Dead Rising säljer bra, Capcom nöjda

Robot
Medlem
Dead Rising säljer bra, Capcom nöjda

450 000 på en xbox 360 ? Ojoj Det är fina pengar det.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag köper en 360 nästan bara för det här spelet.

Det Gears of War och Lost Planet.

Medlem

Många lovande spel till 360 ett bra köp om man inte
känner för att uppgradera datorn för flera tusen och
ändå vara säker på att spela next-gen spel 2007/08
utan problem :p.

Bra spel kommande:
Just Cause
Splinter Cell Doubble Agent
Gears Of War
Cod 3
Turok
Rainbow Six Vegas
Medal of Honor Airborne
Brothers in Arms Hell's highway

Medlem
Skrivet av zauii89:

Många lovande spel till 360 ett bra köp om man inte
känner för att uppgradera datorn för flera tusen och
ändå vara säker på att spela next-gen spel 2007/08
utan problem :p.

Bra spel kommande:
Just Cause
Splinter Cell Doubble Agent
Gears Of War
Cod 3
Turok
Rainbow Six Vegas
Medal of Honor Airborne
Brothers in Arms Hell's highway

Men alla de spelen du räknat upp passar bäst på en dator. Hur kul är det att spela en fps med handkontroll..nej tack


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Citat:

Men alla de spelen du räknat upp passar bäst på en dator. Hur kul är det att spela en fps med handkontroll..nej tack

Det finns många FPS till konsoll som fungerar alldeles ypperligt att spela med handkontroll - Black till Xbox bland annat. Helt makalöst spel!
Och Far cry instincts!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

kanske det, dock blir det aldrig samma kontroll, tempo och precision som med tangentbord och mus. Men men, alla har väl sin smak..:)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

PEEEEH CEEEEE VERISION ! Puuhleeezeeeee

Medlem

Man får ju göra en avägning mellan vad man föredrar för stunden - att sitta i sköna finfåtöljen och få fötterna masserade av en vacker fru samtidigt som man spelar Gears of war med en skön trådlös handkontroll - eller att sitta i ett trångt stökigt datorrum med en frenetiskt brummande dator och ingen plats att sträcka ut benen (eller få plats med nån fru).


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Det här får mig nästan (nästan, NÄSTAN, N-Ä-S-T-A-N) att önska att man kunde piratkopiera lättare till 360. Vänta lite innan ni biter huvudet av mig, det jag säger är att i en värld som denna som på sätt och vis blivit ytterst liten på grund av internet, så känns några veckors skillnad på release i olika regioner otroligt stort.

Det kanske fungerade bättre för 10 år sedan då man oftast hade regelbunden kontakt med folk i USA och Japan genom importerade speltidningar som ändå var några månader out-of-date. Men nu kan jag inte besöka mina favoritsidor, eller prata med mina vänner från alla världens hörn dagligen, utan att höra dem exhalterade om det senaste skitroliga spelet som de spelat non-stop i dagar, och själv måste vänta ytterligare några veckor på samma upplevelse.

Jag tycker inte det är helt orimligt att kräva samtidig release av spel, eller om de absolut måste göra så låta det handla om ett par, tre dagar på sin höjd.

Hoppas att digital distribution kommer snarare än senare till konsoler. Releaseskillnader är ju mer prevalenta i den världen än i PC-diton.

Citat:

Man får ju göra en avägning mellan vad man föredrar för stunden - att sitta i sköna finfåtöljen och få fötterna masserade av en vacker fru samtidigt som man spelar Gears of war med en skön trådlös handkontroll - eller att sitta i ett trångt stökigt datorrum med en frenetiskt brummande dator och ingen plats att sträcka ut benen (eller få plats med nån fru).

Min bildskärm extraknäcker även som HD-kompatibel TV-skärm, så för mig är det inte någon skillnad då jag ändå sitter vid skrivbordet, även om jag drar fram en bekväm fåtölj när jag spelar 360 (vilken för övrigt brummar mer frenetiskt än min PC).

