EA använder Unreal Engine 3

Medlem
EA använder Unreal Engine 3

hmm, jag visste inte att den nya splinter cell använde sig av UE3?

Medlem

Nepp, Splinter Cell: Double Agent använder sig av Unreal Engine 2.5, inte 3.0.

Medlem

Dom spel som används av UE3 behöver inte se ut som Epics titlar


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har för mig att Dead Rising använde sig av UE3. Så isåfall så är ett UE3 spel visst ute, inte i Sverige, men i spelvärlden..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Dom spel som används av UE3 behöver inte se ut som Epics titlar

Nej, självklart inte, men Double Agent använder sig ändå av UE2.5, inte UE3.

Medlem

Kul, går framåt, och så otroligt mycket smidigare och skapa spel om man redan har en motor att jobba med.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

men grafiken på splinter cell double agent är välidgt fin

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

men grafiken på splinter cell double agent är välidgt fin

Givetvis, UE 2.5 levererar ändå


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

När blev EA en utvecklare? Publicerar dom inte bara spelen?

Flakmonkey

De var ju en utvecklare förut, en grymt bra sådan också... men jag antar att de köpt licensen så att de kan använda den i någon av deras in-house-utvecklare som de har

Medlem

Det verkar banemig som EA skärpt till sig... Detta kan väl bara bli bra?


signatur

Nämen!

Medlem

Jo, nu kan ma ninte klaga på grafiken längre


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Bara för att klargöra lite. FZ hade först skrivit att även Splinter Cell: Double Agent använder UE3, vilket inte är fallet. Detta är nu ändrat (utan någon kommentar om rättelse).

Ifall ni undrar varför den lilla diskussionen i början av tråden verkar lite lösryckt, så diskuterade vi något som endast fanns i nyhetens originalutförande.

Vore trevligt om FZ hade någon slags kommentarpolicy när de ändrar efteråt, då det påverkar diskussionerna som redan uppstått..

Inaktiv

Dead Rising är ju det första Ue3 drivna spelet som är ute


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Dead Rising är ju det första Ue3 drivna spelet som är ute

Vi har inte hittat några konkreta bevis för detta. Det enda som talar för detta är ju ett nyhetsinlägg här på FZ som saknar källa. FZ i all ära, de är okej, men de har tyvärr ofta faktafel i sina nyheter.

Edit: Lagt till länkar.

Medlem

Vet någon om Unreal Engine 3 motorn är färdig? och isåfall varför släpper man inte en techdemo eller något som visar upp spelets kapacitet och "vackerhet" ? någon ?

Laxis


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

det finns en tech demo som har funnits ute i ett år.

http://www.beyondunreal.com/

den finns där


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Menar du att det finns en techdemo som man kan testa? kan inte hitta någon sådan på den sidan

Och är det ingen som vet om UE3 är helt färdig?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av FZ:

EA använder Unreal Engine 3

OMG NO WAI!!
HALP US ALL!!

Skrivet av F3D:

OMG NO WAI!!
HALP US ALL!!

Jag håller med fullständigt.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

det finns en tech demo som har funnits ute i ett år.

http://www.beyondunreal.com/

den finns där

Menar du att det finns en techdemo som man kan testa? kan inte hitta någon sådan


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Mysigt.

Fifa 2008 i UE3-motorn någon?

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Mysigt.

Fifa 2008 i UE3-motorn någon?

nej tack, PES 6 äger fifa serien så hårt. Ser hällre att Konami skaffar sig UE3 motorn.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

jag är mer sugen på nya spelmotorer till bilspel...det är inte samma sorts motorteknik eller? jag vill ha colin mcrae 6...när nu det kommer. det ser snyggt ut på bilderna iaf

Skrivet av peak_performance:

Hmm? Vadan denna uppståndelse?

Kidsen tror att man utan problem kan göra lika snygga spel som Epic om man köper Unreal Engine 3.

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av peak_performance:

Hmm? Vadan denna uppståndelse?

Kidsen tror att man utan problem kan göra lika snygga spel som Epic om man köper Unreal Engine 3.

:D:D

1
Skriv svar