Känt PS3-namn avstår konsolpremiären

Robot
Känt PS3-namn avstår konsolpremiären
Medlem
Känt PS3-namn avstår konsolpremiären

Äntligen någon som vågar stå emot giganten Sony, skönt inte sant?

Medlem

Ja... och snygg e hon också!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

jag köper den när MGS4 och final fantasy kommer, inte en dag tidigare. sen vad priset är då är min förlust

Medlem

Jag med... jag kommer köpa ps3, men inte nog till release!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Så ännu en person whinar om priset.... varför skulle de bry sig nu om de inte bryr sig om alla andra sidor/personer/etc? För att hon är kvinna? ~~


signatur

osv.

Flakmonkey

Därför att hon är skribent på den officiella playstation-tidningen?

Medlem

För varje dag som går blir bilden för ps3:ans release mörkare och mörkare. Tror detta kommer bli en enorm flopp. Det finns inga stark lineup och ett högst tveksamt pris och prestanda...tror detta blir sonys största misstag någonsin.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Ääh... finns folk som jobbar med saker de inte gillar men de gör det för att överleva fast missade dock det med officiella måste jag väl erkänna.


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av Lie|:

Ääh... finns folk som jobbar med saker de inte gillar men de gör det för att överleva fast missade dock det med officiella måste jag väl erkänna.

Känns inte riktigt som att speltidnings-skribent är ett "sista utvägen"-jobb riktigt...

Inaktiv

någon lär få sparken hoho


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av redmac:

För varje dag som går blir bilden för ps3:ans release mörkare och mörkare. Tror detta kommer bli en enorm flopp. Det finns inga stark lineup och ett högst tveksamt pris och prestanda...tror detta blir sonys största misstag någonsin.

Prestandan tror jag nog den kommer ha, men priset är i grövsta laget. Speciellt om man är ute efter premium-versionen, som troligen dom flesta kommer vilja köpa när/om man köper det.

Flakmonkey

Tycker det enda som talar emot den är priset faktiskt.... vad finns det för andra nackdelar jämfört med 360n egentligen? Kanske blir det en upprepning av Xboxens första tid, där microsoft sänkte priset med en tusing(?) efter ett par veckor och de som köpte en direkt fick det tillgodo eller något liknande.

Måste uppgradera pc'n till hösten, med Ny skärm och SLi o. lull lull..
Men det blir nog en PS3'a istället, och den blir klart billigare än en ny rigg.
Pc'n för bli nästa år istället med Vista & DirectX 10 kort osv..

edit*
Sen tror jag att PS3's succe eller flopp ligger helt i händerna på spel utvecklarna. Jag skulle föredra spelhus som enbart utvecklar till PS3'n och inte till alla format. PS3 potenial är enorm men ställer jättekrav på nya utvecklings verktyg etc. för att kunna programera och börja utnyttja Cell arkitekturen maximalt. Faran tror jag är att vi kommer se en massa simpla portningar ifrån tex. XBOX360 spel och PS2 spel ibörjan till PS3 som inte kommer vara speciellt imponerande.. men jag hoppas inte på första generationens spel utan nästa.. ex: "Metal Gear Solid 5" & "Grand Turismo 5" osv..
Hävdar fortfarande att en Blueray spelare med HDTV och DTS osv för 4000 - 5000:- är ett klipp!!
..inget snack om saken. Sen att du får en PS3 på köpet kan ju inte bli bättre...


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Flakmonkey

har samma plan sioux... känsn ändå inte värt att uppgradera PCn förrän vista är här och spel som Crysis, UT2007, etc kommer...

Medlem

Btw.. vad är det här med att köra efter dollarsedeln när det gäller priser? De har ju tidigare sagt att den svenska ps3an kommer prissättas efter euron och inte dollarn så den blir markant dyrare.

Sedan vet i fan ifall man egentligen vill ha en blueray-spelare ens. Ingen vet ju vilket format som kommer vinna i längden och att betala 5500kr för något som kanske floppar känns inte riktigt värt det. Iofs så ser en del av lineupen för kommande spel till ps3an relativt bra ut, men det gör ju även xbox360ns och Wii med så det blir något av en giganternas kamp där det inte finns några regler.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar