Microsoft antyder kommande 360-tillbehör

Robot
Microsoft antyder kommande 360-tillbehör
Medlem
Microsoft antyder kommande 360-tillbehör

Börjar MS känna av pressen från PS3 releasen?? Tycker inte dem ska göra det.. Det får dem bara verka nervösa... Hårddiskar med mer plats är ju aldrig dåligt, men isåfall ska det vara inbyggt inte löst.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Inaktiv

Låt oss då göra lite matte.
1år gammal konsoll (Xbox360) 3000kr(Core)
HD-DVD spelare till 1 år gammal konsoll. 1500kr.
Totalt 4500kr.
Jag vet inte vad ni tycker men ärXbox360 >Verkligen< billigare än PS3?
Om man ska behöva köpa till allt som PS3 har för att göra sin Xbox lika bra så kan man undra varför man hadde så bråttom att lansera den?

Medlem

Med 360 har du ju ett val i alla fall. Det finns garanterat fler 360-ägare utan HDTV och utan önskan att spela HD-filmer ändå.

Core finns för övrigt för 2500 sek och Premium för 3500. Jämför det med en grej för 6000 sek som fortfarande har kvar att leverera ett spel som ser snyggare ut än t.ex. Gears of War.


signatur

system: online

Inaktiv
Skrivet av system-online:

Med 360 har du ju ett val i alla fall. Det finns garanterat fler 360-ägare utan HDTV och utan önskan att spela HD-filmer ändå.

Core finns för övrigt för 2500 sek och Premium för 3500. Jämför det med en grej för 6000 sek som fortfarande har kvar att leverera ett spel som ser snyggare ut än t.ex. Gears of War.

för det första så var de där rent ut sakt korkat sakt..

vem vill inte spela HD filmer ? jag tror nog alla vill med därimot inte har råd ... och dom som tror dom var smarta och köpte xbox 360 för den skulle vara billigare än ps3 så under den tiden som vi ps3 fans väntat på ps3 har vi kunnat spara så vi har råd med både hdtv och ps3 den är inte alls dyr om man jämnför vad man får med...

ps3 har både hd dvd och blue ray vad jag kan minnas dessutom blir det blue ray som kommer slå igenom det är jag helt övertygad om..

så snälla innan du ens kommenterar nåt sånt där så tänk :/ PS3 är inte dyr men därimot skulle jag säga att xbox 360 var dyr när den släpptes om man jämnför vad dom båda produkterna har i sig..

+ att man nu ska vara tvungen o köpa till en massa saker till xboxen är ju bara patetiskt

Medlem
Skrivet av Nudie.sE:
Skrivet av system-online:

Med 360 har du ju ett val i alla fall. Det finns garanterat fler 360-ägare utan HDTV och utan önskan att spela HD-filmer ändå.

Core finns för övrigt för 2500 sek och Premium för 3500. Jämför det med en grej för 6000 sek som fortfarande har kvar att leverera ett spel som ser snyggare ut än t.ex. Gears of War.

för det första så var de där rent ut sakt korkat sakt..

vem vill inte spela HD filmer ? jag tror nog alla vill med därimot inte har råd ... och dom som tror dom var smarta och köpte xbox 360 för den skulle vara billigare än ps3 så under den tiden som vi ps3 fans väntat på ps3 har vi kunnat spara så vi har råd med både hdtv och ps3 den är inte alls dyr om man jämnför vad man får med...

ps3 har både hd dvd och blue ray vad jag kan minnas dessutom blir det blue ray som kommer slå igenom det är jag helt övertygad om..

så snälla innan du ens kommenterar nåt sånt där så tänk :/ PS3 är inte dyr men därimot skulle jag säga att xbox 360 var dyr när den släpptes om man jämnför vad dom båda produkterna har i sig..

+ att man nu ska vara tvungen o köpa till en massa saker till xboxen är ju bara patetiskt

sicken liten fanboy ..

vadå "korkat sagt " alla kanske inte vill se på HD-DVD .. jag tycker det känns väldigt onödigt ..då dvd är ett format som fortfarande är bra ..

ps3 har inte hd-dvd .. ps3 har blue-ray samt stöd av dvd . cd osv .. du vet att Sony med flera har skapat blye-ray och Microsoft med flera har skapat HD-DVD så dom har verkligen inte sina fienders format ..

det kommer tar 1år innan HD-DVD eller blue-ray kommer vara stort på marknaden ..

jag tror inte ens nåt av formaten kommer vara hemmaanvändarnas val utan dom kommer bli som blandannat Minidisc blev dvs inom industrin ..

vadå tillbehör ? .. extra handkontroll om man vill ha det och trådlös laddningskit om man vill ha ? ..man var inte tvunget att köpa nåt ..


