Mass Effect på PC

Medlem
Mass Effect på PC

Det var ju det jag sa. Nyligen skapade jag en tråd om det spel som mycket väl kan bli det bästa singleplayerspelet någonsin - Mass Effect.

http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=20831

Nyligen hittade jag ett bevis på att Mass Effect kommer till PC!

Bioware är kungar på rollspel. Varje spel de gör blir bättre och bättre. Mass Effect kommer säkerligen bli underbart.

#blogg

Medlem
Mass Effect på PC

Du ska inte alltid lita på vad som står i tidningar. 95% av saker som utvecklarna inte själva sagt är lögner.

Så jag får säga till dig vad utvecklarna säger flera gånger om dagen, MASS EFFECT KOMMER INTE TILL PC.
Tyvärr

Medlem

Så länge inte BioWare går ut med det officiellt så kommer det inte. Men visst är det möjligt, men det lär i vilket fall som helst inte komma samtidigt som på 360 eller ens i år. Det är min gissning.

Medlem

Det kommer ska ni se. Jade Empire och KOTOR var ju som sagt också konsolexklusivt. ;P

Medlem

jingai: ME kommer till 360 i november, det är det officiella "datumet"

Mikaelh: De har själva sagt att om de ska släppa det till pc så ska det i princip göras om från grunden pga optimiseringar och kontroller, så om det kommer så dröjer det åtmindstånde 6 år till.
Pga detta lär de inte göra något.

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Mikaelh: De har själva sagt att om de ska släppa det till pc så ska det i princip göras om från grunden pga optimiseringar och kontroller, så om det kommer så dröjer det åtmindstånde 6 år till.
Pga detta lär de inte göra något.

Spelutvecklarna kan säga vad som helst för att dementera rykten. ME kommer till PC. Oavsett vad du eller dom säger. ^^

De försökte även dementera varenda rykte när det gällde Jade Empire - men se... det kom tillslut. Och inte efter 6 år. ;P

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

jingai: ME kommer till 360 i november, det är det officiella "datumet"

No shit, det har det väl varit ganska länge nu. Trodde vi pratade om Mass Effect till PC, vilket knappast lär komma i november.

Inaktiv

Klart det kommer till PC nån gång... Men man måste fan vara galen i huvudet om man vill vänta på detta underbara lir (och dess två uppföljare) i 3 år bara för att man är för snål för att köpa en 360

Medlem

För snål? Nää... Mina pengar räcker knappt till kläder, bredband, PC-delar (och tillbehör) och spel.

Så att punga ut med över 2500 spänn bara för ett spels skull är dumdristigt.

Inaktiv

Du kommer förmodligen få uppgradera datorn för att kunna lira ME ändå. Och det är inte bara ME du får om du köper konsolen om man säger så. Jag har länge varit hardcore PC gamer, men har gett upp för ett tag sen. Orkar inte vänta längre, jag vill spela alla bra spel som kommer till konsolerna.

Medlem

Jag är liite sugen faktiskt. Men dels har vi inte så bra TV, dels gillar jag att sitta på mitt rum, dels tycker jag inte om konsollers handkontroll och dels är spelen dyrare.

Inaktiv

Största nackdelen för mig är handkontrollen, speciellt för shooters, det är lite jobbigt när man är van pc spelare. Dock så tycker jag 360s handkontroll är det bästa man kan få i handkontroll-väg, ligger bra i handen, sköna knappar osv.

Jag bor själv och har bra tv så där har jag inga problem. Sen är det det där med priset, finns ju något man kan göra åt sånt, men det kan man ju inte säga här

Medlem

Jag är inte en sån som fixar spel (eller något över huvud taget) på olaglig väg.

Inaktiv

Ädelt av dig Jag försöker köpa alla spel jag som jag spelat igenom, för att stödja utvecklarna. Ska köpa allt jag kan sen när jag börjar jobba på riktigt.

Medlem

Att det skulle komma till PC hade jag inga tvivel om, men redan 2007?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

1
Skriv svar