Segelbåtsfrossa

Skägg.
10 Chambers
Segelbåtsfrossa

När vi körde igenom stan igår var det svårt att inte lägga märke till de många segelbåtarna som börjat lägga till vid stockholmskajarna. Eftersom vädret uppförde och jag alltid haft en dragning till havet blev det en kvällspromenad med kamrat Alexander. Med start vid Viking Line-terminalen gick vi längs kajkanten ända bort till vandrarhemsbåten Af Chapmans gamla plats, med ett gäng kalasfina båtar på vägen. Alex ägde tidigare en skärgårdskryssare så träbåtar stod högt i kurs, men läckrast var helt klart mexikanska Cuauhtémoc med helt vitklädda matroser och härlig musik dånande ur högtalarna. Tall Ships Race håller på ett par dagar, är du i Stockholm lär du inte missa evenemanget.

[ia=574][ia=573][ia=572][ia=571]

#blogg


signatur
Inaktiv
Segelbåtsfrossa

Var där på dan i torsdags, hyfsat coola båtar. Gillade mest den stora ryssen.

Medlem

Åh, haft perfekt vy över båtarna från kontoret


signatur

Patrick
Producer@DICE

Inaktiv

Hej Calle,

Hoppas den spanska ön är än trevligare än det är här. Vilket faktiskt är en utmaning en dag som denna!

Sitter på Boule & Berså och kikar på båtar och försöker jobba mig lite. Ett stort tack för den rekommendationen. Tog med mig mormor med crew första gången och lär återkomma om och om igen, verkligt guldkorn!

Som sagt hoppas allt rockar med dig ha det gott och hälsa Erika att ha det samma!

/Alexander

1
Skriv svar