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av FZ:

Walker skall ha antytt att textmeddelanden skall spela en större roll i framtiden. Huruvida man planerar lansera något slags tangentbord till Xbox 360 förblir en öppen gissning. FiringSquad betonar dock att Microsoft inte ser pc-tangentbord som ett framtida obligatoriskt speltillbehör för Xbox 360.

Det går redan idag att koppla ett vanligt USB tangentbord till 360'n. Det är upp till mjukvaran att stödja det. De textinmatningsfällt som finns i Dashboard funkar utan problem, textinmatningsfält i spel är upp till utvecklaren om det stöds eller ej.

Medlem
Skrivet av Nudie.sE:

för det första så var de där rent ut sakt korkat sakt..

Skrivet av Nudie.sE:

+ att man nu ska vara tvungen o köpa till en massa saker till xboxen är ju bara patetiskt

Vad är du tvungen att köpa till? Köper du Premium-paketet för ~3500kr har du ju i princip allt du behöver. Det enda som saknas är väl ett Play & Charge kit men det kostar ju inte mer än 200kr. Skulle du nu inte ha råd med de 200 kronorna så går det ju lika bra med vanliga AA-batterier.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag tycker det är ganska bra att man kan välja vad man vill ha! Visst, det blir lite mer åt Pc-hållet men det är ju inte helt fel att kunna förbättra!

Flakmonkey

Problemet blir ju om man tvingas ha tillbehör för att kunna lira spel... som om någon utvecklare skulle vilja använda HD-DVD istället för DVD som lagringsmedia... fördelen med konsol är ju att man inte ska behöva köpa något extra om man inte vill

Medlem

Jo, det är fördelen med konsol, men det är ju inte direkt något nytt att behöva köpa tillbehör för att spela vissa spel. Titta bara på gamla SegaCD, eller på senare tid, EyeToy, som krävde extra hårdvara.

Tror nog man får acceptera lite att konsoler inte är "future proof" längre, i den takt som teknologi utvecklas och kraven hos konsumenterna ökar, så vi kommer säkert få se mycket mer hårdvaruexpansioner till konsoler.

Tog själv steget häromveckan och införskaffade en 360 med en bunt spel, väl medveten om att jag eventuellt kommer behöva köpa ytterligare hårdvara för att spela en del kommande spel. Det har jag heller inget emot direkt, såvida priset är rättfärdigat.

Å andra sidan är jag ju en PC-användare, och är van att behöva uppgradera för att spela det spenaste

Medlem

Det jag ser som nackdelen för 360 med köp av massa tillbehör är att
Konsolen kommer se ut som en druvklase design med alla extra saker.
Föredrar inbyggt om det finns möjlighet till att få det.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Själv använder jag inte min 360 i mitt vardagsrum då jag inte har en HD-TV, utan kör på min 24-tums monitor som har komponent-ingång, så lådan står på mitt skrivbord tillsammans med andra tillbehör och externa hårddiskar. För min del spelar det ingen roll om det börjar hänga saker från den, fast jag har förståelse för folk som har den i en hylla med begränsat utrymme och försöker undvika kabel-/tillbehörskaos.

Medlem

Intressant läsning angående 1080i vs 1080p mm finner du här

Kan fresta med följane citat:

"To sum up, don't get sucked into all the 1080p hype. Just make sure you have a recent HDTV that de-interlaces 1080i signals correctly and you'll be just fine."


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Ser med glädje fram emot HD-DVDn.


signatur
Medlem

Har också tagit steget och inskaffat en 360.
Mycket pga priset på ps3 minst sagt fick mig att hicka.
Jag säger inte att den är dyr, men den kostar mycket. Om folk bara kunde inse skillnaden mellan dom två uttrycken.
Dyrt är något som inte värt sitt pris, punkt.
Jag har tidigare varit värsta sortens Sony fanboy men har med tiden insett att gräset faktiskt kan vara grönare (hmmm lät som en dålig vits..) på andra sidan. Är hur nöjd som helst med min 360 och blir bara glad över att det kommer ny hårdvara som man kan köpa till den om man vill.
I mina ögon har Sony an hel del att leva upp till iom ps3, men jag är säker att jag kommer inhandla den vartefter priset sjunker på den.
Men det kommer inte ske innan jag har fått frugan att inse hur illa vi behöver en HDTV i hemmet. Den frågan är minst sagt lagd på is nu, så fort jag nämner det börjar hon babbla om kläder och annat helt meningslöst tjaffs.


signatur

“All thinking people are atheists.”

1
Skriv svar