Midway om Unreal Engine 3

Robot
Medlem
Midway om Unreal Engine 3

Jag tycker det låter bra.

BTW, det finns ett stavfel i nyheten.

// edit

Inte nu längre.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Citat:

Samtidigt försäkrar Epics pratkvarn Mark Rein att spel som utvecklas med Unreal Engine 3 inte behöver se likadana ut, det är helt upp till utvecklarna den här gången.

Spel som utvecklas med UE3 behöver inte heller se lika bra ut som Epics egna saker. Komiskt (och smart) att de marknadsför sint teknologi genom att satsa sjukt mycket pengar på duktiga grafiker, visa upp fina modeller och sedan säga "titta vilka fina spel ni kan göra om ni köper våran motor".

Flakmonkey
Skrivet av slartibartfast:

Spel som utvecklas med UE3 behöver inte heller se lika bra ut som Epics egna saker. Komiskt (och smart) att de marknadsför sint teknologi genom att satsa sjukt mycket pengar på duktiga grafiker, visa upp fina modeller och sedan säga "titta vilka fina spel ni kan göra om ni köper våran motor".

Jo, men jag menar om de säger "Titta vilka fina spel ni kan göra" så är det ju inge fel med det... vore ju annat om de sa "Titta vilka fina spel ni får när ni köper vår motor"... tror knappast att utvecklare som köper UE3 och andra motor är så dumma så att de inte förstår att de måste ha talangfulla grafiker... och sen sak är ju säker, har de en sämre motor så har de ju ingen möjlighet att göra lika snygga spel även om de har lika bra grafiker iom att grafikerna är begränsade av motorn.

Medlem

Det bästa med UE-spel är att jag slipper lära mig massa nya map-editors till alla spelen.

Skägg.
10 Chambers

Det enda jag är orolig över är att det blir samma känsla i spelet, den där svårdefinierade känslan olika spelmotorer har. Hur skott träffar, hur du rör dig i världen etc.

Det har varit tydligt i tidigare UE-spel, på samma sätt som det var det i Q2/Q3-spel när id dominerade spelmotorbranschen.


signatur
1
Skriv svar