BF2-patchen försenad i minst 24 timmar

Robot
Medlem
BF2-patchen försenad i minst 24 timmar

Skulle vilja veta hur deras interna tester ser ut med tanke på tidigare resultat

Medlem
Skrivet av kozzak:

Skulle vilja veta hur deras interna tester ser ut med tanke på tidigare resultat

Jo, dock så var det inte DICE som gjorde patcherna i början utan EA. Och det märks.

Medlem

Hur tusan kan man klassa detta som "Heta nyheter"? Om patchen hade släppts, visst, men försenad 24 timmar?

Inaktiv
Skrivet av Crenshaw:

Hur tusan kan man klassa detta som "Heta nyheter"? Om patchen hade släppts, visst, men försenad 24 timmar?

Kanske för att alla är så negativa mot BF2's support så detta föder deras ilska?


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv

Blir man förvånad av detta?.... Nej.

Alltid är det något som gick fel.

EA/DICE upp i dagen!

Medlem

Korrigera? Förstöra menar dom nog..

Medlem

Ja jag håller med föregående talare om att detta är illa. Det är bättre att de släpper patchen med lite fel! Halvfärdig produkt ftw!!!

Ja jag är ironisk...

Inaktiv
Skrivet av pimpim:

Blir man förvånad av detta?.... Nej.

Alltid är det något som gick fel.

EA/DICE upp i dagen!

Damned if thay do, damned if thay dont...

Va glada att dom faktiskt tog tillbaka den och fixa något dom hitta, hur skulle det sett ut om dom släppte den och det va något alvarligt fel med den?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Crenshaw:

Hur tusan kan man klassa detta som "Heta nyheter"? Om patchen hade släppts, visst, men försenad 24 timmar?

Att vissa har börjat släppa ofärdiga patchar på nätet är väl hyfsat viktigt, eller?


signatur
Medlem

Def viktig nyhet för oss gamers iaf


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Är det såpass allvarlig fel att de drar tillbaks patchen i sista stunden så fixas det knappast på 24 timmar.

Sedan hoppas vi att patchen faktiskt fixar fler buggar än den tillför :).

Kul med ny bana iaf! Hoppas den är bättre än ön från bf1942 för den sög totalt. Mer oballancerat bana får man leta efter med förstoringsglas!

Medlem

Jag och många andra lär inte bli speciellt förvånade om patchen inte släpps imorgon heller, eller om den släpps så lär den ha massa problem ändå. Så länge Dice låter b-laget i kanada göra patcherna till sina spel så kommer patcherna alltid vara av låg-kvalitet. Jag hoppas inte svenska Dice låter göra samma misstag med BF2142. Det skulle vara såååå sorgligt..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Allvarligt. Börjar bli så jävla less på Dice\EA !

Medlem

Jag tycker det är positivt att de drar tillbaka den här patchen när de hittar ett fel på den och inte gör om sina gamla misstag med att släppa dem iaf!

Men jag skulle tro att anledningen till att de gör det är att det här är sista patchen som kommer att släppas till BF2...

Anledning till att jag tror det?
* BF2142 betan släpps snart och då vill de lägga ner all energi på den!
* 1.4 var den första (och enda) patchen som de beta testade... varför? Jag tror att det beror på att de vill ha en "perfekt" patch så att de sen kan sluta bry sig om BF2 och sattsa 100% på BF2142. Alltså slippa göra hotfixar...
* De släpper en ny bana, varför? Avskedspressent till communityn? Ursäkt till communityn för allt strul som vi har haft med patcherna?

Medlem
Skrivet av skottet:

* De släpper en ny bana, varför? Avskedspressent till communityn? Ursäkt till communityn för allt strul som vi har haft med patcherna?

De tycker inte jag räcker som en ursäkt !

\ Hård men rättvis

Medlem

Vem har sagt något om 24 timmar ? Inside info?

http://forum.eagames.co.uk/viewtopic.php?t=27827

Där står det:

"We do not anticipate this delay being a lengthy one, however we do not have a fixed date for release at this time."


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Inaktiv

Jag tror att den killen som jobbar på DICE kanada som fått hårddiskkrach och de försöker få tillbaka patchen. För utifrån vad ni wankers skriver så verkar DICE/EA endast ha en kille som sköter alla patchar/expansioner.

Visst det är trist med förseningar men jag antar att ingen tagit semester för den här patchen? Isåfall skaffa ett liv!


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Försenad i minst 24h? Alltså kan det ta 1-2 månader? (Inte för att jag tror det) Men vafan är det för helgardering... "minst i 24h"

Medlem

det börjar bli ganska tråkigt att behöva vänta länge till, eftersom jag är så jäkla trött på 1.3!

Inaktiv

Typiskt EA Games inkompetens... hur i hela friden kan det företaget fungera egentligen. gör man inte alla tester tills dem är klara och sedan sätter leveransdag eller????

Kommer den inte imorgon blir jag lack för då är the gathering med polarna online och då vore det fint mend ett BF2 som fungerade, 1.3 är nog det största skämt jag träffat på.

Medlem
Skrivet av kozzak:

Skulle vilja veta hur deras interna tester ser ut med tanke på tidigare resultat

x100

Inaktiv
Medlem

*skrattar* Klarade inte patchen EA:s kvalitets kontroll. MY god, då måste patchen suga hårt, riktigt hårt. LMAO!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av kozzak:

Skulle vilja veta hur deras interna tester ser ut med tanke på tidigare resultat

Sen har vi DICE Canada's enda anställda!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

De hypar upp patchen. De försöker framstå som ordentliga och lyssnande men jag väntar och hoppas på det bästa. Kan nästan inte spela BF2 nu pga server krasharna


signatur

Allvarligt talat!

Medlem

eh att ni orkar brusa upp för en sketen patch , har ni inte spelat v1.3 för att ni inte tycker den är bra så lär ni inte dö av att vänta 1dag eller flera till.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jepp. Vi orkar lika mycket som du orkar kommentera det hela själv


signatur

Allvarligt talat!

Medlem

Jag är iaf glad att dom inte bara SKITER i att ge ut några patchar alls. En hel del har faktiskt introducerats sen 1.0 även om de är buggiga/klent utförda från början. Nytt vs gammalt o stabilt så vinner nytt i min bok.

12
Skriv svar