Medlem

Det är inga som helst problem att spela FPS på konsoll. Jag blir så trött på detta envisa påstående. Visst, har man bara spelat på PC i åratal och sen får en handkontroll i händerna så får man kanske inse att det tar ett tag innan man vänjer sig. Jag hade spelat enbart PC spel, mest just FPS i över 10 år innan jag köpte min Xbox och ja, det kändes stelt och konstigt i början men när man väl vant sig funkar det alldeles utmärkt.

Visserligen blir det aldrig lika snabbt och exakt som med mus och tangentbord men påståendet att det är helt värdelöst att spela med handkontroll kan jag inte hålla med om. Tvärtom, jag föredrar det faktiskt numera. Men, jag förstår också varför andra föredrar sina möss eftersom de faktsikt ÄR mer exakta att sikta med. Jag är bara trött på myten att det inte går eller att det inte är roligt att spela FPS med handkontroll. Det går, som sagt, alldeles utmärkt om man bara ger det en chans.

Inaktiv
Skrivet av Marv:

Det är inga som helst problem att spela FPS på konsoll. Jag blir så trött på detta envisa påstående. Visst, har man bara spelat på PC i åratal och sen får en handkontroll i händerna så får man kanske inse att det tar ett tag innan man vänjer sig. Jag hade spelat enbart PC spel, mest just FPS i över 10 år innan jag köpte min Xbox och ja, det kändes stelt och konstigt i början men när man väl vant sig funkar det alldeles utmärkt.

Visserligen blir det aldrig lika snabbt och exakt som med mus och tangentbord men påståendet att det är helt värdelöst att spela med handkontroll kan jag inte hålla med om. Tvärtom, jag föredrar det faktiskt numera. Men, jag förstår också varför andra föredrar sina möss eftersom de faktsikt ÄR mer exakta att sikta med. Jag är bara trött på myten att det inte går eller att det inte är roligt att spela FPS med handkontroll. Det går, som sagt, alldeles utmärkt om man bara ger det en chans.

word

Medlem

Sen när drivs dead rising av unreal engine 3?

Medlem
Skrivet av Doed:

Sen när drivs dead rising av unreal engine 3?

Det undrar jag med.

Medlem
Skrivet av Gamblor:
Skrivet av Doed:

Sen när drivs dead rising av unreal engine 3?

Det undrar jag med.

'

öööh sedan länge O.o var ju därför det vart lite försenat för ett tag sen, för att någon tyckte att spelet inte uttnyttja unreal engine 3 motorn tillräckligt mycket.

Skrivet av redmac:

Men alla de spelen du räknat upp passar bäst på en dator. Hur kul är det att spela en fps med handkontroll..nej tack

Både Just Cause och Gears of War är terdjepersonsspel med konsoller som målplattform.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Gamblor:
Skrivet av Doed:

Sen när drivs dead rising av unreal engine 3?

Det undrar jag med.

'

öööh sedan länge O.o var ju därför det vart lite försenat för ett tag sen, för att någon tyckte att spelet inte uttnyttja unreal engine 3 motorn tillräckligt mycket.

Jag hittar ingen info nånstans om att dead rising skulle använda sig av Unreal3 motorn. Så bevisa gärna att jag har fel med en länk där det står fint i fakta att dom använder den.

Capcom + UE3 låter ärligt talat som en fruktansvärt osannolik kombination, då de själva redan har välutvecklad teknologi.

Medlem
Skrivet av Doed:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Gamblor:
Skrivet av Doed:

Sen när drivs dead rising av unreal engine 3?

Det undrar jag med.

'

öööh sedan länge O.o var ju därför det vart lite försenat för ett tag sen, för att någon tyckte att spelet inte uttnyttja unreal engine 3 motorn tillräckligt mycket.

Jag hittar ingen info nånstans om att dead rising skulle använda sig av Unreal3 motorn. Så bevisa gärna att jag har fel med en länk där det står fint i fakta att dom använder den.

dom har använt UE3 sen dom började utveckla dead rising. Sen att du inte tror på det är en annan sak.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av zauii89:

Många lovande spel till 360 ett bra köp om man inte
känner för att uppgradera datorn för flera tusen och
ändå vara säker på att spela next-gen spel 2007/08
utan problem :p.

