Massor av The Burning Crusade-info

Robot
Medlem
Massor av The Burning Crusade-info

Burning Crusade*


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Inaktiv

Smart drag med mindre raid grupper. Fortfarande hjärndött att ta bort BE warriors.

Medlem
Skrivet av arpeggio:

Smart drag med mindre raid grupper. Fortfarande hjärndött att ta bort BE warriors.

Dock får Paladins en taunt färdighet nu.

Medlem

mycket good saker


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Ah, mer world of grindcraft, så... kul...


signatur

Cordão de Ouro - [http://www.cordaodeouro.se]

Inaktiv

lamt, 20 levlar nytt för draenie/BE thats it, sen är det stockades/WC som gäller.

Medlem

Jag tycker det är gott om nya grejer jag. Jag väntade inte mig ett helt nytt spel, liksom.. längtar som bara den nu.

25 players max.. kanske skulle börja raida igen då, kanske blir mindre BS och mer rolighet med mindre storlek.

Medlem

blizz får inga mer pengar av mig inte.. sålde mitt wowkonto och det är jag glad över att jag gjorde..

man undrar ju vad blizzard gör av alla pengar.. med ungefär 6 MILJONER(!) spelare som först har köpt spelet och sen betalar månadskostnad.. vi snackar 0.7 MILJARDER (sek) per månad... och vad får vi för det?
Tror knappast serverunderhållning kostar så mycket.. inte utvecklingen av spelet heller..

vi får en ny raidinstans och lite nya quests var 4e månad.. hurray..

tycker de borde ge ut expansionen helt gratis, slänga in en ny kontinent samt sänka månadskostnaden.. menmen, lirar inte skiten längre så ska väl inte säga nått, och många verkar lira det endast i väntan på bättre tider, så får väl hoppas att wow dör snart och blizz märker att de var lite snåla..

Medlem
Skrivet av arpeggio:

Smart drag med mindre raid grupper. Fortfarande hjärndött att ta bort BE warriors.

Vad är BE?

Enda som är lite intressant är Gladiator inlägget, synd bara att man måste grinda som en slav för att bli 70 innan man kan tävla.

Inaktiv
Skrivet av asdf2:
Skrivet av arpeggio:

Smart drag med mindre raid grupper. Fortfarande hjärndött att ta bort BE warriors.

Vad är BE?

Enda som är lite intressant är Gladiator inlägget, synd bara att man måste grinda som en slav för att bli 70 innan man kan tävla.

BE = Blood Elfs

Medlem
Skrivet av Katana:

blizz får inga mer pengar av mig inte.. sålde mitt wowkonto och det är jag glad över att jag gjorde..

man undrar ju vad blizzard gör av alla pengar.. med ungefär 6 MILJONER(!) spelare som först har köpt spelet och sen betalar månadskostnad.. vi snackar 0.7 MILJARDER (sek) per månad... och vad får vi för det?
Tror knappast serverunderhållning kostar så mycket.. inte utvecklingen av spelet heller..

vi får en ny raidinstans och lite nya quests var 4e månad.. hurray..

tycker de borde ge ut expansionen helt gratis, slänga in en ny kontinent samt sänka månadskostnaden.. menmen, lirar inte skiten längre så ska väl inte säga nått, och många verkar lira det endast i väntan på bättre tider, så får väl hoppas att wow dör snart och blizz märker att de var lite snåla..

Server kostnaderna är nog ganska brutala ska du se. Med 6 miljoner abonnenter så krävs nog massor av serverhallar och bandbredd... lär inte vara det minsta billig. Men om det kostar allt de får inte tror jag inte. De lär nog få en ganska fin vinst på det hela, synd att det inte läggs på att utveckla någon ny IP, utan lär läggas på säkra kort(mer pengar) i from av D3. Snacka om att blizzard tappat allt vad innovation heter
En gång på top, nu nere vid EA Games vad gäller nytänkande, synd.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv
Skrivet av LocSin:

Server kostnaderna är nog ganska brutala ska du se. Med 6 miljoner abonnenter så krävs nog massor av serverhallar och bandbredd... lär inte vara det minsta billig. Men om det kostar allt de får inte tror jag inte. De lär nog få en ganska fin vinst på det hela, synd att det inte läggs på att utveckla någon ny IP, utan lär läggas på säkra kort(mer pengar) i from av D3. Snacka om att blizzard tappat allt vad innovation heter
En gång på top, nu nere vid EA Games vad gäller nytänkande, synd.

