Kvackskjut!

Medlem
Kvackskjut!

Eller Quackshot som det heter på Engelska. kom ut till Sega Megadrive 1991 skapades av både Sega & Disney så det är nog inte konstigt att spelet blev så bra.

Man spelar Kalle Anka som råkar hitta en gammal bok i Farbror Joakims bibliotek, som har ledtrådar om en hemligskatt som finns nånstans i världen. Så tapper som han är så fixar Kalle Anka och hans 3 brorsöner ett flygplan, för att kunna ta sig till alla ställen som ska behövas. Men oturligt nog så har Petter lyckats tjuvlyssna sig till om skatten så han försöker få tag på skattkartan med hjälp av bovar & banditer.

Hur är spelet då? jo det är inte direkt våldsamt utan man får en plunger (vete fan vad dom heter på svenska) och en pistol som kan skjuta bubbelgum och popcorn för att stoppa tjuvarna som är efter din skattkarta. Man kan använda pistol tillsammans med plungern för att skjuta fast dem på väggar så man sedan kan hoppa sig vidare. efter man har klarat en bana så kommer Knatte, Fnatte och Tjatte med flygplanet och hämtar dig (Gröngölingar kan visst allt) för att sedan lämna av dig vid nästa valda bana. Det finns 9st banor och det känns lagom stort så man har några timmars tid framför Tvn när man spelar spelet.

Ett bra och roligt spel passar till både barn och vuxna och allting där i mellan.
Nästa inlägg så kanske jag har något annat kul att komma med, vem vet!?

#blogg

Medlem
Kvackskjut!

Var det inte i det här spelet man kunde äta chilis och efter typ 3-4 st så gick man berserk? Tror det var så i alla fall.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Hehe, jo det var det.. det glömde jag helt bort att nämna

Inaktiv

Haha, mitt favoritspel när jag var liten. Spelade igenom det för nåt år sedan igen, fortfarande kul ett riktigt Kalle Anka äventyr på spelform

Ett annat favoritspel involverande Kalle Anka: World of Illusion Starring Mickey Mouse & Donald Duck. Om du tyckte om Quackshot så testa det.

1
Skriv svar