SiN Episodes prissänkt

Medlem
SiN Episodes prissänkt

Finns det inget demo? Hittar inget på spelets hemsida...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Nope finns inget demo. Sedan skulle demo vara meningslöst då episodes
är ganska korta avsnitt.
Kom att tänka på att inga Steam spel har demos.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Är spelet värt 15 dollar?
Jag gillade första Sin, orkade dock inte spela genom det pga att det var så förbannat buggigt.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Nope finns inget demo. Sedan skulle demo vara meningslöst då episodes
är ganska korta avsnitt.
Kom att tänka på att inga Steam spel har demos.

Hmm. Half-Life 2 har demo, som kan tankas från Steam. Eller du kanske menade spel som endast går att köpa via Steam och inte i butik?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Nope, det finns inget demo. De kanske tyckte att episoden var för kort - och för billig? - för att kräva ett demo.

Sammanfattat så tyckte jag det var ett rätt schysst FPS. Ingen höjdare, men det gav mig några timmars underhållning. Och det var betydligt bättre än vad det ursprungliga SiN var när det kom. Den här episoden kändes som längre än vad HL2:Episode 1 var, i alla fall i speltid för mig.

Dock var det <b>extremt</b> mycket backtracking på banorna. Det brukar inte störa mig, men här kändes det som att man sprang runt på samma område nästan hela tiden, bara på andra sidan stänglset, eller på en högre våning.

Sedan kunde de gärna ha gett en mer än tre vapen. Pistol, hagelgevär och maskingevär - alla av FPS-standard. Om man skall vara snäll kan man visserligen räkna in handgranaterna (incenidary och frag) och sekundära eldlägen på vapnen.

Allt som allt skulle jag nog ändå rekommendera det, speciellt till det priset, om man som jag tycker om FPS i alla dess former.

Medlem

Är det multiplay oxå eller bara SP?


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Min åsikt är att det trots löjligt lågt pris inte är värt pengarna. Stenlinjära och klyschade FPS i all ära, men Sin Episodes var rent ut sagt tråkigt. Ett slöseri med tid. Gör ett nytt spel i stil med F.A.K.K. 2 hellre, Ritual!

Inaktiv

"please enter your first and last names, exactly as they appear on your credit card."
Hur ska de gå till när den inte tar in åäö hade dom tänkt sig?

Medlem

Jag hörde att man kan använda a och o istället.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Intressant att FZ benämner detta som "billigt så det förslår" när det är ett spel som fått ett av dom lägsta betygen man kan få på FZ. Om skit sälgs billigt, är det prisvärt då?

Jag tycker allt över 100 kronor är ett orimligt pris för ett kort episod-baserat spel som inte tillför något speciellt nytt till genren. Det är ju nästan som en HL2 mod, och när dom sälger det direkt till mig utan mellanhänder (om vi räknar bort steam då) så är 100 spänn plus avgifter (som blir en hel del om jag kommer ihåg korrekt) inte så jävla billigt.

//LD

Inaktiv
Skrivet av Json_81:

Är det multiplay oxå eller bara SP?

Det är multiplayer också.

Redaktör
Skrivet av Lord Darkness:

Intressant att FZ benämner detta som "billigt så det förslår" när det är ett spel som fått ett av dom lägsta betygen man kan få på FZ. Om skit sälgs billigt, är det prisvärt då?

100-150 kronor för ett två, tre månader gammalt spel är billigt, oavsett vilket betyg vi satt. Jämför med vanliga expansioner, de brukar kosta 2-300 kronor. Och vi satte väl ändå inte likhetstecken mellan "billigt" och "prisvärt"...?


signatur
Medlem
Skrivet av Hypnosos:
Skrivet av Json_81:

Är det multiplay oxå eller bara SP?

Det är multiplayer också.

Har jag missat det totalt?
Det enda som finns är väl Sin 1 multiplayer eller Arena mode eller vade det heter..


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Inaktiv
Skrivet av DreD:
Skrivet av Hypnosos:
Skrivet av Json_81:

Är det multiplay oxå eller bara SP?

Det är multiplayer också.

Har jag missat det totalt?
Det enda som finns är väl Sin 1 multiplayer eller Arena mode eller vade det heter..

Hm... nej, du har nog inte missat det. Hade nog huvudet bland molnen, det är SiN 1 som har multiplayer.

Medlem

Spelet ÄR så dåligt..

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Nope finns inget demo. Sedan skulle demo vara meningslöst då episodes
är ganska korta avsnitt.
Kom att tänka på att inga Steam spel har demos.

Finns ju ett antal Steam-spel som har demos: Darwinia, Shadowgrounds, Rag doll Kung Fu...t ex

Medlem

Mjo, hade fel där. Tänkte iof när jag plintade ner dom raderna mest på HL serien då.
Men demo inte syns då jag faktiskt äger många av steams spel.
Ett annan blunder jag inte tänkte på, dags för kaffe ?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar