Robot
Chromehounds

From Softwares Chromehounds är på pappret ett spel som har goda förutsättningar för att bli något extra, det har ju trots allt gigantiska robotar. Tyvärr lyckas det inte riktigt leverera, åtminstone om du är ute efter något mer en än kul flerspelarupplevelse.


Medlem
FZ testar Chromehounds

Håller med på allt du skriver... Kan ingen göra ett skitsnyggt, Front Mission i en skiiitstor värld i och utanför mechar. Där du gör din gubbe, går igenom basic training och om du är bra nog joinar en Vanzer squad...

Ska sätta mig ner och skriva ett designdokument på ett bra mechspel och maila till Sundberg på Avalanche, just you wait!!

Jaja, såg fram mot detta som fan, nu ska jag gå och dränka sorgerna i Steel Battalion istället...


signatur

---
Boo!

Medlem

Hehe, man kan inte förvänta sig att alla ska gilla spelet, men att spelet är så instängt och riktar sig på bara vissa spelare, det kommer de förlora på.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tycker Shogo är det ända roliga mech spelet som släppts resten som Steel battalion på Xboxen och mech warrior på pc, urk -.- Dock så äger jag detta hehe håller med om betyget om man inte vill börja köra seriöst

Inaktiv
Skrivet av Phosphor:

designdokument

game design is teh evil!! :\

Medlem

Hade hoppats på detta spel, det släpps så få (typ inga) vettiga mech spel nuförtiden att vi mech-fanatiker inte har mycket att se fram emot

Varför skulle FASA få för sig att göra en rambo version av Shadowrun istället för ett nytt Mechwarrior spel till PC? *snyft*
Om de nu var sugna på ett Shadowrun spel, så varför förstöra det med att göra en FPS?


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Ni är helt fel ute, Chrome Hounds är ett ruskigt bra spel i multiplayer läge. Betvivlar starkt att den så kallade test personen har lagt ner någon större vikt i detta spelet. Det enda negativa jag har att säga om detta spelet är att servrarna inte klarar någon belastning utan kraschar hela tiden, jäkligt jobbigt men det löser dem förmodar jag. Sen singelplayer delen är ingen riktig singelplayer utan mer övning kombinerad med medelsvåra uppdrag som alla klarar. DETTA ÄR INGET SINGELPLAYER SPEL. Ska försöka sätta lite betyg på det från 1-10.

Grafik 9
Ljud 9
Onlinespelandet 10
Server Stabilitet 3
Spelkänsla 10
Göra saker i spelets menyer 9

Läste en rescension om Chrome Hounds i en av Sveriges största speltidningar dem gav typ det en 4 i grafik av 10 möjliga. Skaffa glasögon eller byt jobb för ubbenbarligen är dem ju inte kompetenta att betygsätta spel.

Slutsats: Ett multiplayerlir som gör att man inte kan sluta spela i första taget. Ett av dem bästa jag någonsin spelat. Andra spel jag gillar till xbox 360 så ni får en uppfattning av vilka spel jag jämför med.

CoD2
BF2
G.R.A.W
Counter Strike (xbox och pc)

Kan nämna att jag är ingen fan av halo serien då jag inte gillar spel som utspelas många gånger i alldeles för mörka miljöer och trånga gångar mm. MvH Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

Flakmonkey

Det är inte enbart ett multiplayer spel, det säljs inte som ett enbart multiplayerspel, isf borde det säljas som ett lågprisspel i samma stil som Table Tennis. Det står också klart och tydligt i recension att multiplayer är riktigt bra i Chromehounds och att många förmodligen kommer att älska det om, och det här är ett väldigt stort om, de har tillräckligt med tid för att lägga ner på det och vill spela det seriöst i grupp.

Mitt tips är att läsa recensionen istället för att stirra sig blind på betyget. Hade jag recenserat spelet på en sida som enbart var inriktad på multiplayer och inte den genomsnittliga spelaren hade jag kunnat strunta i singleplayer och då hade betyget blivit högre. Tyvärr, för Chromehounds är inte FZ en sådan site och då får betyget bli godkänt betyg, 2 av 5 är nämligen godkänt på FZ. Det betyget får det tack vare multiplayer, utan det hade det blivit ännu lägre.

