Nytt försök, nytt rekord

Medlem
Nytt försök, nytt rekord

Satte mig ner och började spela #Harvest: Massive Encounter betan idag, mest för att testa om man kan ändra upplösning... tänkte se ifall det gick att spela på båda mina skärmar. Och till min förvåning så gick det, men det märks att spelet inte har stöd för det då man såg ytterst lite på högra skärmen och resten var svart för kartan var för liten. Så jag bytte tillbaka till en skärm och tänkte testa sen när kartan byggs ut.

När jag senare provade med två skärmar igen med större karta så fick jag lite problem, nu ville den inte visa hela kartan så en del av högra sidan var svart där den borde ha visat mitt högra försvar. Kanske något att fixa till release eller är det helt onödigt?

Bilden visar problemet med två skärmar, kolla på minimapen och jämför hur det ser ut, man märker att det fattas till höger.
[ia=633]

Taktiken jag skulle använda fick jag från ett annat blogginlägg gällande SGA versionen (kommer inte ihåg vems) där den personen gjorde ett avlångt försvar som skulle sträcka sig hörn till hörn med 45 graders lutning så att attackerna syd och öst skulle undersidan ta hand om medan den övre delen tog nord och väst. Kolla bilden ovan för att se det med egna ögon (kolla minimap). Men eftersom betan är mycket svårare än SGA versionen så hinner man aldrig bygga ut tillräckligt mycket utan istället så blev ändarna totalt bombaderade. Men jag lyckades komma upp till level 58 innan jag dog! Wohoo!

Bilder på det hela:
[ia=634]
[ia=635]

#blogg

Medlem
Nytt försök, nytt rekord

Haha nice!

Vi ska göra vårt bästa för att fixa alla problem med högre upplösningar. Det där med att försvaret hamnar under det svarta området är en bugg, men vi vill också göra så att när spelplanen är mindre än skärmen så ska den centreras istället för att hamna till vänster.

Medlem

Underbart! Schysst att ni fixar sånt, vet några spel som inte gör det. Förresten, när är det satt till att spelet släpps? 'When its done'?

Medlem

Hehe jo... When it's done.

Vi hoppas dock att spelet är i princip färdigt till den 1:a oktober, så att vi kan vara stolta med versionen som vi skickar in till IGF.

1
Skriv svar