Microsoft satsar på datorspelande

Robot
Medlem
Microsoft satsar på datorspelande

DirectX 10, inte Direct 3D 10.

OT:
Intressant, men jag stör mig fortarande på att de lockar med att köpa vista på det sättet.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Skägg.
10 Chambers

DirectX 10 är väl hela paketet, Direct 3D är väl själva renderingstjosanet?


signatur
Medlem

Hmmm så kanske det är .


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Citat:

ett projekt kallat "Games for Windows" som ska knyta spelen närmare Windows Vista.

Pff.

Alla! Köp Vista nu! Köp nu eller sluta spela datorspel!


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kan någon svara på varför jag som dator innehavare vill köpa Halo2 när Halo3 finns till Xbox360?

Inaktiv
Skrivet av asdf2:

Kan någon svara på varför jag som dator innehavare vill köpa Halo2 när Halo3 finns till Xbox360?

För att du kanske aldrig spelat halo 2 då du inte har en xbox och du kommer inte få halo 3 på ett tag då du inte vill köpa en 360.

Tänk gärna längre än näsan räcker tack.


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

Gillar inte att man ska bli tvingad o köpa vista för att fortsätta spela på sin pc. Har ingen större lust o slänga ut 2000 på ett till os....

Medlem

Våga vägra Windows vista

Undrar när M$ börjar enforca kopieringsskydd för tredjepartsapplikationer via operativsystemet?

Jaha, och Microsoft gör det på varenda sätt det bara går lättare för de rika och svårare för de fattiga.

Jippi.

Medlem

kommer inte lägga ut 2000 på ett os...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Då kommer du missa många spel... Alan wake, crisis, och alla andra spel som släpps endast till vista......

Inaktiv

det kommer väl nerbantade billiga versioner av vista...elller är 2000 den billiga....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Jag längtar till Vista! Kommer skaffa ny hårdvara för att klara av det och spelen som kommer till det nya OS:et.
Varför vill vissa av er inte uppgradera till nytt OS? Är det bara för kostnaden? Hur gjorde ni när XP kom, har ni inte det heller?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag längtar till Vista! Kommer skaffa ny hårdvara för att klara av det och spelen som kommer till det nya OS:et.
Varför vill vissa av er inte uppgradera till nytt OS? Är det bara för kostnaden? Hur gjorde ni när XP kom, har ni inte det heller?

för alla är så snåla mer eller mindre .. sen har alla en negativ åsikt kring Microsoft ..

sen har majoriten här en icke laglig version av XP
kan jag nästan svära på ..


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Fargo:

Då kommer du missa många spel... Alan wake, crisis, och alla andra spel som släpps endast till vista......

Crysis går att köra på Dx9 och det ser fint ut det med. Alan wake lär också göra så annars lär de förlora en mängd kunder.

Visst kommer jag skaffa Vista på ett eller annat sätt så småningom. Väntar dock tills man fått bort DRM skydden bara.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Gillar inte att man ska bli tvingad o köpa vista för att fortsätta spela på sin pc. Har ingen större lust o slänga ut 2000 på ett till os....

men det går bra att slänga ut flera tusen på ny hårdvara så du kan spela spelen som finns idag ?


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Fargo:

Gillar inte att man ska bli tvingad o köpa vista för att fortsätta spela på sin pc. Har ingen större lust o slänga ut 2000 på ett till os....

men det går bra att slänga ut flera tusen på ny hårdvara så du kan spela spelen som finns idag ?

