde spara foton o sånt på den ....

Inaktiv

menyerna har legat ute på youtube sjukt länge...

Medlem

Må hända att PSP lika menyer inte är så flashiga som 360's.
Men dom är iaf funktionella, snabba och väldigt smidiga på PSPn iaf.
Har man hållit i en PSP ett tag så märker man hur jäkla bra menyerna är byggda.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Tyckte det såg helt okej ut. Visst kanske hade kunnat vara häftigare som några av er har skrivit men jag ser helst att det är simpelt och funktionellt före häftigt/coolt ( visst är ju bägge delarna bäst kanske).

Sen de funktioner ni klagar på är väl inte tänkt att fungera som ni tror. Tror inte det är någon vanlig email utan mer någon form av meddelanden man kan skicka till kompisar och liknande. Sen bilderna är väl antagligen så att man kan ta screenshots från spelen man spelar och kanske även har någonting att göra med eyetoy.

Medlem
Inaktiv

nu är ju inte menyerna till för att vara flashiga och coola utan för att vara enkla och ha en hög användarvänlighet, och de verkar fylla båda de funktionerna.

1
Skriv svar