Hirai: Playstation 3 inte under tillverkning

Robot
Hirai: Playstation 3 inte under tillverkning
Medlem
Hirai: Playstation 3 inte under tillverkning

Eat shit Sony.

Medlem
Medlem

läste nånstans att det var sjukt dålig yield på cell processorn, bara 10-20% eller nått sånnt, inget vettigt bolag går till produktion med den yielden.

Medlem
Medlem
Skrivet av zauii89:

orka ps3:n

eller hur! (eftersom jag inte har råd med den)

Flakmonkey

Klart man orkar med ps3an... tror inte många skulle vägra att spela på PS3an om du fick en gratis... att inte ha råd eller att tycka att någonting inte är värt priset ett visst pris betyder inte någonting är dåligt

Inaktiv

Komponenter (cell-processor, grafikkort osv) till PS3 har tillverkats en längre tid. Det enda som inte satt igång är själva ihopsättningen. Jag tror inte att SONY kommer ha några problem med att tillverka till efterfrågan som kommer råda. Dom förlorar ju enbart på det själva.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Klart man orkar med ps3an... tror inte många skulle vägra att spela på PS3an om du fick en gratis... att inte ha råd eller att tycka att någonting inte är värt priset ett visst pris betyder inte någonting är dåligt

Tyvärr så lever vissa av oss i verkligenheten där man inte har obegränsat med pengar. Sure en Ferrari är en jättefin bil men alla har inte råd med det och även om dom har råd med det så föredrar dom att lägga pengarna på mer prisvärda saker. Nu säger jag inte att det egentligen är så oerhörda summor pengar det gäller men det skadar inte att vara lite skeptiska och eller kritisk när man läser saker skrivna av en marknadsföringsavdelning på Sony.

Flakmonkey

Ja, men bara för att man inte har råd med en ferrari gör inte att ferrari är en dålig bil. Det gör den till en dyr bil, en inte alltför prisvärd bil, men inte dålig. Samma sak med Playstation 3, fast på en annan skala förstås ^^ Hade Playtation 3 kostat 2000 så hade alla hyllat den, även om den hade varit lika bra då som den är nu när den kostar 5000/6000. Enda skillnaden är att den hade varit mer prisvärd

Medlem

Nosnos nej det blir ingen dålig konsol för att den är dyr men den blir knappast bättre heller.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Flakmonkey

självklart inte, men det känns som att allting blir dåligt bara för att den är dyr... Helt plötsligt är det kasst att den stödjer en massa olika flashkort och dylikt, eller att linux är förinstallerat på den, eller att blu-ray gör att utvecklarna kan lägga in så kopiöst mycket mer saker på skivorna, eller att eftersom HDD är standard så kan utvecklarna använda det också...

finns fler exempel också, men saken är den att om man ställer Xbox 360 och PS3 bredvid varandra och jämför deras egenskaper så tycker jag det är svårt att påstå att PS3 är en sämre konsol. Sen kommer priset in och då kan man ju diskutera om den är dyr (vilket jag också tycker den är) och värd sitt pris, men även om man klassar den som "för dyr" så är den fortfarande lika bra för det

Och jag är ingen fanboy, köpte en 360 på releasedagen och jag tycker den är helt underbar, så det är inte där skon klämmer. Tycker bara att man kan försöka se på saker och ting objektivt och inte blanda ihop kvalitet med pris

Medlem

Jag tycker den är kass (dålig) för att den har massa onödigt tjafs som jag inte har några planer att betala för, hade de haft ett lägre pris så den blir mer prisvärd så hade jag tyckt att konsollen var bättre.

Så för mig så är pris och kvalité faktorer i hur bra/dålig en produkt är.

Medlem

Så en skoda för 75000kr är bättre än en porsche för 750000?
På alla sätt och vis?

Låter som en väldigt omvärldsinkompatibel världsbild, saker ska ses objektivt och inte subjektivt, att tycka att ngt är bra eller dåligt pga pris är en subjektiv åsikt och har inget med verkligheten att göra.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Gogge:

för mig så är pris och kvalité faktorer i hur bra/dålig en produkt är.

Eh, nej, pris är inte en faktor i hur BRA den är, men däremot i hur ATTRAKTIV den är.

Inaktiv

Priset baseras på den teknik som existerar i maskinen. CELL chippet och grafikkortet + processorn med deras nanokonstruktioner är extremt välutvecklat och CELL chippet i sig borde faktiskt börja användas inom datorer och processorer.

För tillfället är det svårt att se vad PS3 är kapabel till, men jag kan garantera att de releasetitlar som kommer med releasen knappast är i närheten av full kapacitet. Playstation har alltid varit kännt för att inte vara tillverkar vänligt och det tar 1-2 år innan utvecklarna lyckas hantera och förstå maskinens potential.
Se bara på hur titlarna till PS2 utvecklats från första dagen tills nu. En enorm utveckling...

Förstår mycket väl varför PS3 kommer kosta så mycket. Det är bara konsumenter som inte förstår sig på teknik som inte fattar vad det handlar om.

Medlem
Skrivet av eldloppa:
Skrivet av Gogge:

för mig så är pris och kvalité faktorer i hur bra/dålig en produkt är.

Eh, nej, pris är inte en faktor i hur BRA den är, men däremot i hur ATTRAKTIV den är.

Eller hur bra köp den är...


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

PS3an kommer att floppa. Wii kommer gå vinnande ur striden. Ett bra jämförelse ex.

Sony kom med sin Playstation simpel hårdvara men massor med bra och roliga spel. Nintendo 64 massor med hårdvara bra grafik på den tiden men dyr vilket medförde att det kom färre spel tittlar och folk köpte PSX för att den var billigare och det fanns massor med bra tittlar som dessutom var bra mycket billigare än nintendo 64 spel.