Hårdvaran KRÄVS för att driva spelet. Vista-kravet är bara en fiktiv begränsning för att tvinga folk att köpa Vista. Där har du skillnaden

Medlem

Tycker inte riktigt det är samma sak, jag kommer antagligen köpa vista, för jag vill köra alan wake och crisis. Men billigaste os-versionen kommer kosta kring 2000 kr... Tycker nog Microsoft kan släppa det billigare, själv har jag inget emot microsoft. Tycker bara att för 2000 kr man man få rätt mycket i hårdvara... skulle jag betala så mycket för ett litet os? Antagligen kommer jag det, men smålänning som jag är så tycker jag fortfarande det är dyrt. Sen ska jag köpa spelen med som kostar kring 400-500 kr. Man får väl bli advokat så man får råd med allt

Medlem

Vet inte om jag tycker 2000 är så dyrt för ett nytt OS. Man får se det för vad det är. Ett OS kommer man ha i många år, vet inte när XP kom, så det borde kosta en del.
Och jag förstår MS, som har jobbat med ett nytt OS, att de vill att folk ska börja använda det nya. Krångligt att hålla på att supporta flera generationer OS. Samma sak för de övriga mjukvarutillverkarna, spel och program, det är nog enklare för dem också att utveckla nya program till endast ETT OS.
Men det kommer säkert finnas spel ett tag framåt som även fungerar i XP för de som inte kan uppgradera direkt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Jower:
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Fargo:

Gillar inte att man ska bli tvingad o köpa vista för att fortsätta spela på sin pc. Har ingen större lust o slänga ut 2000 på ett till os....

men det går bra att slänga ut flera tusen på ny hårdvara så du kan spela spelen som finns idag ?

Hårdvaran KRÄVS för att driva spelet. Vista-kravet är bara en fiktiv begränsning för att tvinga folk att köpa Vista. Där har du skillnaden

ja och för att kunna spela spelen behöver du RÄTT MJUKVARA med ? .. ingen som har sagt att du behöver köpa Vista du kan sitta med win xp eller win98 eller win 3.11 om du vill ? .. bara det att du inte kan spela/vända dom nyare programmen för dom kräver ny hårdvara/mjukvara

är precis samma sak .. liksom hårdvaran går framåt gör även mjukvaran det ..svårare är det inte ? ..


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

aldrig att ja lägger upp 2000 för ett os
då får de allt vara ms har världens chans att få folk att köpa ett helt nytt os och kanske slippa att folk tankar ner de sänk priserna och folk köper de 500kr tycker ja att den billigaste version ska kosta då skulle ja köpa de och inte sitta och tanka ner som man kanske gör när de kommer

Medlem

Undra om man ska vänta med att köpa bärbar dator, tills Vista kommer ?.

Eller så skiter jag i vista och köper en utlandsresa.

Medlem

När ska folk inse att vista är bara ett krav för DirectX 10 spel, de flesta har ju fortf. DirectX 8 funktion, så varför kan inte spel ha 9an kvar ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

PaZ
Medlem
Skrivet av zijn:

aldrig att ja lägger upp 2000 för ett os
då får de allt vara ms har världens chans att få folk att köpa ett helt nytt os och kanske slippa att folk tankar ner de sänk priserna och folk köper de 500kr tycker ja att den billigaste version ska kosta då skulle ja köpa de och inte sitta och tanka ner som man kanske gör när de kommer

För att ytterligare spetsa till din förvisso redan vassa argumentation kan du överväga att använda skiljetecken...

Medlem

Precis klosterHunden.

Grafiken har tagit över allt för mycket, kvalitet och spelkänsla har folk glömt.

TIPS från coachen: Om ni inte har råd att köpa VISTA, skaffa en rik polare som köper det. Sen testar du det hos honom/henne.(och kanske inser att så stor skillnad är det inte)

Medlem

Jag tycker det är så gott att folk gärna betalar 5 lock för ett grafikkort, men samma personer kan samtidigt aldrig tänka sig att lägga en spänn på sitt operativsystem.


signatur

1338 - One Step Above

QRT
Medlem

Våga skaffa Windows Vista.. lol.. jag ska ha't iaf

Medlem
Skrivet av [cp:

Billen"]Jag tycker det är så gott att folk gärna betalar 5 lock för ett grafikkort, men samma personer kan samtidigt aldrig tänka sig att lägga en spänn på sitt operativsystem.

MAN kan skylla på piratpratiet eller torrent.
Folk ser det inte som nåt man ska betala för. Mjukvara, musik eller "spel" ;)... nåt som pirater inte tycker man ska behöva betala för.

12
Skriv svar