Vill du ha drömjobbet? Läs filmvetenskap!

Redaktör
Vill du ha drömjobbet? Läs filmvetenskap!

Hur får man sitt drömjobb? Man läser Filmvetenskap på Örebro universitet!

Jag har aldrig vetat vad jag vill bli. Diverse underbetalda jobb i en herrans massa år, följt av förvirrade studier som inte helller gav någon vägledning är den väg jag vandrat. Tills jag började skriva om spel på FZ, då uppenbarade sig en intressant yrkesbana, på sistone som redaktör - äntligen. Snabbaste vägen dit? Filmvetenskap, som sagt.

Nej, jag hade ingen större nytta av att sova mig igenom 20 veckor filmhistoria (att en gravt spelintresserad Gordon Freeman-kopia föreläste hjälper inte). Men ändå, det finns en osynlig koppling till den svenska speljournalistiken på gnällbältets filmutbildning; både jag och herr Kraftling (frilansare för PC Gamer) läste där.

Är det akademiska Närke spelsveriges vagga?

#blogg


signatur
Medlem
Vill du ha drömjobbet? Läs filmvetenskap!

du kanske ska tänka till en sväng och inse att 99% av dem som går det kastar bort pengar, tid och vinner vänskap med fakta om filmer som egentligen inte spelar roll när just du JA JUST DU kan säkert bli forskare och rädda världen =), eller varför inte rädd liv på ett sjukhus?
GÖR NÅTT VETTIGT BONDLÄPP

Inaktiv

Filmvetenskap :S Inte många roliga filmer i den kursen..... Fast fransk svartvit stumfilm kan vara bra någon gång

Medlem

Filmvetenskap finns i Lund med. Jag gick en extrakurs på 10 poäng som heter "Datorspel - En skön ny värld" förra terminen som var rätt förankrad i filmvetenskapliga teorier. Skoj skoj.

Medlem

Har oxå läst Filmvetenskap i Örebro. Tyckte inte det var något vidare... Hoppade av.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Äsch. Du får allt du behöver om du läser litteraturvetenskap istället Lika bra att ta det från början; film är ett nytt påfund liksom datorspel, men egentligen så är det bara samma sak som innan.

1
Skriv svar