Jag vet inte om man borde vara så snabb med att döma. WoW är det senaste de har gjort och att påstå att det var ett säkert kort är att ta i så man spricker. Att de efter en sådan satsning ser till att skaffa sig en ordentlig buffert är inget att förvånas över.

Vad deras nästa spel blir kan man bara gissa, men personligen tror jag inte att det blir ett nytt spel i någon av de tidigare serierna (vilket garanterat kommer att leda till kritik för att de "överger sina gamla speluniversum/rötter". Damn you if you do, damn you if you don't. Framgång suger på sitt sätt

Medlem

[quote=LocSin]

Skrivet av Katana:

Snacka om att blizzard tappat allt vad innovation heter

blizzard har börjat med ett nytt RTS. Ingen info om det än dock


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Katana:

blizz får inga mer pengar av mig inte.. sålde mitt wowkonto och det är jag glad över att jag gjorde..

man undrar ju vad blizzard gör av alla pengar.. med ungefär 6 MILJONER(!) spelare som först har köpt spelet och sen betalar månadskostnad.. vi snackar 0.7 MILJARDER (sek) per månad... och vad får vi för det?
Tror knappast serverunderhållning kostar så mycket.. inte utvecklingen av spelet heller..

hörru tänk efter först inna du skriver ut siffror. Blizzard får inte in 249:- för varje pre pad card utan ungefär en tredjedel. detta är till för att betala servrer och personalkostnader samt att lägga pengar på att skapa något annat spel. Med atnkae på att Blizzard tar tid på sig för att göra klart ett spel lär de behöva en stor budget.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

mindre raid grupper är ju def nått som man ser fram emot.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skrivet av Katana:

...

Om du undrar vart pengarna tar vägen så titta på ägaren Vivendis års/kvartals-rapporter. De har många hål att fylla med inkomster som inte går tillbaka till WoW-utveckling.
Det har fungerat bra en lång tid med snudd på två nya spelare för varje som slutar.
Nu med konkurrenter runt hörnet som hotar har Blizzard dock börjat röra lite på sig. Ska bli intressant se om det är tillräckligt eller för lite för sent.

Medlem

Sååå skönt att man inte är i w0w träsket. Spelade 10 dagars: fastnade, men hade inte pengar då!. Så skönt

Medlem
Skrivet av WeDDe:

Sååå skönt att man inte är i w0w träsket. Spelade 10 dagars: fastnade, men hade inte pengar då!. Så skönt

Ja det är verkligen ett helvete att spela ett bra spel

Medlem

Mjo typ.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av WeDDe:

Sååå skönt att man inte är i w0w träsket. Spelade 10 dagars: fastnade, men hade inte pengar då!. Så skönt

Ja det är verkligen ett helvete att spela ett bra spel

Problemet med MMORPG:s är att man måste lägga ner mycket tid på att komma nånstans. Sedan är det många som grindar som bara den och missar upplevelsen totald då de bara stirrar på sina stats. Förutom det är det en del småungar i WoW vilket sjunker spelvärdet. Visst var WoW kul ett tag men det var inte alls värd tiden man lagt ner på spelet plus att man faktiskt också betalde för det.

Har lirat en del MMORPG:s innan med och har bestämmt mig att aldrig börja med dem igen. Inte värt det helt enkelt på grund av den långa tiden med levlandet och att man är alltid ute efter pengar och för tråkiga uppdrag för att få nya grejer.

Ge oss bra MMOFPS istället! Tänk er en värld från Alien:s filmen där en planet har invaderats av aliens och flera rymdskepp skickas dit för att rensa planeten vilket resulterar i massiv luftoffensive!