Bra spel kommande:
Just Cause
Splinter Cell Doubble Agent
Gears Of War
Cod 3
Turok
Rainbow Six Vegas
Medal of Honor Airborne
Brothers in Arms Hell's highway

Gears Of War och CoD 3 kommer väl inte till pc?


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

dom har använt UE3 sen dom började utveckla dead rising. Sen att du inte tror på det är en annan sak.

Konstigt att man hittar info om att andra spel dom ska göra använder Unreal3 men inte just dead rising. Tycker du inte?

Och om ingen kan bevisa det kan det ju bara betyda att ingen av oss har rätt tills det är bevisat vad som används.

Medlem
Skrivet av Doed:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Gamblor:
Skrivet av Doed:

Sen när drivs dead rising av unreal engine 3?

Det undrar jag med.

'

öööh sedan länge O.o var ju därför det vart lite försenat för ett tag sen, för att någon tyckte att spelet inte uttnyttja unreal engine 3 motorn tillräckligt mycket.

Jag hittar ingen info nånstans om att dead rising skulle använda sig av Unreal3 motorn. Så bevisa gärna att jag har fel med en länk där det står fint i fakta att dom använder den.

kolla runt själv på FZ nyheter om spelet så ser du att det nämns ett antal gånger t ex http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=14565

Och orkar inte du googla så gör inte ja det heller.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

kolla runt själv på FZ nyheter om spelet så ser du att det nämns ett antal gånger t ex http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=14565

Och orkar inte du googla så gör inte ja det heller.

Kan berätta för dig att jag googlar som fan och hittar inte, wikipedia har en fin liten lista över spel men Dead Rising finns inte med där, däremot kommande spel som vi inte sett nåt av finns med på den listan så jag googlar på, googla gärna bättre än mig för jag har faktiskt inget emot att bli motbevisad.

Googlar man på dead rising och unreal engine så är FZ den enda sidan som hävdar att spelet skulle drivas av epic's spelmotor. Dock uppger FZ inga källor.

En missuppfattning från nyhetsskribenten kanske?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Googlar man på dead rising och unreal engine så är FZ den enda sidan som hävdar att spelet skulle drivas av epic's spelmotor. Dock uppger FZ inga källor.

En missuppfattning från nyhetsskribenten kanske?

Exakt. Finns ingen annan info nånstans om att Dead Rising drivs av UE3, så snälla nån kan nån ta fram sina leet google skills och berätta vart ni läst om UE3 + Dead Rising. För jag börjar bli mer nyfiken nu.

Medlem

Hade nog varit rätt så stora rubriker (angående motorn) ifall det vore sant, för då hade det varit det första spelet som släppts på marknaden med UE3-motorn. Eller är jag helt ute och cyklar..?

Själv säger jag "falskt".

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Hade nog varit rätt så stora rubriker (angående motorn) ifall det vore sant, för då hade det varit det första spelet som släppts på marknaden med UE3-motorn. Eller är jag helt ute och cyklar..?

Själv säger jag "falskt".

Första spelet var väl Oblivion korrekt?

Oblivion använder gamebryo

Medlem

Hmm, jag kan inte hitta något om UE3 heller, jag kollade på Unreal Engine 3 på Wikipedia och Dead Rising fanns inte med på listan : Unreal Engine 3
Värt att nämnas är ju att inget UE3 spel har släppts än :).

Står inget här om motorn heller, dock finns det bra fakta om spelet : Dead Rising på Wikipedia

Om man ser på grafiken så skulle det väl kunna vara ett UE3-drivet spel, men det står ingenstans att det är det.

Medlem

Alla UE3 spel har vissa likheter grafikmässigt som jag tycker att dead rising saknar, och eftersom det inte finns nån info om att det skulle vara UE3 medans det finns info om det till en jävla massa andra spel så gör jag då antagandet av att jag hade rätt och UE3 används inte till Dead Rising.

1
Skriv svar