FZ testar Civilizations 4: Warlords

Robot
Medlem
FZ testar Civilizations 4: Warlords

Känns som om Civilizations alltid varit inriktad till en äldre skara eftersom jag vanligtvis gillar stratergi, men känner mig inte så frestad av detta.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tycker Civilization 4 är heltrevligt, iof aldrig spelat det förutom på lan, kul lan-lir om man har mycket tid.
Kul med lite grädde på moset, som det heter. \o/

Medlem

Bra recension, och ett givet köp!

Civilization 4 är helt enkelt det bästa spelet hittils...

Medlem

"Neo-Tokyo"


signatur

I am become Glyphs. The time of secrets is almost over. A new age approaches.

Medlem

Ursäkta, men...
Varför låter man inte någon som är intresserad av strategispel skriva recensionen istället?
Det var en ärlig och välskriven recension, men man fick ju inte ut så mycket av den...


signatur
Medlem

Warlords är en mycket bra expansion, den kompletterar originalet perfekt. Dock kunde nyheterna vara lite fler. Men den gör det bästa spelet ännu bättre. Jag kan inte sluta spela.

Just... one... more... turn...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Har väl lirat lite warlord ett tag och kan säga att det är en hel del mer grejer som är nytt än det som nämns.
Lirade nu senast med civ Vikingar som är nya. Är ganska kul att höra på vad trupper säger då man markerar dom. Låter som en skitfull norrläning de samplat.

Medlem
Skrivet av g4bb3h:

Låter som en skitfull norrläning de samplat.

HAHAHAHAHA


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

Känns som om Civilizations alltid varit inriktad till en äldre skara eftersom jag vanligtvis gillar stratergi, men känner mig inte så frestad av detta.

Konstigt att du tycker det när jag satt fast i civilization redan som 12-åring

Medlem

Gillade civ som attans fram till trean. Det nya med 3D gillar jag inte alls utav någon anledning


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av RoGGe:
Skrivet av KlosterKatten:

Känns som om Civilizations alltid varit inriktad till en äldre skara eftersom jag vanligtvis gillar stratergi, men känner mig inte så frestad av detta.

Konstigt att du tycker det när jag satt fast i civilization redan som 12-åring

Lite svårt att tro, men om du säger det så..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Öh jag fatsnad också i civilization vid unga år och även om man inte var så grym på det kanske först så lärde man sig allt via trial and error ändå och det var grymt roligt. Dessutom har divilization alltid varit grymt allmänbildande - det är nästan det viktigaste.

Det enda som är synd i CIV4 är ju att man inte per automatik får upp faktarutorna när ma forskat fram något utan istället måste gå in och läsa själv... Å andra sidan får man ju ett roligt citat.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av RoGGe:
Skrivet av KlosterKatten:

Känns som om Civilizations alltid varit inriktad till en äldre skara eftersom jag vanligtvis gillar stratergi, men känner mig inte så frestad av detta.

Konstigt att du tycker det när jag satt fast i civilization redan som 12-åring

Lite svårt att tro, men om du säger det så..

Inte alls. Många var vi fjortisar som satt som klistrade vid ett av de bästa spelen som någonsin gjorts: Civilization.

Medlem
Skrivet av Schimpans:

Inte alls. Många var vi fjortisar som satt som klistrade vid ett av de bästa spelen som någonsin gjorts: Civilization.

Precis. Civ kom väl ut först till PC/DOS 1991 har jag för mig, så var 11 när jag spelade det, och slutade inte spela förrens morsan drog ur kontakten på datorn. Sedan dess har mitt intresse för serien minskat för varje spel som släppts, men jag tillbringar ändå några timmar varje år i antingen Civ, eller Civ2

Medlem

Ja, ingenting i strategi-genren kan mäta sig med Civ-serien!

1
Skriv svar