Neverwinter Nights 2-trailer samt förtitt

Robot
Medlem
Neverwinter Nights 2-trailer samt förtitt

Börjar låta som sims gone D&D lite grann... visst är det kul med borgar och grejjer men låt det vara o spel som Strongholds...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Börjar låta som sims gone D&D lite grann... visst är det kul med borgar och grejjer men låt det vara o spel som Strongholds...

Eller BG2 kanse? 8)


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Inaktiv

omg,.. vem har gjort den dära filmen. så kass trailer.
någon som ser alla grafikbuggar med?! jisses. hur mkt artifakter som helst i den filmen.

kan ju säga att den dära trailern inte var bra marknadsförning.

Medlem

Nä den trailern var fan skum :\


signatur

Jäh..

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Börjar låta som sims gone D&D lite grann... visst är det kul med borgar och grejjer men låt det vara o spel som Strongholds...

Det är väl baserat på D&D? Det har jag fått för mig i alla fall.

Medlem

Riktigt kasst klipp ja! Ser ut att vara i alpha stadiet..

Medlem

Någon som har en alternativ länk, ids inte regga


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Ja det var inte direkt något man blev imponerad av...snarare tvärt om


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Det är väl baserat på D&D? Det har jag fått för mig i alla fall.

Err ja det är D&D men läser du infon så ska man bygga en borg och se till att ens arbetare är glada och sen skaffa soldater, träna osv osv osv. Hela grejjen med att vara äventyrare är ju att man inte har en arme och en massa pengar. Verkar skit skumt... jaja kan la kanske bli bra iallfall men låter bara jobbigt...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Steffe@Swec:

Det är väl baserat på D&D? Det har jag fått för mig i alla fall.

Err ja det är D&D men läser du infon så ska man bygga en borg och se till att ens arbetare är glada och sen skaffa soldater, träna osv osv osv. Hela grejjen med att vara äventyrare är ju att man inte har en arme och en massa pengar. Verkar skit skumt... jaja kan la kanske bli bra iallfall men låter bara jobbigt...

Hmm, du har rätt. Det låter mer som ett strategi/simulator-spel :/

Medlem

Oj, kandidat till årets trailer?

Roligt att skelettkrigaren blödde när han tog imot några slag. Såg ut att ha mkt kött på sig.

Medlem

Jao, den vinner årets trailer.. lätt..

Bara jag som tyckte att trailern såg ut att vara från Pre-Alpha build ?...


signatur

Bara gör det.

Medlem

Grymt dålig trailer, vad tänkte dem åstadkomma med att släppa den här? Att tappa alla sina fans eller?

Inaktiv

Jag tyckte trailern var tråkig på den basisen att man inte fick se något ur själva spelet, endast grafiska element. Vilket jag inte finner vara det viktigaste i ett D&D spel.

Medlem

Urk. Var ju precis som nwn med lite hottad grafik. Lika stela strider. Får hoppas att de lagt till massa annat godis annars kommer jag nog inte vara intresserad av detta.


signatur
Medlem

Den var ju tristare än LOTR online trailern..Vilket inte säger lite..
Varför släppa såna usla trailers?? Man blir ju avtänd och jag lär ju inte kasta mig över "förboka" knappen om de inte visar nåt bättre än det här.

Medlem
Skrivet av shakazed:

Lika stela strider.

Vad hade du väntat dig av ett spel som bygger på D&D-regler? Om du vill ha fart i striderna så kan du väl spela ett "hack-and-slash"-spel som Titan Quest eller Dungeon Siege 2?

Själv tycker jag att det såg riktigt bra ut, men då gillar jag verkligen att man kan pausa striderna och tänka över nästa drag. Tjusningen med BG2 och NWN är ju just att kunna planera och lägga upp taktiker inför striderna, inte att springa rätt in och slå vilt omkring sig.


signatur

I am become Glyphs. The time of secrets is almost over. A new age approaches.

Medlem
Skrivet av Shey Zhou:
Skrivet av shakazed:

Lika stela strider.

Vad hade du väntat dig av ett spel som bygger på D&D-regler? Om du vill ha fart i striderna så kan du väl spela ett "hack-and-slash"-spel som Titan Quest eller Dungeon Siege 2?

Själv tycker jag att det såg riktigt bra ut, men då gillar jag verkligen att man kan pausa striderna och tänka över nästa drag. Tjusningen med BG2 och NWN är ju just att kunna planera och lägga upp taktiker inför striderna, inte att springa rätt in och slå vilt omkring sig.

Ett spel kan ha intressanta strider utan att vara hack'n'slash, och att det bygger på DnD betyder inte att animationerna inte kan ändras för att göra det mer trovärdigt.

Och jag har inget emot pausningen och taktik, det är en del av "forgotten realms"-spelen och ska vara kvar enligt mig.


signatur
Inaktiv
Skrivet av LocSin:

Någon som har en alternativ länk, ids inte regga

www.bugmenot.com


signatur

Cordão de Ouro - [http://www.cordaodeouro.se]

Medlem

Jag blev väldigt besviken efter att ha läst texten. Om jag velat ta hand om armeer och träna dom så hade jag valt ett rts eller rondbaserat strategispel istället - inte fan köper man ett rpg. Önskar dom kunde gjort om Forgotten Realms serien och Dragonlance istället. (Inte som PoR2...för det var helt värdelöst... striderna tog helt på tok för lång tid och ibland när striden började var motståndarna fan flera hundra meter bort bakom väggar och skit).
Jag håller med vad en del av er sa, är det en alpha build trailer? För som den såg ut känns det som en pre-alpha

Rondbaserade strider eller strider där du kan pausa rockar - men jag tvekar stort inför detta spelet nu.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar