Company of Heroes färdigt & filmat

Robot
Inaktiv
Company of Heroes färdigt & filmat

Det bästa och roligaste RTS spelet jag har spelat är detta!!!
Helt underbart!

Medlem

längta som tusan efter detta spel .. relic har bara grymma rts bakom sig ..och detta lär bli ett till ! ..


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Framför allt så vågar Relic göra nya grejjer med RTS-genren i varje spel.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

JAAAAAA!
Satan som jag längtar tills det står i hyllan hemma! Har provat betan och det verkar vara ett jäkligt bra spel. Jag skulle vilja säga att det är det bästa RTS som någonsin gjorts! Har redan förhandsbokat det och skulle kunna beställa 2ex bara för att stödja dem


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

e det någon som vet ett release datum, kom inte med något catchigt svar som tex kolla release delen, jag har för stora fingrar för att trycka på musknapparna, jag skrev detta med hjälp av en salami


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Framför allt så vågar Relic göra nya grejjer med RTS-genren i varje spel.

På vilket sätt är detta nytt? Nästan hela spelet är ju byggt på DoW... Det är bara nya modeller och systemet har fått lite mer detaljer, annars är det ju nästan samma spel! Inget ont om relic, älskar deras spel, speciellt Homeworld liren som var unika och helt underbara. DoW är oxå skit skoj. Detta är jag dock mer tveksam till, känns som DoW, men inte hälften så tufft, tyskar kan aldrig mäta sig med space orks


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv

Verkar coolt det där med att de säkrade zonerna måste hänga ihop. Det öppnar ju lite strategiskt nytänkande.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem
Skrivet av LocSin:

På vilket sätt är detta nytt? Nästan hela spelet är ju byggt på DoW... Det är bara nya modeller och systemet har fått lite mer detaljer, annars är det ju nästan samma spel! Inget ont om relic, älskar deras spel, speciellt Homeworld liren som var unika och helt underbara. DoW är oxå skit skoj. Detta är jag dock mer tveksam till, känns som DoW, men inte hälften så tufft, tyskar kan aldrig mäta sig med space orks

Känns inte som du spelat CoH.
Spelet påminner inte alls om DoW, även om båda har kontrollpunkter som resursmodell.

Det unika med DoW var ju annars dess CC-uppknutning och sync-kill-animationerna. Men visst, WW2 är ofantligt mer tråkigt än WH40k, fast man bör nog inte döma ut CoH bara för att det är WW2.

Spana gärna in videon som postades med den här nyheten, där förklaras nya resurssystemet.
Dels så måste du ju skapa supply-linje mellan dina resurser och din bas, dels så är take&hold helt annorlunda; Det fungerar faktiskt lite som i Battlefield.
För varje kritisk punkt (stjärnflaggorna) som du håller mer än fienden, så minskar tickets med tills ett lag hamnar på noll.

Sedan så bygger CoH mest på terrängstrategi. Dvs att förstöra och utnyttja terrängen och byggnaderna till din fördel. Inget annat RTS hittills har en så här total-dynamisk förstörelsemodell där du kan förstöra vad som helst och hur som helst. Inga föranimerade sprängningar här inte, utan allt beror på vad som händer.

Men ush, vad jag längtar efter ett Dawn of War 2 med denna nya spelmotorn. CoH-motorn till användning i Warhammer 40k-världen ger mig rysningar


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av LocSin:

På vilket sätt är detta nytt? Nästan hela spelet är ju byggt på DoW... Det är bara nya modeller och systemet har fått lite mer detaljer, annars är det ju nästan samma spel! Inget ont om relic, älskar deras spel, speciellt Homeworld liren som var unika och helt underbara. DoW är oxå skit skoj. Detta är jag dock mer tveksam till, känns som DoW, men inte hälften så tufft, tyskar kan aldrig mäta sig med space orks

Bara så du vet så är det en helt ny grafikmotor som används i CoH.
Det är ju inte som Battlefield 2142, där har de verkligen bara gjort en mod som de säljer för 500kr

Och jag är positiv till detta. Missade betan för att jag har haft en kass dator över sommaren, men vad jag har hört ska detta vara ruskigt kul, så jag ser fram emot det.

Medlem

Det som gör mig lite rädd är att BETA versionen som går nu är så jäkla ostabil imot deras servrar så det finns inte.
Jag har tagit mig in på tre/fyra runder av ca100 försök, och av dom tre/fyra så har tre av fyra total laggaaa så det inte gick att spela.

Att dom nu släpper spelet i "denna" version och låter betan forsätta tills att dom släpper det skarpt gör en rädd. För det första som alla kommer behöva är att börja updatera spelet för att inte det ska braka samman.

Medlem

Mjo, spelet i sig är skitkul, fast betan går ju knappt att spela

Har haft den i ett par veckor och provat någon/några gånger om dagen men aldrig lyckats att få igång ett onlinespel..

Tränings-uppdragen va väldigt kul dock

Medlem

Jo exakt, singelplayer delen kommer nog vara jäkligt skoj, men lägger man ut ~500kr så vill man ju kunna köra det online också, annars finns det andra alternativ om man vill spela

Inaktiv

"Hans must be napping, we took the point no contact"

Medlem
Skrivet av jonas:

Jo exakt, singelplayer delen kommer nog vara jäkligt skoj, men lägger man ut ~500kr så vill man ju kunna köra det online också, annars finns det andra alternativ om man vill spela

http://play.com/Games/PC/4-/672755/Company_Of_Heroes/Product....
£24.9 med gratis frakt till Sverige.

