Medlem
F.E.A.R.

Eller.. som det heter med längre namn.. First Encounter Assault Recon, hade jag inte testat förrens nu. Visst hade tittat lite på ett demo när en vänn spelade man jag testade det aldrig själv. Jag har alltid gillat skräck och detta spel verkade vara nånting för mig. Så... Fel jag hade.

Ok.. Detta spel är sjukt, alltså sitta mitt i natten och spela detta spel är lika dumt som att en vampyr leker mitt på dagen i en park. hur man än gör så slutar det illa, jag satt tok spännd i varje hörn och kanter även om jag satt gömd bakom en feting bössa som var gjord för att skrämma bort Satan själv. Att det ska vara en liten flicka som dyker upp lite då och då och skrämma skiten ur en gör inte saken bättre. Senast jag spelade ett sådant här spel var till xboxen och då skulle man ta fotografi på spöken för att dom skall försvinna. Och nej jag spelade aldrig det spelet mer än engång, Det var fan hemskt.. Säkert så sitter endel och skrattar när dom läser detta men det får jag ta. Vissa spel är inte för mig även om jag älskar spel.

gamplayet då? jodå det var helt ok sålänge man slapp ha på sig blodtrycksmaskinen för att se till att man inte får en hjärtattack så var det lugnt. Men kommer jag att fortsätta att spela?.. Troligen så kommer jag det, jag lämnar aldrig ett spel oklarat och om jag gör det så.. ska det vara något riktigt extremt.. som att fotografera spöken.

#blogg

Medlem
F.E.A.R.

men F.E.A.R. e ju helt grymt man kan bara inte lämna ett så genialiskt spel ospelat så du gör rätt i att fortsätta

Inaktiv

aaaaaaw


signatur

To swing is not to Wii.

Medlem

Se det som ett fps med skräckinslag istället för ett skräckspel. Håller med Mr.Muer, det var bra!


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Well... om du gillade FEAR så kan jag varmt rekommendera "Extraction Point"-expansionet.

Annars om du är på tvätthumör och har bokat tid i tvättstugan för eventuellt 25 styckna nedsmutsade kalsonger per kväll så kan jag tipsa dig om Condemned - Criminal Origins, om du inte redan testat det. Jag vet att jag hade problem med att gå fram i det spelet, väldigt creepy och nasty, jag kände för att muta spelets ljud och sätta på någon glad låt samt kisa med ögonen samtidigt som jag spelade vidare.


signatur

// Peace

Medlem

Hehe.. har inte spelat FEAR så mycket.. men det blir väl lite till imorgon

Medlem

*fniss*

Älskar Fear + expansionen. Har kört igenom dem flera gånger. Även MP är kul, men min dator kvider av smärta för den är en aning gammal.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hehe, har ett kul minne med en kompis som sitter och lirar FEAR på ett LAN, har flera kompisar som står runt omkring och tittar på och det är ljust i salen. Självklart vet jag att han sen innan blivit skrämd en antal gånger av spelet så jag går bakom och rycker tag i honom. Har aldrig sett någon skrika och hoppa så högt

Kan hålla med, skoj men läskigt spel. Jag spelade igenom hela på en lördag, 12 på eftermiddagen till 02 på natten... den sista biten var riktigt jobbig, becksvart rum med hörlurar i ett helt tyst hus.

Medlem

Fear har inte lika många "billiga" skrämseleffekter där man hoppar i stolen, t.ex. som Doom3 har.

Fear är som en mysrysare där bland annat musiken gör att man tycker det är spännande mest hela tiden, utan att få hjärtinfarkt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

ett bra spel:) men inte så läskigt:\


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

lira Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth för mysrysigheter!

Medlem

FEAR är ju ganska läskigt i början men på mitten känns det mest som ett run and gun spel med riktigt snygga eldstrider. Blir lite läskigt på slutet igen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Mjo det är rätt skönt att det inte är som typ system Shock 2. Där blev man fan tvungen att ha ögon i nacken eller titta över axeln 2-3 gånger varje minut. Nu har det blivit lite lugnare i F.E.A.R så man springer omkring och har roligt.

1
Skriv svar