The Settlers II: 10th Anniversary

Robot
The Settlers II: 10th Anniversary

Året var 1994 när det tyska spelföretaget Blue Byte gav ut stadsbyggarsimulatorn The Settlers (även känt som Serf City: Life is Fedual). 1996 fick vi en uppföljare i form av The Settlers II: Vini, Vidi, Vici och tre år senare kom The Settlers III. Ytterligare tre år passerar och The Settlers IV släpps 2001. 2005 fick vi åter bygga byar då del fem i serien släpptes: The Settlers: Heritage of Kings och tidigare i år meddelade Blue Byte att vi i nu höst kommer att få spela del sex då The Settlers II släpps... Men vänta nu! The Settlers II???


Medlem
FZ förspelar "nya" The Settlers II

Kul att det är positivt och inte en besvikelse


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Enda buggen jag märkte med demot som släpptes för ett tag sedan, var att precis som orginalet så kunde privates banka ihjäl en general i en attack.
Lika frustrerande varje gång det händer.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Hm, det är väl absolut ingen bug? Det du menar är att det egentligen bara behövs en general för att slå ihjäl 2000 privates? Det fungerar ju så att vanligtvis har inte en private någon chans, men förr eller senare så vinner ändå en private över generalen. Annars skulle ju spelet bli otroligt obalanserat tycker jag.

För övrigt måste jag säga som gammal Settlers-fan (sedan första delen) att det här är bland det bästa titlarna som släpps under 2006. Jag har redan dammat av, rullat ut lite röd siden och satt upp en spotlight över en cm i bokhyllan.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

precis, det är inte en bugg, bara en bra balans
mm älskar Settlers2 som faan!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Kommer bli sket skoj juh. :).
Är det bara jag som ser helvetes-banor? Eller är det Japan eller nått? Bara asiatiska hus på dom banorna på bilderna..

Medlem

Demot var ju helskönt, det väckte verkligen gamla minnen till liv. Detta blir hur kul som helst

Medlem

Demot hackade något fruktansvärt på min dator. Både ljudet och bilden, men framförallt ljudet... jobbigt värre.
Men kul att man kände igen banan från de gammla setlers!

Medlem

Längar längtar längar! Har spelat igenom demot massor med gånger redan! Detta och Company of Heroes i höst och en Wii lagom till jul!

/ LordDaimos

Inaktiv

Fasiken, de andra speltillverkarna borde dra lärdom av Bluebyte. Många gånger räcker det med att släppa en klassiker i nytt uppfräschat utseende. Fan va coolt det skulle vara om typ RA2 kom i en ny upptappning.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Inaktiv

Förstår mig inte på det här med 3D, man har det bara för att man kan och för att det förväntas vara det snyggaste.
3D gör sig väldigt väl i fps och andra spel, men i dom flesta strategispel ser det ut som ren skit och är väldigt opraktiskt.
Det enda som drar ner på det för övrigt helt fantastiska Civilization IV är just den apfula 3D grafiken.
Verkar vara samma sak här.
Leve animationerna...

Medlem

Demo ??? var kan jag tanka hem demot till "nya" settlers 2 ?

hittat för er som vill prova demot här är länken -->
http://www.gamedaily.com/download/finish/?packageid=007870140...

Medlem

Vill också spela!

Medlem

Världen skulle vara ett bättre ställe ifall det inte skulle finnas timelimits på demos

Åh vad jag älskade orginalet. Det här är ett klart köp. Förhoppningsvis kostar det runt 200kr också.

Medlem
Skrivet av zioxin:

Världen skulle vara ett bättre ställe ifall det inte skulle finnas timelimits på demos

Åh vad jag älskade orginalet. Det här är ett klart köp. Förhoppningsvis kostar det runt 200kr också.

Ja, de kunde ju faktiskt ha låtit en spela klart banan i alla fall

Tyvärr så blir det inget 200kr spel utan det släpps som vilket fullpris spel som helst enligt vad det verkar på webhallen. Men det hindrar väl ingen från att införskaffa denna underbara nostalgitripp?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=62334&traff=1

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av zioxin:

Världen skulle vara ett bättre ställe ifall det inte skulle finnas timelimits på demos

.

hrmmm, sök på "settlers demo time limit fix"

Inaktiv

Precis, det finns en liten fix som tar bort timelimiten så att man hinner spela klart första banan. Minns dock inte var jag tankade den... Leta...


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Inaktiv

Skönt att dom gör detta. s5 var riktigt kasst.

offtopic: Nån som vet hur jag ska få igång S4 på P4 med xp.
Har testat stänga av hyperthreading, men det hjälper ändå inte

Inaktiv

damn va nice! jag älskar settlersspelen, dock är settlers III min favorit.

Inaktiv

Håller med om att Settlers 3 är klart bäst i serien.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

Älskade demot som fan, klart KÖP,
KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP.........................


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Jag kan inte starta spelet. När jag klickar på ikonen poppar det bara fram en ruta och sen försvinner den. Vad ska jag göra?

1
Skriv svar