Fast det är väl klart de fixar serverproblemet i betan också. Skulle komma en ny gigantisk client-update om en vecka med hela spelet i färdig version, så att man tillåts testa även det färdiga spelet innan det släpps.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av jonas:

Det som gör mig lite rädd är att BETA versionen som går nu är så jäkla ostabil imot deras servrar så det finns inte.
Jag har tagit mig in på tre/fyra runder av ca100 försök, och av dom tre/fyra så har tre av fyra total laggaaa så det inte gick att spela.

Att dom nu släpper spelet i "denna" version och låter betan forsätta tills att dom släpper det skarpt gör en rädd. För det första som alla kommer behöva är att börja updatera spelet för att inte det ska braka samman.

Spelet har blivit mycket stabilare nu med patch 1.16. för att vara exakt så är alla stabilitets problem borta.

jag har inga problem med att spela på vilken server som helst.

det enda problemet jag har märkt är att om en person laggar så laggar alla.

för övrigt så har relic varit helt överlägsna på support och Customer relations. dom har hållit alla medvetna om vad som händer och när nästa patch kommer, Dom släppte 3 patchar på 3 dagar. måste vara många trötta ögon på Relic.

Jag tycker applåder är på plats.:up:


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av jonas:

Jo exakt, singelplayer delen kommer nog vara jäkligt skoj, men lägger man ut ~500kr så vill man ju kunna köra det online också, annars finns det andra alternativ om man vill spela

http://play.com/Games/PC/4-/672755/Company_Of_Heroes/Product....
£249 med gratis frakt till Sverige.

Bra Pris!


signatur

---
Boo!

Medlem

CoH är riktigt häftigt faktiskt! Trots alla problemen med servern i betan har jag ändå lyckats lägga ett 40-tal rankade 1vs1 under bältet, så visst gick det att spela.

Skrivet av Phosphor:
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av jonas:

Jo exakt, singelplayer delen kommer nog vara jäkligt skoj, men lägger man ut ~500kr så vill man ju kunna köra det online också, annars finns det andra alternativ om man vill spela

http://play.com/Games/PC/4-/672755/Company_Of_Heroes/Product....
£249 med gratis frakt till Sverige.

Bra Pris!

mm 2.500 SEK ..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av PiGGeZ:

Spelet har blivit mycket stabilare nu med patch 1.16. för att vara exakt så är alla stabilitets problem borta.

För mig har 90 % av instabilitetsproblemen försvunnigt. När det är som mest spelare så kan man fortfarande uppleva en del inloggningsproblem, men den mesta är borta.

Skrivet av HYBRiS:
Citat:

Includes Dawn Of War Gold Edition + Dawn Of War: Dark Crusade demo

Lustigt att de inkluderar DoW CE med CoH.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Vet inte hur det var innan dvs då det var riktigt "closed"-beta eller så men.. en trolig anledning till den tidiga ostabila upplevelsen kan ha varit då THQ, utan förvarning, släppte betan till Relics förvåning.. då Relic tydligen hade räknat med en closed-beta a.k.a fileplanet-subscribers-only några veckor till. Det kan ju vara snack också, men det skulle förklara en del.. det blev ju som sagt en anstormning med spelare.

O'ja, spelet kommer göra sig bra i min hylla.

Inaktiv
Skrivet av Sharpblade:

JAAAAAA!
Satan som jag längtar tills det står i hyllan hemma! Har provat betan och det verkar vara ett jäkligt bra spel. Jag skulle vilja säga att det är det bästa RTS som någonsin gjorts! Har redan förhandsbokat det och skulle kunna beställa 2ex bara för att stödja dem

Hehe har också förbokat det fast 2st exemplar ett till grannen men ändå

Medlem

ett tips för att fixa stabilitets-problemen är att testa att avinstallera sitt anti-virus. Vissa anti-virus program verkar bråka med CoH. Efter jag avinstallerade nod32 har jag knappt upplevt några problem alls. Det var framförallt när jag försökte spela fler än 2 spelare som det strulade innan.

Enligt pressmeddelandet i nyheten så ska spelet släppas den 14e September.

Medlem

Kan inte studiebidraget komma snart.

Testade MP betan igår mot en kompis, detta spelet kommer att bli jäkligt bra, tyvärr så fick han en bluescreen helt plötligt pga att han körde det i Vista så det blev lite kort, men kul var det.:D


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av Eldarion:

O'ja, spelet kommer göra sig bra i min hylla.

Köp den så kan jag installera den på min hd innan du ställer den i din hylla. Tycker jag låter vettigt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Bra Pris!

mm 2.500 SEK .. :up:[/quote]

ROFL
listigt vad en liten borttappad punkt kan ställa till problem


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Detta spel är feting grymt efter att spelat betan vart man
direkt såpass insatt att man joinat ett mod team :P.

Dock hoppas jag full versionen tweakas i system preformance
för betan krävde något enormt för att vara ett strategi spel.

Kul iaf och detta lär väl konkurera med SS3 även om dem
inte inriktar sig på samma typer av gameplay.

Medlem

Haha, ankh, jovisst.. nog är det acceptabelt alltid, sålänge du ger fasen i min cd-key

Medlem

För dem som har en pre-order så finns det nu en client att ladda hem weeeeeeeeeeee nu jeeelar


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv
Skrivet av PurreSnurre:

För dem som har en pre-order så finns det nu en client att ladda hem weeeeeeeeeeee nu jeeelar

berätta gärna mer ingående

12
Skriv svar