Jack Thompson kräver speltest av Bully

Robot
Medlem
Jack Thompson kräver speltest av Bully

Fick tipstack :D. Hur som helst jag som trodde utpressning var förbjudet.... Men, men... Kan han inte bara lämna hela spelindustrin i fred? Jäkla terrorist.

Inaktiv

hoppas han dör inom en snar framtid. riktig idiot...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

aaa hoppas det också vad är det för jävla pucko !?

Visst var anklagspunkterna rent av löjliga, men att hoppas att någon dör för det? Vem är egentligen idioten här? (ja, jag vet att ni troligtvis skämtade, men klan ni ta det lite försiktigt med dödshoten?)

Själv hoppas jag att spelet prövas i domstol. Någontsans måste det sättas en gräns. Kanske inte vid detta spel, men det är bra att det finns en debatt.

Medlem

Den mannen måste ha otroligt många demoner som plågar hans inre... Han kan då inte vara helt frisk :/

Medlem

De klagar på ett spel där man mobbar någon, spel där man har sex med kläder på, men att spränga hus i luften och skjuta ihjäl folk på gatan går så fint så.
Glöm också inte att man får göra vad man vill sålänge det är Araber ocskå.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hade Bully istället varit en film istället för spel med exakt samma handling hade inte många brytt sig.... Och speciellt inte herr Thomson.

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Visst var anklagspunkterna rent av löjliga, men att hoppas att någon dör för det? Vem är egentligen idioten här? (ja, jag vet att ni troligtvis skämtade, men klan ni ta det lite försiktigt med dödshoten?)

Själv hoppas jag att spelet prövas i domstol. Någontsans måste det sättas en gräns. Kanske inte vid detta spel, men det är bra att det finns en debatt.

Det var inget hot... Stör mig bara på att han har byggt sin karriär genom att klanka ner på spel.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

De klagar på ett spel där man mobbar någon, spel där man har sex med kläder på, men att spränga hus i luften och skjuta ihjäl folk på gatan går så fint så.
Glöm också inte att man får göra vad man vill sålänge det är Araber ocskå.

Ja det är ju inte så konstigt det är ju USA vi snackar om. De är ju helt rubbade det bevisar de ju hela tiden.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Visst var anklagspunkterna rent av löjliga, men att hoppas att någon dör för det? Vem är egentligen idioten här? (ja, jag vet att ni troligtvis skämtade, men klan ni ta det lite försiktigt med dödshoten?)

Själv hoppas jag att spelet prövas i domstol. Någontsans måste det sättas en gräns. Kanske inte vid detta spel, men det är bra att det finns en debatt.

för tusan, sluta nu! folk får väl utrycka sig som dom vill. Om du inte gillar våldsamma SPEL så får du väl spela tetris eller mario?

Förövrigt håller jag med resten här, sånna idioter som J.T bör inte finnas! Spel är Spel och dom som inte förstår det bör inte spela de heller, därför det är 18 år gräns på vissa av dom, precis som med filmer. Ska du förbjuda våldsamma filmer oxå?
tror knappast det!

:\

Medlem

Hehe, inte ovanligt i landet där det finns 14 advokater på varje invånare eller va det nu är, jag menar dom måste ha nått och göra!

http://www.thinkgeek.com/tshirts/pennyarcade/7a15/

Inaktiv

Vilken smart idé!
jag ska lätt hota att stämma till exempel maxis för att få spela spore!


signatur

Omnia et faeces!

Inaktiv
Skrivet av b0bl00i:

för tusan, sluta nu! folk får väl utrycka sig som dom vill. Om du inte gillar våldsamma SPEL så får du väl spela tetris eller mario?

Mario, skulle inte tro det va.
Rörmokare med tveksam sexuell läggning vad är det för förebild för våra barn?

I övrigt ett bra initiativ av killen.
Nästa gång jag blir stoppad för fortkörning skall jag ta och ringa honom och be han stämma skiten ur EA (spelat deras bilspel och de har mycket pengar så verkar vettigt).

Skrivet av b0bl00i:

för tusan, sluta nu! folk får väl utrycka sig som dom vill.

Nej.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tryckfrihetsbrott

Inaktiv

Lol, ni måste se det här från ett annat håll: Det här är ett lysande sätt att få tag i ett demo innan alla andra!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Skägg.
10 Chambers

Det bizarra är väl egentligen att Thompsson ser sig själv som den absoluta sanningen, att han tror sig veta vad som är lämpligt eller ej. Nu skriver han visserligen om en testgrupp men hur är den utvald, en slumpvis samling som representerar folket? Knappast.

Han vill alltså, på fullaste allvar, välja vilken typ av underhållning folk konsumerar. Det kallas censur och är ren ondska.


signatur
Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av b0bl00i:

för tusan, sluta nu! folk får väl utrycka sig som dom vill.

Nej.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tryckfrihetsbrott

Det behandlar verklig våldsskildring, osv. Inget vi ser i spel.

Medlem

Killen har ju fått storhetsvansinne...