Wii kommer att vara billig + att spelutveklare satsar som bara den på Wii. Billig konsol med massor med spel + att spelen kommer vara billigare till den också.

Vad tror ni folk köper? Dyr PS3 med färre spel tittlar och dyrare spel eller billig Wii med massor med spel tittlar som dessutom är billigare.

Sony har vunnit två generationer i rad så dom tar förgivet att dom kommer att gå segrande ur denna också. Nintendo hade också vunnit två generationer i rad och tog förgivet att dom skulle gå segrandes när dom släppte 64an.

Flakmonkey

Vi vet inte om det kommer massa bra spel till Wii och vi vet inte heller att det kommer en massa kassa spel till PS3. Troligen kommer det bra och dåliga spel till båda två. Sen vad menar du med floppa? Tycker inte att N64 var någon flopp, den sålde riktigt bra och även om spelkatalogen inte var lika stor som till PS1 så hade den ett antal titlar som sålde otroligt bra... Jaguar, där kan vi snacka flopp ^^

Tror heller inte att priset på PS3 kommer att hindra den från att sälja bra i det långa loppet, om Sony märker att de måste sänka priset så kommer de nog att göra det. Precis som Microsoft gjorde med Xbox.

Medlem

Eller som en skotte sa en gång: Jag är inte tillräckligt rik för att handla billiga saker.

Skämt åsido, PS3 kommer bli en grymt bra maskin. Jag kommer att bli ytterst förvånad om den inte blir det. Men som jag har sagt i en annan tråd, jag ger bara inte 6000:- för ett tv-spel. Oavsett om dess teknik är totalt överlägsen viss annan teknik te.x Blueray.
Jag nöjer mig glatt med min pc och min 360 tills den dag Sony utav någon anledning sänker priset och gör den mer attraktiv för min familjs plånbok. Och när den dagen kommer så lär det finnas ett helt gäng sköna lir som inte längre ligger på fullpris.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Glazarus:

Priset baseras på den teknik som existerar i maskinen. CELL chippet och grafikkortet + processorn med deras nanokonstruktioner är extremt välutvecklat och CELL chippet i sig borde faktiskt börja användas inom datorer och processorer.

...

Förstår mycket väl varför PS3 kommer kosta så mycket. Det är bara konsumenter som inte förstår sig på teknik som inte fattar vad det handlar om.

Tycker det är roligt att folk säger hur bra (eller hur dåliga), och hur välutvecklade saker är innan dem ens finns på marknande eller provat själva. Cell kan visa sig vara helt värdelöst, eller skit bra.

Jag menar vad vet du om hur deras nano mumbo jumbo är utvecklat osv? Säger inte att det är dåligt, men sluta säga att sony har uppfunnit något som ska jämnföras med hjulet.

Vad PS3 blir eller inte blir får vi se när det släpps, men hitills har varken sony eller ps3 imponerat mig särskilt mycket då det låter som mycket snack och lite verkstad.

Och angående din sista kommentar låter det mer som att sony hoppas folk inte förstår sig på teknik och pungar ut en massa pengar för extra grejjer som igentligen inte behövs till en spel-konsoll.

Nu blev denna post kanske lite mer negativ än vad jag tänkt men vad jag menar är att. Just nu vet vi inte ett skit, så sluta säg att den är skit bra eller skit kass. Visst PS2 var bra, men det är stor skillnade på vad marknaden var då och hur den ser ut nu.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Dessa fanboy trådar

Only time will tell...

Medlem

hoppas dom skjuter fram lanseringen av konsollen så dom får mycket bra titlar när det släpps, skulle vara guld.

Inaktiv
Skrivet av Jühan:

PS3an kommer att floppa. Wii kommer gå vinnande ur striden. Ett bra jämförelse ex.

Sony kom med sin Playstation simpel hårdvara men massor med bra och roliga spel. Nintendo 64 massor med hårdvara bra grafik på den tiden men dyr vilket medförde att det kom färre spel tittlar och folk köpte PSX för att den var billigare och det fanns massor med bra tittlar som dessutom var bra mycket billigare än nintendo 64 spel.

Wii kommer att vara billig + att spelutveklare satsar som bara den på Wii. Billig konsol med massor med spel + att spelen kommer vara billigare till den också.

Vad tror ni folk köper? Dyr PS3 med färre spel tittlar och dyrare spel eller billig Wii med massor med spel tittlar som dessutom är billigare.

Sony har vunnit två generationer i rad så dom tar förgivet att dom kommer att gå segrande ur denna också. Nintendo hade också vunnit två generationer i rad och tog förgivet att dom skulle gå segrandes när dom släppte 64an.

Playstation kostade 299$ i usa när den släpptes och det tycker inte jag är "billigt" sen att playstation skulle ha simpel hårdvara - Vafan är det för skitsnack? Playstation hade lätt den bästa hårdvaran när den kom... Sen att jämnföra en konsoll med en annan som nästan är 2 år äldre än den andra är ju ren idioti.

Du verkar ha fått allt bak och fram.

"The PlayStation was launched in Japan on December 3, 1994. Launch price in the American market: US$ 299.00"

"The N64 was released on June 23, 1996 in Japan, September 29. The Nintendo 64 cost $199 at launch in the United States."


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Alla som är erfarna rävar vet att de första titlarna på nya konsoler ser ut som skit. Detta är för att utvecklarna inte har lärt sig hårdvarans potential. Det är först ett år efter release som man kan se början på den kraft som 360 och ps3:an har. Om man tar PGR och Test Drive som kommer så är det stor skillnad redan nu. Så vänta ett år efter ps3:an släppts så kan diskussionen börja då ist.

// Peace


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

1
Skriv svar