Battlefield 2 patchas på tisdag

Robot
Inaktiv
Battlefield 2 patchas på tisdag

Ohhhhh... redan?

Kanske en fungerande patch denna gången då.
1.3 dödade mitt intresse för BF2 totalt.

Medlem

varför gör de inte om spelet från grunden ist :p;)

Medlem
Medlem

Måsta faktiskt säga att jag hoppas att denna patchen blir bra, för att om man bortser från de enorma laddningstiderna och buggarna är BF2 ett riktigt bra spel.

Medlem

Aa riktigt roligt. Hoppas verkligen den är bra men med tanke på att folket testar nu så är det nog ganska säkert.

Medlem

Det är gött, hoppas att den inte strular bara (inte mkt iallfall). Skall bli roligt att testa den nya banan också, gillar Strike at Kharkand och den här skall väll vara i samma stil.


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Hoppas de har lite performance-fixar för de med lowend-grafikkort.
Högst osannolikt, men det hade gjort min lillebror glad, och så hade
jag fått ha min egen dator i fred.


signatur
Medlem

Det jag hoppas på är att de har fixat lego skuggorna för det förstör allt som har med grafik att göra i detta spel det ser förjävligt ut.

Inaktiv
Skrivet av Fik0n:

Måsta faktiskt säga att jag hoppas att denna patchen blir bra, för att om man bortser från de enorma laddningstiderna och buggarna är BF2 ett riktigt bra spel.

Japp, BF2 är utan tvekan det bästa online FPS'et ute just nu, särskilt i soldatsim klassen.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

BF2 är helt underbart när det bara fins inf, flyg, heli och stridsvang går inte att spela med. Tar inte så lång tid innan man är totalt pippad av något fjant i heli.

*hoppas kommande patch blir bra, speciellt inf only delen*


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Kommer bli mycket lättare att ta medaljer med IAR saker inblandade (döda 20, återuppliva 15 osv).. Själv tycker jag att man inte ska förvänta sig så mycket.. Men jag hoppas jag blir överaskad.. Nu är det ju trots allt folket som fått beta testa och inte några som har betalt.

Medlem

Undrar om de kommer göra något åt fuskarna? Inte för att jag mej veterligen har stött på någon fuskare men om man ska tro på vad man hör så fuskas det friskt i BF2 nu för tiden.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Patchnings trenden har ju varit allt annat än positiv så det vore ju på tiden att det går åt andra hållet nu. Sedan ser man ju fram emot en ny bana, då jag snart kan varenda liten stens placering i alla banorna


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

MFC
Medlem

Tycker menysystemet i BF2 är något av det mest krångliga och icke-logiska jag stött på sedan gamla tider..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem

Apropå patchning.. nu när spelen gjort sitt intåg i DVD-versioner så lär vi få se uppdateringar på uppemot en gigg.. och ev. mera framöver. Sjukaste patchen jag varit med om låg inte långt ifrån en GB.. kommer inte ihåg spelet men ni kanske gör..?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Bara att inse folk som codar spelen idag kan inte coda. Därför spelen blir så hiskligt stora och drar onödig cpu minne och gpu.
Time för nån grym snubbe att göra ett bra program som gör bra codning åt spelutvecklarna. Kan UE3 vara på god väg ?

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Bara att inse folk som codar spelen idag kan inte coda. Därför spelen blir så hiskligt stora och drar onödig cpu minne och gpu.
Time för nån grym snubbe att göra ett bra program som gör bra codning åt spelutvecklarna. Kan UE3 vara på god väg ?

Det är ju helt uppenbart att du inte har en aning om vad du snackar om. Det är ju inte själva koden som tar plats, det är alla modeller, geometrier, ljud, bilder, filmer osv. Koden är en piss i havet utav allt som är på skivan, sedan att det är förbannat mycket kod som ska skrivas är det inget snack om, men det i sig tar ingen plats då det blir binärfiler.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Jaha spelutvecklarn själv uttalar sig då vet man...
Nää men seriöst ska ett spel behöva ta upp 50 gb? Nu snackar jag t.ex Blue-ray. För om det är som det du säger så påstår du alltså det eller ?
Det är ju förfan lika mycket geometri och annat i gamla spel också men inte tar de upp 50 gb.

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Jaha spelutvecklarn själv uttalar sig då vet man...
Nää men seriöst ska ett spel behöva ta upp 50 gb? Nu snackar jag t.ex Blue-ray. För om det är som det du säger så påstår du alltså det eller ?
Det är ju förfan lika mycket geometri och annat i gamla spel också men inte tar de upp 50 gb.

urk skrev ett otrevligt inlägg, men hoppas verkligen att du skojar och spelar dum.

Medlem

Håller med, Blackburn, du måste skämta för fan...