Inaktiv
Skrivet av ArtMan:
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av WeDDe:

Sååå skönt att man inte är i w0w träsket. Spelade 10 dagars: fastnade, men hade inte pengar då!. Så skönt

Ja det är verkligen ett helvete att spela ett bra spel

Problemet med MMORPG:s är att man måste lägga ner mycket tid på att komma nånstans. Sedan är det många som grindar som bara den och missar upplevelsen totald då de bara stirrar på sina stats. Förutom det är det en del småungar i WoW vilket sjunker spelvärdet. Visst var WoW kul ett tag men det var inte alls värd tiden man lagt ner på spelet plus att man faktiskt också betalde för det.

Har lirat en del MMORPG:s innan med och har bestämmt mig att aldrig börja med dem igen. Inte värt det helt enkelt på grund av den långa tiden med levlandet och att man är alltid ute efter pengar och för tråkiga uppdrag för att få nya grejer.

Ge oss bra MMOFPS istället! Tänk er en värld från Alien:s filmen där en planet har invaderats av aliens och flera rymdskepp skickas dit för att rensa planeten vilket resulterar i massiv luftoffensive!

tsss, jag lirar wow ibland när jag känner frör det.. likaså mina polare. och man MÅSTE inte cpgrinda och spendera 10h per dag bara för att det är ett mmorpg.. ha kul och njut medans du spelar tycker jag! vi levlar väl nån level i veckan och har kul ; )

Medlem
Skrivet av Katana:

man undrar ju vad blizzard gör av alla pengar.. med ungefär 6 MILJONER(!) spelare som först har köpt spelet och sen betalar månadskostnad.. vi snackar 0.7 MILJARDER (sek) per månad... och vad får vi för det?
Tror knappast serverunderhållning kostar så mycket.. inte utvecklingen av spelet heller..

Eftersom Blizzard är helägt av Vivendi Games så går möjligen en del pengar till att finansiera andra Vivendi-spel.


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

Planetside e väl ett bra mmofps ^^

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Ge oss bra MMOFPS istället! Tänk er en värld från Alien:s filmen där en planet har invaderats av aliens och flera rymdskepp skickas dit för att rensa planeten vilket resulterar i massiv luftoffensive!

Jag tänker.. Grinding!

Medlem
Skrivet av FosterVattenKraft:
Skrivet av Katana:

...

Om du undrar vart pengarna tar vägen så titta på ägaren Vivendis års/kvartals-rapporter. De har många hål att fylla med inkomster som inte går tillbaka till WoW-utveckling.

Spelar väl ingen roll vart pengarna går, vad jag försöker säga är att man som spelare inte får vad man betalar för. 120 spänn per månad.. det är faen en expansion till ett vanligt spel (de kanske kostar lite mer, säg 2 månaders wowkostnader då )

Skrivet av Artman:

Ge oss bra MMOFPS istället! Tänk er en värld från Alien:s filmen där en planet har invaderats av aliens och flera rymdskepp skickas dit för att rensa planeten vilket resulterar i massiv luftoffensive!

Jo, mer MMOFPS åt folket! Problemet där är att de måste få spelet att funka med hög ping, eller helt enkelt hitta nå metod att få ner pingen med.. Wow går att lira med några hundra i ping, men med fps är det lite svårare..

Medlem

Förstår inte varför det är så fruktansvärt att ett företag tjänar pengar... Det är ju inte välgörenhet de håller på med...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

jag vet inte om det här är värt o köpa!

Medlem
Skrivet av LannY:

Förstår inte varför det är så fruktansvärt att ett företag tjänar pengar... Det är ju inte välgörenhet de håller på med...

Avundsjuka

Medlem
Skrivet av bleak:

tsss, jag lirar wow ibland när jag känner frör det.. likaså mina polare. och man MÅSTE inte cpgrinda och spendera 10h per dag bara för att det är ett mmorpg.. ha kul och njut medans du spelar tycker jag! vi levlar väl nån level i veckan och har kul ; )

Och exakt så ska man spela WoW (och andra MMO spel). Det vill säga i din takt, inte efter någon annans (elller något guilds).

12
Skriv svar