Citat:

whose release has been delayed for over a year in large part because of the efforts of the undersigned petitioner"

Han kanske ska ta en reality check kanske?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag tror The Tokjos och SgtKelly är inne på rätt spår. Stackars Jack, han kan bara inte vänta till oktober utan darrar av förväntan och bara måste få spela Bully NU!

Medlem

Haha vilken kille


signatur

tjenare!

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av b0bl00i:

för tusan, sluta nu! folk får väl utrycka sig som dom vill.

Nej.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tryckfrihetsbrott

1) Dra inte in svensk lagstiftning eller grundlag, som är ett skämt.
2) vad du försökte länka var nog: http://sv.wikipedia.org/wiki/Olaga_v%C3%A5ldsskildring
3) Datorspel handlar inte om riktiga personer som blir utsatta för något. Det är...pixlar.

Och mig veterligen så har pixlar inte något eget medvetande.

Medlem

Jag tycker man borde psyktesta Jack Thompson istället.

Medlem
Skrivet av Gamblor:

Jag tycker man borde psyktesta Jack Thompson istället.

Jag har för mig att jag läst att detta redan gjorts. Dock på 90-talet någon gång så det kanske är dags igen.

Skrivet av Farks:

Det behandlar verklig våldsskildring, osv. Inget vi ser i spel.

Inte i dagsläget.
...och om du syftar på hur våldsskildringen har framställts, vad spelar det för roll? Det är själva skildringen som förbjuds av lagen mot olaga brottsskildring, inte metoderna för dess framställande.

Om du läste länken jag skickade så innehåller den även information om uppvigling, hets mot folkgrupp, etc, och andra lagar som talar emot påståendet "man får uttrycka sig hur man vill".

Inan ni börjar flama mig, notera gärna att jag inte någonstans har hävdat att spelet Bully skulle innehålla olaga våldsskildringar, uppvigling eller hets mot folkgrupp. Jag anser bara att det är bra att det sker en debatt och att spel prövas, så att vi kan få lite skarpare gräns för vad man får och inte får inkludera i ett spel.

Skrivet av Zarkow:

1) Dra inte in svensk lagstiftning eller grundlag, som är ett skämt.

Sådan är världen som vi lever i.

Skrivet av Zarkow:

2) vad du försökte länka var nog: http://sv.wikipedia.org/wiki/Olaga_v%C3%A5ldsskildring

Nej. Jag har inte sagt någonting om olaga våldsskildring, det är ni andra som drar upp det. Jag reagerade bara på det grova faktafelet att man skulle få uttrycka sig som man vill.

Skrivet av Zarkow:

3) Datorspel handlar inte om riktiga personer som blir utsatta för något. Det är...pixlar.

Och mig veterligen så har pixlar inte något eget medvetande.

Vad spelar det för roll? Hur materialet framställs är irrelevant. Lagen finns inte till för att hindra övergrepp och misshandel - för det finns det andra lagar. Lagen är till för att hindra skildrande av våld.

Medlem
Skrivet av spiken:

Det bizarra är väl egentligen att Thompsson ser sig själv som den absoluta sanningen, att han tror sig veta vad som är lämpligt eller ej. Nu skriver han visserligen om en testgrupp men hur är den utvald, en slumpvis samling som representerar folket? Knappast.

Han vill alltså, på fullaste allvar, välja vilken typ av underhållning folk konsumerar. Det kallas censur och är ren ondska.

Kunde nog inte hålla med mer, så sant som det var sagt.

Medlem
Skrivet av spiken:

Det bizarra är väl egentligen att Thompsson ser sig själv som den absoluta sanningen, att han tror sig veta vad som är lämpligt eller ej. Nu skriver han visserligen om en testgrupp men hur är den utvald, en slumpvis samling som representerar folket? Knappast.

Han vill alltså, på fullaste allvar, välja vilken typ av underhållning folk konsumerar. Det kallas censur och är ren ondska.

Nej då, han fick bara för lite uppmärksamhet när han var liten.

Medlem

Det kommer inte som någon direkt nyhet att någon försöker stoppa spelet. Snarare en konfirmation på att Amerikanerna fortfarande inte förstått att roten till all ondska i deras land och världen runt omkring, inte kommer från TV-spel, musik och film.

Visst, vem har inte som barn låtsats vara He-man eller någon annan supercool hjälte Men när folk går ut och slaktar en halv skola, deras hund och spränger sig själva i luften, är det något som är fel i huvudet på dessa personer. Hur många har inte lyssnat på Slipknot eller Marilyn Manson utan att döda folk?

Men columbine var ju tydligen deras fel. Dock så märkte inte jag av att folk mördade varrandra när Slipknot spelade i Göteborg.

Konservativt folk är så upptagna med att försöka stoppa ondskan som TV, musik och spel tillför att de inte märker att det pågått sedan innan tv:n, innan radion och innan ens commodoren uppfanns.

Nu blev det en lång post...

Medlem

Amerikaner..
Enough said:)

Kul att man i the land of the free tydligen inte kan bestämma själv vad som är okay och vad som är skadligt, utan man måste ha fina människor som Jack Thompson att ta de besluten för en, med stöd från alla överkristna bilblethumpers ute på landsbygden.

USA har verkligen blivit världens "Village idiot".

12
Skriv svar