Robot
Ryzom Ring

Ryzom är ett i Sverige relativt okänt MMORPG som levt sitt liv i Centraleuropa i skuggan av World of Warcraft. Franska utvecklarna Nevrax har vågat sig på det ovanliga genom att vara både utgivare och utvecklare. Så förklaras också spelets något låga kännedomsfaktor i Skandinavien då de utan en större utgivare fått dra ner på marknadsföringen. Nu tänker de dock ge spelet ny fart genom att lansera den första stora expansionen Ryzom Ring. FZ har varit på besök i Paris och tittat på ett imponerande initiativ av en något ovanlig utvecklingsstudio.


Medlem
FZ kollar in Ryzom Ring

"Det är dock på intet sätt låst till klasser utan man kan precis som i Star Wars Galaxies välja fritt bland alla färdigheter."

Star Wars Galaxies ändrade sitt profession-system till ett levelbaserat klass-system för över 8 månader sedan. Det fungerar på ett ungefär precis som i World of Warcraft, fast mycket sämre då.

Du har alltså inte möjligheten att välja bland "alla färdigheter" längre i Galaxies. ^^


signatur
Medlem

De syftade nog på Pre-CU av SWG, och det är en bra sak att ta efter.
Detta spelet verkar mer intressant än de flesta MMO, får ta reda på lite mer.

Edit: Nej detta låg inte i mitt intresse, dessutom klarar jag inte av den tecknade stilen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Star Wars Galaxies ändrade sitt profession-system till ett levelbaserat klass-system för över 8 månader sedan. Det fungerar på ett ungefär precis som i World of Warcraft, fast mycket sämre då.

Du har alltså inte möjligheten att välja bland "alla färdigheter" längre i Galaxies. ^^

Det förklarar ytterligare varför vi hörde att många Galaxies spelare gått över till Ryzom. Själv slutade jag spela galaxies för 1.5 år sedan.. så därför jag missat det.

Medlem

Ja absolut, det gamla Galaxies är ett guldexempel på valfrihet i ett MMO.


signatur
Medlem

Beta testade Ryzom för flera år sedan och fastnade verkligen för det men fortsatte inte när det kom ut. Detta kommer bli högst intressant

Medlem

Ser ut som skit och det kommer sannerligen bli en flopp.

Inaktiv
Skrivet av Salta:

Ser ut som skit och det kommer sannerligen bli en flopp.

Det är mycket möjligt att det kommer att floppa. Trots det har vi nytänkande independent-utvecklare som Nevrax att tacka för mycket. Utan dem skulle vi fortfarande spela Pong, förutsatt att Pong alltid har funnits det vill säga.

Grym artikel FZ!

Medlem

testat det ett tag och jag gillar det kanske inte snyggaste spelet ,men har så mycket annat som man kan bita i..

Gillar man hack and slash så rekommenderar jag annars hero online.

Snyggaste fight animiationer i ett mmo spel imo.
kanske mycket grind men det tillhör mmo,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

"kanske mycket grind men det tillhör mmo"

Varför ska det behöva vara så ? kan man undra ?


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

fråga dom som gör spelen

Själv har jag inga problem med det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar