Project Sylpheed svek mig

Medlem
Project Sylpheed svek mig

[fright][eos_image="42978"]Fint, men tyvärr en besvikelse[/eos_image][/fright]Jag hade vissa förhoppningar om att #Project Sylpheed skulle bli det första bra rymdspelet på konsol, men icke då. De bästa rymdspelen någonsin i mitt tycke är helt klart #Star Wars: TIE Fighter och #Wing Commander III: Heart of the Tiger. Det som tilltalar mig är hyfsat avancerad dogfight, en riktigt bra story och redig karriärstege som pilot (killboard och medaljskåp är ett måste). Nästan alla senare rymdspel har haft mer fokus på frihet, handel osv. Jag vill ha mina linjära missions och inget tjafs med ekonomi!

Project Sylpheed har det jag vill ha på pappret. Men efter att ha spelat demot och läst recensionerna kommer det inte att bli något köp. Det ser fint ut, men lider av grava framerate-problem. Gameplayet är för mycket lullull och saknar viktiga funktioner jag vill ha i en rymdfighter, bl a bättre targeting, radar och kommunikationsmöjligheter med wingmen. Hela gränssnittet brister i spelet.

*kramar om sin gamla hederliga Flightstick Pro*

#blogg


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Project Sylpheed svek mig

Tie-Fighter var brutalt svårt vad jag minns men grymt bra. Lite synd att de senare spelen som typ X-Wing vs. Tie-Fighter mer eller mindre skippade solo kampanjen

Men jo ett nytt Wing Commander spel skulle inte sitta helt fel fast jag gillar endå de friare spelen i Privateer stil. Dock har ju nästan alla nyare space sims varit så ruttet designade med mus som primära styrenhet. Ge mig Privateer 3 please, 2:an var grymt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag skulle verkligen vilja se FreeSpace 3 på butikshyllorna någon gång i framtiden. När 2:an kom 1999 så sopade det ju fullkomligt mattan med konkurrenterna. Tråkigt nog lär vi väl aldrig få se en uppföljare, vilket är synd eftersom slutet lämnade många frågor obesvarade.

Kaxige Derek Smart påstod sig ju vara på jakt efter rättigheterna vid något tillfälle men jag vet inte hur det blev med den saken. Med tanke på vilken skräckupplevelse det var att (försöka) spela BattleCruiser 3000AD så föredrar jag nog att han håller sig borta från FreeSpace och att serien hellre då får vila i frid.

Medlem
Skrivet av Marv:

Jag skulle verkligen vilja se FreeSpace 3 på butikshyllorna någon gång i framtiden. När 2:an kom 1999 så sopade det ju fullkomligt mattan med konkurrenterna. Tråkigt nog lär vi väl aldrig få se en uppföljare, vilket är synd eftersom slutet lämnade många frågor obesvarade.

Kaxige Derek Smart påstod sig ju vara på jakt efter rättigheterna vid något tillfälle men jag vet inte hur det blev med den saken. Med tanke på vilken skräckupplevelse det var att (försöka) spela BattleCruiser 3000AD så föredrar jag nog att han håller sig borta från FreeSpace och att serien hellre då får vila i frid.

Jepp han kom in på Hard-Lights forum (Freespace Forum) och blev absolut piskad av alla fans!

Mmmmm man skulle gärna vilja se ett FS3, IMO Freespace har den bästa storyn någonsin i ett spel!

Medlem

Köpte Freespace2 när det kom, men tröttnade halvvägs. Nu blev jag sugen på att gräva upp det och testa igen


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

Ibland händer det ju att det kan vara lite väl snabbt att dömma ut ett spel utan att överhuvudtaget ha spelat fullversionen... så hopp finns ju fortfarande.

1
Skriv svar