Battlefield 2142 filmat

Medlem

Om ni vill slippa att hålla på och uppdatera sidan och sånt så tryck spara som och gör så filen heter VADNIVILL.exe (.exe tex om det är en .exe fil, filmer brukar vara .wmv filer här men,, Kolla vad filen heter för säkerhetsskull och döp den till det bara..

Inaktiv
Skrivet av PurreSnurre:

Tja, kom in i betan, måste bero på att jag tillhör begåvningseliten ^^

citat:"#2 Zarkow - 2006-08-16 kl 13:53 -
Alla vet ju att begåvningseliten är de som prenumererar på Fileplanet *host* så det blir nog jättebra underlag för beta-rapporter detta." slutcitat.
Och mannen säger att han aldrig hoppar på folk.

Bittermandel någon?

Yay, citera post på annat forum och låtsas som det skrevs här ftw!

För övrigt står jag för uttalandet - att prenumerera på FP är inget som talar för ens fördel.

Att släppa beta-versioner till folk på FP är inte heller något som kommer generera välskrivna beta-rapporter - dock massor av folk som får spela det i förväg, vilket är de flesta av BF2142s 'beta-testares' avsikt får vi anta.

Om ni tror att jag har fel och över 1% av folket rapporterar ordentligt så, pja...prove me wrong.

Medlem
Skrivet av Zarkow:

Yay, citera post på annat forum och låtsas som det skrevs här ftw!

Ingen som sa att det skrevs här, ville bara påvisa din oerhörda visdom , ett plus i kanten för uttrycket "ftw".

Skrivet av Zarkow:

För övrigt står jag för uttalandet - att prenumerera på FP är inget som talar för ens fördel.

Inget som talar för dess nackdel heller. Och dagen då du backar från ett inlägg, vem skall stå till svars....gud?

Skrivet av Zarkow:

Om ni tror att jag har fel och över 1% av folket rapporterar ordentligt så, pja...prove me wrong.

Du, ha fel? Tror jag aldrig hänt. Tar exempel då jag rekommenderade punksbusted för ett spel, det var skit. Men vem rekommenderade dem 3 månader senare i ett inlägg?

Med den intelligens du besitter så är det svårt att förstå varför du övergav moddandet till bf2 då andra klarat av det.

För övrigt: Är egenföretagare mig själv och dina teser är för egen del helt fel. Vad som är fel vs investeringar/vinst kanske du kan lista ut.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag tycker Zarkow har rätt till stor del. Sa me EA shit som vanligt, skaffa bra relation till stor gamingsida och exclusive "lägga ut" den på deras site i förtid... ska det ge någåt åt testandet av spelet ?

Jag tycker igentligen det är förjävligt att det utförs på detta sätt, men jag tänker inte gå in på det.
Visst är det kul att många får testa spelet, ge åsikter osv. innan spelet har gått till ett visst stadie, men jag tycker likaså att det är ett fel sätt att marknadsföra det.

Inte tror jag att mkt feedback kommer ges av denna betan, om man nu vill kalla det "public-beta". Jag tror att 80% eller mer, bara tycker att det är skoj att få testa spelet gratis innan det kommer.

Hur många tror du verkligen ger feedback som är nått annat än "omg! this game roxx!!".

Jag undrar.
Ja visst, BF2 är buggigt, men det är fortfarande folk (inkl. mig) som lirar det för att det är skoj, även fast allla buggar osv. finns.

Jag HOPPAS och VILL att detta kanske kan ge en kick i arslet på patchandet, elller bara att det kommet ut en bättre produt från början.
För övrigt så tycker jag att 2142 ser kul ut, men jag vill inte bli blåst igen på patchandet.

/Stefan "LeaD"

Inaktiv
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Zarkow:

För övrigt står jag för uttalandet - att prenumerera på FP är inget som talar för ens fördel.

Inget som talar för dess nackdel heller.

Nej, vilket det inte stod heller. Men skall man ha bra beta-testare skall man söka bra folk för det.

Skrivet av PurreSnurre:

Och dagen då du backar från ett inlägg, vem skall stå till svars....gud?

Uh...ok...bra du lägger ribban.

Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Zarkow:

Om ni tror att jag har fel och över 1% av folket rapporterar ordentligt så, pja...prove me wrong.

Du, ha fel? Tror jag aldrig hänt. Tar exempel då jag rekommenderade punksbusted för ett spel, det var skit. Men vem rekommenderade dem 3 månader senare i ett inlägg?

Vad i hela friden talar du om?

Skrivet av PurreSnurre:

Med den intelligens du besitter så är det svårt att förstå varför du övergav moddandet till bf2 då andra klarat av det.

Det var inte _jag_ som övergav BF2, det var _vi_ (ett team) som valde att inte bruka oss av BF2-motorn när _de_ övergivit mod-scenen.

Men fortsätt du gärna att vinkla saker så det ser ut som du har någon koll.

Och så du vet, nej, det är inte svårt att modda BF2. Inte svårare än Bf42. Är det någon som påstått att det är det?

Skrivet av PurreSnurre:

För övrigt: Är egenföretagare mig själv och dina teser är för egen del helt fel. Vad som är fel vs investeringar/vinst kanske du kan lista ut.

Svarar du på ett inlägg ifrån någon annan diskution [tråd] nu? Posta i rätt tråd om du vill bli bemött.

