Flight Simulator X-demo släppt

Robot
Medlem
Flight Simulator X-demo släppt

hur orkar ni sitta uppe nu? :S tack iaf


signatur

Nämen!

Medlem

Måste ha en Conroe och ett par 7950GX2 för o köra detta med maxsettings antar jag.. Jisses va krävande!

Inaktiv

Hyffsat demo, när man körde på realistiska inställningar.
Vad jag tyckte att det saknade, var rätt vikt och känsla på
planet, vet inte vad det är som får mig att få
"sitta i pappersplan känsla".

Medium settings funkar på dom flesta datorer, men max
settings är svårt att klara av för min dator om man ska
ha spelupplevelsen i behåll...

CPU :3.0 MEM :1.5 GFX : ATIX800XL256MB


signatur
Inaktiv

Dåligt!
1. Man kunde inte välja vart demot skulle installeras.
2. För att kunna köra demot laggfritt måste man antingen ha en megadator eller sänka inställningarna så att allt blir fult som stryk.
3. Sjukjävla svårt.
4. Kontrollerna va helt sega och krångliga.

Bra!
1. ?


signatur

.

Medlem

trevlig överraskning


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Det var väldigt krävande, fick inte fram 2D-panelen och och fick flera flimriga texturer.

Medlem
Skrivet av matte__86:

Dåligt!
1. Man kunde inte välja vart demot skulle installeras.

De andra punkterna vet jag inget om då jag för tillfället håller på att installera demot, men visst går det att välja var det ska installeras, så där förstår jag inte riktigt vad du klagar på

Medlem
Skrivet av matte__86:

Dåligt!
1. Man kunde inte välja vart demot skulle installeras.
2. För att kunna köra demot laggfritt måste man antingen ha en megadator eller sänka inställningarna så att allt blir fult som stryk.
3. Sjukjävla svårt.
4. Kontrollerna va helt sega och krångliga.

Bra!
1. ?

Det är en Flight simulator säger det dig något om punkt 3&4 då?

Medlem

Gha....

precis som vanligt på fz forumet är de nån amatör som slängt ur sig nått urbota korkat utan att ha ens tittat sig för... ,nämner inga namn, blir som vanligt 3 sidor med glåpord att nån ska flyga och fara...

*tänk* *tryck* *tala*

Förövrigt ska jag testa när jag kommer hem, va ett tag sen de kom ett anständigt flygspel.

Medlem

Har nu testat lite...

Verkar som flera andra här påpekat väldigt krävande. Inte ens med ganska låg grafik gick det att få något vettigt flyt på det hela. Och vid så låg grafik ser det ju dessutom fruktansvärt fult ut. Har sett screenshots på det i (vad jag förmodar är) max grafik, och det ser riktigt bra ut, men jag undrar vad man behöver för dator för att köra spelet med sådan grafik...

Medlem
Skrivet av b0bl00i:

Gha....

precis som vanligt på fz forumet är de nån amatör som slängt ur sig nått urbota korkat utan att ha ens tittat sig för... ,nämner inga namn, blir som vanligt 3 sidor med glåpord att nån ska flyga och fara...

*tänk* *tryck* *tala*

Förövrigt ska jag testa när jag kommer hem, va ett tag sen de kom ett anständigt flygspel.

Så istället för att nämna personen, så irriterar du flera genom att inte säga vem det är riktat imot? smart 8)

vill inte ens ladda hem detta nu när folk säger att man måste ha monster dator kommer jag få ångest och då kommer jag tvinga mig själv att uppgradera min dator

Medlem
Skrivet av matte__86:

Dåligt!
1. Man kunde inte välja vart demot skulle installeras.
2. För att kunna köra demot laggfritt måste man antingen ha en megadator eller sänka inställningarna så att allt blir fult som stryk.
3. Sjukjävla svårt.
4. Kontrollerna va helt sega och krångliga.

1. Det kunde man visst göra.

2. Äsh, det börjar bli så med alla nya spel nuförtiden, vänta bara till "crysis"

3. Vad fan hade du förväntat dig? ett arkad spel där man aldrig kan förlora kontrollen och flyga loper med jumboplan? Det heter ju simulator av någon orsak.

4. Som i verkliga livet då kanske? har du någonsin sett ett stort flygplan göra feta svängar/kurvor(?) i luften och leka, eller du kanske har egen erfarenhet? samma som punkt 3. det är en simulator, inte ett arkadspel där man ska leka och ha sig...


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Inaktiv

Sant som ni säger, det är en simulator och kanske därför det är så svårkontrollerat.
Men va fan, så jäkla svårt borde det väll inte vara. De tidigare MS FS har inte varit såhär tröga.
Blev besviken på detta demot.


signatur

.

Medlem

Jävla skönt spel, ett klart lyft ifrån dom gammla versionerna.
Riktigt trevliga instruktioner, man behöver inte hålla på lalla omkring som man gjorde förr.
Man kan "låsa upp" nya saker med uppdrag, man får en mera realistisk känsla av det här spelet.

Till er alla som klagar, spelet är byggt för DX10 så ingen här (om ni inte kör vista) kommer få fullt ut av spelet.
Jag kan hålla med om att det var lite slött att inte få bestämma vart man ska installera det, men det här kommer man inhandla i Delux version när det kommer. Klart jäkla roligt..

