Reklam för PSP-spel i nya Dungeon Siege

Medlem
Reklam för PSP-spel i nya Dungeon Siege

EA Games har ju redan börjat med det här till XBOX.
Om du har en sparfil från en viss titel och kör en annan som söker igenom disken så kan du få saker upplåsta direkt från början

Medlem

Helt okej tycker jag. Reklam i den här storleken är inte alls farligt. Däremot om det fullkomligt dryper av reklam i ett spel så är det ju en helt annan femma.


signatur

system: online

Medlem

Jag tycker det lätt okej.

Om det inte är så att den stör eller blir på tvingande, så är det ingen reklam jag önskar i mina spel.

Medlem

jag tycker att det låter som en ganska kul idé!

Medlem

helt okej, hade varit en helt annan sak om karaktärerna nämnde psp eller om det dök upp en skylt mitt i spelet.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Var inte så hemskt ändå


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Riktigt osmakligt! De försöker ju inte heller linda in det i något slags sammanhang vilket gör att det blir ännu mer patetiskt. Jag hoppas verkligen andra utvecklare och utgivare har mer respekt för sina skapelser och undviker sånt här trams. Jag förstår att man vill tjäna så mycket pengar som möjligt. Att utveckla spel är absolut inte billigt, men när man väljer att skända dem på detta sättet går man för långt.

En del brukar dessutom påstå att de skulle föredra riktig reklam i spel framför fake-reklam. Då ska man dock komma ihåg en viktig skillnad mellan dessa. Fake-reklam är där för att höja stämningen i spelet. Riktig reklam är där för att SÄLJA en massa skit! Spel med reklam blir inte heller, som många verkar inbilla sig, billigare för oss konsumenter.

Jag inser dock att vi lär få se mer och mer reklam i spel, men jag hoppas verkligen att de är något mer diskreta i framtiden.

Inaktiv

sugigt värre, låt våra spel vara fria från reklam, OM den inte passar som i ett bilspel tex eller ta en stor fet reklamskylt i ett spel som Blade Runner där det ändå passar in, fast ingen reklam för Arla mjölk där, det är inte trovärdigt

ett alternativ för att få spela ett mmorpg gratis är ju att ha reklam, det är också ok

mindre kul att ha ett antal quest i ett spel som har med reklam att göra, eller att man ska döda fem st McDonalds McFeast (c) :/ för att få det där McFuccas svärdet med +fem i fatso

Medlem

Detta var väl inte så farligt? Tycker det är en kul grej, ser det knappast som reklam heller... Är man fan som jag så äger man antagligen både pc och psp och jag kommer till 100% köra DS på PSPn när det kommer!

Medlem

Reklam i form av affisher i FPS är helt ok, men detta är lite fel.

Om man tänker sig spel som SWAT4 eller Max Payne som utspelar sig i nutid och i realistiska miljöer, så är reklam en del av miljön. Men i ett fantasyspel? Nej tack.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Som sagt det hänger lite på hur reklamen framförs... Men jag har ändå betalat för en produkt och då vill jag gärna slippa reklam. F.ö så har dom börjat slänga in reklam för filmer på vissa köp filmer... det suger. DvD då

Medlem
Skrivet av Marv:

En del brukar dessutom påstå att de skulle föredra riktig reklam i spel framför fake-reklam. Då ska man dock komma ihåg en viktig skillnad mellan dessa. Fake-reklam är där för att höja stämningen i spelet. Riktig reklam är där för att SÄLJA en massa skit! Spel med reklam blir inte heller, som många verkar inbilla sig, billigare för oss konsumenter.

Jag kan hålla med om att spelen inte blir billigare, även fast de har massa reklam i sig, MEN jag kan tänka mig att de kan ha fler anställda som arbetar med spelet, som kan bidra till ökad kvalité på spelet.

Sen om det faktiskt blir bättre kvalité på ett spel för att fler arbetar på det måste ju inte alltid stämma heller!


signatur

8)

MFC
Medlem

Ganska patetiskt med reklam i spel där det inte finns något sammanhang. Exempelvis rally-spel kanske det går, eller andra spel där reklam passar in i sammanhanget men ärligt talat..

tänk nästa Elderscrolls-spel.. om du går in till en alchemist och ser colaburkar på bordet eller jackor med Nike eller Puma på .. visst, VI vet vad det är för prylar men det är så patetiskt att stoppa in dom i sammanhang där det inte passar.. suck.. snacka om att sabba ett spel.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

I Monkey Island så gjorde de ju reklam för Loom på ett ganska uppseendeväckande sätt, så detta är knappast någon helig ko. Den kon tuggar sällare betesmarker sedan länge.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

1
Skriv svar