Medlem
Jobb

Sitter på jobbet och försöker skapa en manual för ett program.
Går si så där, har deadline den 6 aug, men som vanligt så gör jag väll detta i sista sekunden.

På tal om jobb... har ansökt till Polishögskolan och får snart veta om jag kommer till sista "etappen", Pliktverket. Personligen tycker jag att jag har en god chans (från början var det ~8000 sökande, som efter svenskaprovet blev ~3000, som blev ~2500 efter första intervjuvn, som blev ~2200 efter fystesterna, som ska bli ~1400 till pliktverket). Men oftas är det de mest självklara som brukar gå åt skogen.

Men jag får veta snart...

Detta med att bli polis är ju intressant... jag "brukar" vissa saker som, i lagens öga , inte är helt legalt... en gråzon, i svenska folkets öga, men ändå, icke legalt, en gråzon alltså. (Ni vet säkert vad jag menar men jag skriver det inte) Hur ska man ställa sig till det då? Har ni råd?

Aja, får ta det senare, i sista sekunden kanske...
Som vanligt...

#blogg


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Jobb

Hoppas du torskar på plikt. Sådana som dig vill man inte ha innom kåren, poliser som "svävar i en gråzon" när det gäller det du talar om är förkastligt, jag skulle inte vilja ha att göra med en polis utav din blivande kaliber när jag plockat någon pundare någonstans. Komitén kommer antagligen välja bort dig i vilket fall som helst.

Sen undrar jag om du vet vad det innebär att vara polis. Efter att ha läst dina kommentarer i forumet så är jav tveksam till om du verkligen valt rätt yrke,,,,

Medlem

Eftersom jag skrev att jag ej tagit ställning så är ju det självfallet att det inte är acceptabelt att vara polis med den inställningen. Eftersom det inte är klart att jag ska bli polis så är det ju inte en ställning jag behöver ta just nu, däremot får jag ta konsekvenserna av mitt handlande.

Så jag ska ta ditt råd.

EDIT: Vilka kommentarer menar du då? Kan du specificera där jag har gjort en illegal handling?


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Jag menar inte att du negått illegala handlingar i någon tråde, tänkte mest på kommentarerna i sig , och jag dömmer dig inte heller som person, inte meningen att det skulle uppfattas så.

Jag jobbar heller inte innom kåren, men jag har varit på god väg att börja på skolan i Umeå. Men sedan jag började som väktare på seccen istället mera eller mindre, så har jag fått er perspektiv på polis arbetet och arbetat mycket tillsamans med dom. Men visst, kan man tänka sig att bli ned spydd ett antal gånger i väckan, att hela tiden stå i fokus när du är ute och kan tänka dig uniformerad tjänst i MINST fem år innan en krimminalassistent tjänst eller liknande blir ledig så, ptja, kanske.

Det jag vill ha sagt är att vem som helst blir inte polis, det krävs ett oerhört stort kurage och uppoffringar helt klart. Man har skeva tide och är aldrig hemma mer eller mindre.

Medlem

Allt detta vet jag redan med mig.

Men, du skriver "kommentarer i sig", förstår inte riktigt vad du menar. En sak om jag skrev rent olagliga saker (hets mot folkgrupp, osv). Men om du baserar detta på åsikter jag har skrivit hittils på fz.se så är det, i mina ögon fel.

Sen som du säger, man ska inte dömma efter en avatar på ett forum för spel.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

1
Skriv svar