Svårt, det är ju fan med riktigt skoj, har ni inte joystick eller nått sånt varför inte flyga med musen, du får mycket lättare. Sitter ni med ett tangentbord så förstår jag verkligen att ni tycker det är svårt, för ni kan aldrig få en mjuk rörelse om ni inte kör med Numpad (dock ej bra val).
Så tycker man om sånt här spel så har man utrustingen också. Hoppas bara att paneler och sånt kommer funka i X versionen också, så det inte blir massa strull.

Längtar på releasen..

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av b0bl00i:

Gha....

precis som vanligt på fz forumet är de nån amatör som slängt ur sig nått urbota korkat utan att ha ens tittat sig för... ,nämner inga namn, blir som vanligt 3 sidor med glåpord att nån ska flyga och fara...

*tänk* *tryck* *tala*

Förövrigt ska jag testa när jag kommer hem, va ett tag sen de kom ett anständigt flygspel.

Så istället för att nämna personen, så irriterar du flera genom att inte säga vem det är riktat imot? smart 8)

vill inte ens ladda hem detta nu när folk säger att man måste ha monster dator kommer jag få ångest och då kommer jag tvinga mig själv att uppgradera min dator

vadå? lättirriterad? går du på ppiller eller?

Medlem

Kör typ allt max men nått är bugg för jag får ibland svarta furkanter över allt och grejjer... Verkar ballt iaf snyggt var det

Medlem
Skrivet av b0bl00i:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av b0bl00i:

Gha....

precis som vanligt på fz forumet är de nån amatör som slängt ur sig nått urbota korkat utan att ha ens tittat sig för... ,nämner inga namn, blir som vanligt 3 sidor med glåpord att nån ska flyga och fara...

*tänk* *tryck* *tala*

Förövrigt ska jag testa när jag kommer hem, va ett tag sen de kom ett anständigt flygspel.

Så istället för att nämna personen, så irriterar du flera genom att inte säga vem det är riktat imot? smart 8)

vill inte ens ladda hem detta nu när folk säger att man måste ha monster dator kommer jag få ångest och då kommer jag tvinga mig själv att uppgradera min dator

vadå? lättirriterad? går du på ppiller eller?

mjo, går ganska fet på huvudvärks tabletter sen jag blivit förkyld

Medlem

Vad i helsike är detta för segregering? Försöka tvinga fram produktbyte genom att begränsa installationen till XP-system enbart? Bah säger jag, mitt Windows 2000 och jag står starkt och tar emot Microsofts trakasserier utan att ge vika, och deras diskriminerande produkter kan vi klara oss fint utan.

Inaktiv

Hej allihop!
Jag har just istallerat demon å uppdaterat FX men det vägrar starta. Nån annan som råkat ut för det?
Sitter på en bra burk så jag hajar inte varför!
Hilfe

Medlem

Helvetes skit också. Det kräver sp2

Inaktiv

Sitter på en 3.4 och 2GB ram - samt ett nvidia 7800 GTX och en skärmupplösning på 1920x1200. Jag kan inte fläska på med för mycket detaljer men det ser helt okey ut - ett klart lyft jämfört med FS2004. Är det någon som vet om man kan köra SLI på en Dell XPS?

Medlem
Skrivet av matte__86:

Bra!
1. ?

1. Priset?

Finns det uppdrag i det här, som typ att flyga pulver från Colombia i en gammal uttjänt Douglas DC-3:a?

Annars föredrar jag flygisar man kan knäppa T72:or i, fast det är ju skönt att slippa AA och bara glida ibland också

Förresten så har jag paserat 200 poster nu. Får man en brödrost med FZ-logga då?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Knasterband2:

Helvetes skit också. Det kräver sp2

upgradera till sp2 då? .


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

MFC
Medlem

FFS, ladda ner!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem

Hm, utvecklarna får jobba på kollisionsdetekteringen för den är ju lite ur funktion.. studsade som en studsboll mot vattnet (kom lodrät), studsade flera hundra meter upp..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Hm, utvecklarna får jobba på kollisionsdetekteringen för den är ju lite ur funktion.. studsade som en studsboll mot vattnet (kom lodrät), studsade flera hundra meter upp..

Om du ställer in realismen och inte kör på Easy så ska du se det blir anorlunda..

MFC
Medlem
Skrivet av jonas:
Skrivet av MFC:

Hm, utvecklarna får jobba på kollisionsdetekteringen för den är ju lite ur funktion.. studsade som en studsboll mot vattnet (kom lodrät), studsade flera hundra meter upp..

Om du ställer in realismen och inte kör på Easy så ska du se det blir anorlunda..

haha ok, härligt att man kan studsa så i en SIMULATOR!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Hm, får det inte att starta alls. Det bara krashar när den laddat färdigt allting.

WeX
Medlem

jag får precis som flera andra korrupt grafik som ibland fixas av att man byte mellan vy-inifrån och utifrån.
men trots att jag har värsting ati-kortet (x1900xtx) och dualcoreprolle så laggar det ibland på nersatt grafik.
hade prestandaloggen i xp igång, och när jag tittade visade det sig att ena kärnan användes till 100% och den andra till 20-25%.
någon som har samma "fel"?


signatur

Boom headshoot!

1
Skriv svar