Vet du ens vad som händer med ett spel om det ska kunna köra "high resolution textures" eller modeller?... skillnaden är enorm om man ser på storleken på filerna. Ta en digitalkamera tex. en liten bild tar si och så mkt utrymme, och maxkvalitet/storlek tar bra många gånger mer utrymme. Samma sak med textures och modeller... Hur svårt är det att fatta ? Quake3 hade en maxtexture på 2048x2048 pix, och det var för EN textur, kan du hajja hur många texturer det är i ett spel? Då har jag inte ens tagit up ljudet, vilket kan tas med samma mått som textures.

Sluta vara koko och vakna upp....

Inaktiv
Skrivet av SgtKelly:
Skrivet av Fik0n:

Måsta faktiskt säga att jag hoppas att denna patchen blir bra, för att om man bortser från de enorma laddningstiderna och buggarna är BF2 ett riktigt bra spel.

Japp, BF2 är utan tvekan det bästa online FPS'et ute just nu, särskilt i soldatsim klassen.

Eller så är Red Orchestra helt enkelt det klart bästa. Även om det inte tilltalar samma breda massa.
Jag tror iaf aldrig jag njutit så av att köra tigervagn och att plöja ryssar med 42:an.

Medlem
Medlem

Sen finns det ju nått som kallas optimering som INGEN av er har tagit upp?

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Jaha spelutvecklarn själv uttalar sig då vet man...
Nää men seriöst ska ett spel behöva ta upp 50 gb? Nu snackar jag t.ex Blue-ray. För om det är som det du säger så påstår du alltså det eller ?
Det är ju förfan lika mycket geometri och annat i gamla spel också men inte tar de upp 50 gb.

Det fattar du väl själv att det är texturer till t.ex fordon, byggnader osv som tar plats. Hur fet upplösning var det på texturerna i Q2? Inte så väldigt hög nej eftersom man kunde se var enda pixel på väggarna. Dessutom användes ju samma textur typ i 20 banor i streck. Om du inte vill ha längre och snyggare spel får du väl gå tillbaks till att spela Doom 1 och 2.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av LeaD:

Håller med, Blackburn, du måste skämta för fan...

Vet du ens vad som händer med ett spel om det ska kunna köra "high resolution textures" eller modeller?... skillnaden är enorm om man ser på storleken på filerna. Ta en digitalkamera tex. en liten bild tar si och så mkt utrymme, och maxkvalitet/storlek tar bra många gånger mer utrymme. Samma sak med textures och modeller... Hur svårt är det att fatta ? Quake3 hade en maxtexture på 2048x2048 pix, och det var för EN textur, kan du hajja hur många texturer det är i ett spel? Då har jag inte ens tagit up ljudet, vilket kan tas med samma mått som textures.

Sluta vara koko och vakna upp....

Quake 3 använder inte megatextureing.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Nej nej självklart det är inte konstigt att dagens spel tar upp en dvd men om de ska börja ta 50 gb då är det fel nånstans.

Medlem

Varför skulle det vara något fel? Hade alla resonerat som dig hade fortfarande spelen varit några kB stora, men så är det ju inte. Bara för det är plats för 50GB behöver det inte betyda att spelen blir så stora, de kan utnyttja utrymmet för en massa andra saker som extramaterial. Det har redan nämnts i forumet varför spel tar större plats. Kort och gott kan man säga att det beror på att det är mer av allt och i högre upplösning.

Inaktiv
Skrivet av BlackBurn:

Nej nej självklart det är inte konstigt att dagens spel tar upp en dvd men om de ska börja ta 50 gb då är det fel nånstans.

nja....innan så har det varit begränsat med dvdn...nu kan dom har bättre ljudkvalite...dubbla språk kanske.....tex final fantasy på orginalspråk så lipsyncen är pefekt....eller måste jag lära mej läsa krumelurerna......

och filmsekvenserna kommer att vara i hd format istället för dvd....där är en rejäl ökning i storlek...

i början kommer nog inte alla spel ta upp emot 50 gig....men ge det ngt år...

dreamcasten hadde skivor på 900 mb eller ngt.....spelen låg på knappt 300 mb......
fast det fick juh ingen chans att komma igång...
eller...dom hadde förlorat den


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av SorbP:
Skrivet av LeaD:

Håller med, Blackburn, du måste skämta för fan...

Vet du ens vad som händer med ett spel om det ska kunna köra "high resolution textures" eller modeller?... skillnaden är enorm om man ser på storleken på filerna. Ta en digitalkamera tex. en liten bild tar si och så mkt utrymme, och maxkvalitet/storlek tar bra många gånger mer utrymme. Samma sak med textures och modeller... Hur svårt är det att fatta ? Quake3 hade en maxtexture på 2048x2048 pix, och det var för EN textur, kan du hajja hur många texturer det är i ett spel? Då har jag inte ens tagit up ljudet, vilket kan tas med samma mått som textures.

Sluta vara koko och vakna upp....

Quake 3 använder inte megatextureing.

Jag sa aldrig "megatexturering" jag sa att Quake3 hade en maxtexturesize pa 2048x2048, ett så pass gammalt spel, vad tror du många nya spel har. Läs...

12
Skriv svar