Medlem

Medlem

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

skiter fullständigt i EA o allt whine, det har ska köpas o spelas

ingen som funderat på att sätta sig o spela spel istället för att återigen om och om och om och om och om igen klaga på EA o allt dom gör? så trött på det nu, man kan inte läsa någon nyhet om EA utan en massa skitsnack i tråden, alla vet att alla inte gillar EA o dom är evil osv osv

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

skiter fullständigt i EA o allt whine, det har ska köpas o spelas

ingen som funderat på att sätta sig o spela spel istället för att återigen om och om och om och om och om igen klaga på EA o allt dom gör? så trött på det nu, man kan inte läsa någon nyhet om EA utan en massa skitsnack i tråden, alla vet att alla inte gillar EA o dom är evil osv osv

du är inte en true nerd om du inte klagar på EA åtminstone 1gång pår dag

Inaktiv

Till alla er som verkar ha så mycket problem med att ladda hem filmen... samt i någorlunda kvalité... hänvisar er till GameTrailers. De är alltid otroligt bra när det gäller filmmaterial till spel.

HD Quicktime Stream/Download (reklamfritt om man blockat ads)
http://www.gametrailers.com/player.php?id=12480&type=mov
HD WMV Stream/Download
http://www.gametrailers.com/player.php?id=12480&type=wmv

Lowres Quicktime Stream/Download (reklamfritt om man blockat ads, samt fortfarande mycket bättre kvalité än GameSpot)
http://www.gametrailers.com/player.php?id=12481&type=mov
Lowres WMV Stream/Download
http://www.gametrailers.com/player.php?id=12481&type=wmv

Förövrigt tycker jag att de skulle filmat spelet som man ser när man spelar det. Sånt här ihopklippt grejjs säger ju egentligen inte så mycket.


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Det ser lovande ut (Och låter lovande också, <3 ljuden), lite synd att det blir en öppen beta för FP subscribers bara...

Inaktiv

Med tanke på det stora antalet spelare som nu kör den så tycker man att det strax borde dyka upp hemma-frapsade-filmer på bf2142.se osv - antar det inte angivits några regler mot det i beta-avtalet?

Inaktiv
Skrivet av Zarkow:

Med tanke på det stora antalet spelare som nu kör den så tycker man att det strax borde dyka upp hemma-frapsade-filmer på bf2142.se osv - antar det inte angivits några regler mot det i beta-avtalet?

Non disclosure agreements är väldigt vanliga.

Medlem

Ljudet funkade inte när jag fått ner filmen :/


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

Jag tror alla håller med om att det viktigaste är att vi får se riktigt bra Warhammer 40k och Starcraft modifikationer till både Quakewars och Battlefield 2142.

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av Zarkow:

Med tanke på det stora antalet spelare som nu kör den så tycker man att det strax borde dyka upp hemma-frapsade-filmer på bf2142.se osv - antar det inte angivits några regler mot det i beta-avtalet?

Non disclosure agreements är väldigt vanliga.

Och hur sjutton skall de se att just jag har frappat?

Medlem

Snubben som spelar i filmen suger...


signatur

---
Boo!

Inaktiv

Tack nkembo, tycker spelet verkar skitkul!


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

här finns filmen också: http://www.gametrailers.com/gamepage.php?fs=1&id=2501

btw så ser det helt okej ut!

Medlem
Skrivet av dosman:

Jag tror alla håller med om att det viktigaste är att vi får se riktigt bra Warhammer 40k och Starcraft modifikationer till både Quakewars och Battlefield 2142.

Ehh, nej? Skiter fett i båda delarna


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Frågan jag ställer mig är om jag "VÅGAR" köpa detta spel. Jag älskade BF1942 men EA fulade sig verklgen med BF2 .. Booster packs och bugg som fan. Vilka garantier har jag att BF2142 inte kommer vara likadant?

Medlem

Jo, det ser bra ut? så ? BF 2 ser bra ut också, men funkar som skit.

Fixa alla bugs i BF2 , sen släpp nästa spelet.

Har köpt båda BF2 och BF2:SF
Så många bugs på ett år gammalt online spel har jag aldrig sätt i mitt liv.

Amatörer!
Så synd att ET:QW kommer bara om typ ett halvtår.

Dice borde lära sig lite av I.D Software :evil:

Medlem

Känns utdött hela bf2 och själv känner jag mig inte lockad
av ett Helt nytt spel med samma Motor.

Medlem
Skrivet av mullins:

Mabec: var väl hans gear/vapen. Kanske inte ingår i cammon. :-?

Nej, det va inte hans utrustning eller vapen. Inget syntes, däremot va skuggan där. Nåväl...

Medlem
Skrivet av Mabec:

Skugga på osynlig sniper?

Jo. Rimligen. Om man tänker sig en skön scifi-klädedräkt som snajpern hänger på sig på morgonkvisten - och som gör en osynlig - borde väl ändå ens fysiska entitet vara på plats och således bryta solens strålar?

Kategori: osannolikt fånig debatt.

Medlem

Såvida den nu inte är så finurlig att den på något vis böjer ljuset runt bäraren av dräkten och på så vis eliminerar skuggan. Inget är omöjligt i en spelvärld

Inaktiv

någon som vet var man kan skriva på openbeta? utom fileplanet skiten... Ska ju komma utanför också tyckte jag höra.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av Mabec:

Skugga på osynlig sniper?

Det borde det vara, kammot lär ju bara vara en synvilla.

Ser riktigt dice ut !
Visst har BF2 bugg problem men kvaliteten i game playet är suvveränt. Detta ser ju ut att funka det också.. hmm bara bra att snipern har en svaghet som att skuggan syns, blir ju möjligt att spotta dom då vilket gör att snipern måste ju vara lite taktisk. Däremot så verkade hans bössa riktigt saftig, undrar hur många sniper campers det kommer bli online (jag är defentivt en utav dom)
8)

Btw.
dosman,
Warhammer 40k och Starcraft mod till detta.. f- va coolt!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

12
Skriv svar