Medlem

Trodde faktiskt även ajg att detta skulle bli ett bra spel. Men när man testade demot så verkade det ganska så oinspirerat och trist, det fanns inget riktigt tempo som får en att kämpa vidare utan man går mest runt och bara skjuter andra mechs och mkt små människor.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Trodde faktiskt även ajg att detta skulle bli ett bra spel. Men när man testade demot så verkade det ganska så oinspirerat och trist, det fanns inget riktigt tempo som får en att kämpa vidare utan man går mest runt och bara skjuter andra mechs och mkt små människor.

som sagt, det är ett spel med lågt tempo eftersom det är ett sånt mechspel, inga supersnabba ninja anime mechar direkt. plus att det är till för att spelas över live, inget annat

Medlem

Hmmm vet inte vad ni menar med snabbt och liknande men farten/speeden/tempot eller kalla det vad ni vill bestäms av hur din hound är uppbygd. Vissa hounds kanske bara går i 40 medans andra susar fram i farter över 300. Det är helt upp till spelaren hur han vill att sin hound ska vara och sen själva spelet är ju likadant. Man kan storma rakt fram eller man kan vara försiktig där finns över 100 olika kartor att spela på och jag kan garantera att man kan inte köra samma stil på alla kartorna. Har en del xbox live kompisar som också tyckte detsamma, att det var segt och rent ut av dåligt. Men efter att provat multiplayer delen så höjer dem spelet till skyarna. Men som sagt servrarna är skit kassa så var beredda på många avbrott men väl inne så vill ni inte därifrån det lovar jag er. MvH Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Banditen tycker du att man ska godta de som konsument när ma nbetalar fullpris för ett spel att den enda bra delen av spelet är så pass instabilt att det knappt går att spela en match?

betyet som FZ satte var helt klart rätt.


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

Håller me banditen totalt.

Va e det dom på den här sidan som har skrivit om CH inte fattar?
Jag menar kan dom inte läsa?
Står klart och tydligt på baksidan av CH boxen att LIVE är det som man skall köpa liret för inte för SP ( som inte änns finns)
SP är mera träningsuppdrag sommsagt inför dom stora battaljerna på 360live.

Och Sorb: Nej det ska man inte godta, men om man har den minnsta lilla uthållighet och orkar vännta i ca 1-5 min av server letande så hittar man oxå nån riktigt bra och snabb server.
Visst dom crashar men då tar det offtast 1-2MIN innan man hittar en ny.

Ärligt talat... dom som skriver om 360lir på den här sidan får ta och skärpa sig.
Titta inte bara på ytan på liren ffs.
Mvh/ en true Chrome Hound Förare

Flakmonkey
Skrivet av swgoliath:

text

Återigen, det nämns flera gånger att MP i Chromehounds är bra och att en väldigt specifik grupp, som du och banditen uppenbarligen tillhör kommer att älska det... Ska spelet för den sakens skull få bra betyg när det har så många andra brister? Två i betyg är ett godkänt spel, det är inte underkänt, det är ett spel för 600 spänn som i princip bara har ett flerspelarläge som i sig har en en del brister. Du nämner själv problemet med instabila servrar. Om nu spelet endast är gjort för multiplayer så borde de väl ändå se till att det fungerar stabilt? Det här hade inte accepterats om det var ett PC-spel och visst man ska inte jämföra PC och konsolspel rakt av, men liksom man kräver att PC-spel ska vara stabila bör detsamma gäller konsolspel, förmodligen i än större utsträckning då utvecklarna har ett betydligt lättare jobb då de bara behöver koda till en uppsättning hårdvara.

Trist att du tycker att spelet har fått ett orättvist betyg, men läser du vad som egentligen står i recensionen så bör du se att jag inte alls hatar spelet. Jag tycker det har sina stunder då det är riktigt kul, men samtidigt är det väldigt ojämnt, vilket är synd, för det hade kunnat vara så otroligt mycket bättre.

Inaktiv

ok först av allt. Menade inte att vara taskig i min text. Ni gör erat jobb på den här sidan grymmt bra och jag läser den nässtan dagligen

1 i betyg e ett godkännt betyg ja och på ett sätt kan jag hålla me att bristerna drar ner spelet.

Men om ni/du därimot tänker på alla patchar och saker som offtast släpps direkt efter för att räta till felen eller att bara fixa mera saker till spelet så borde i alla fall spelet få en 3a eller tillockmed 4a.
Jag menar att visst CH har ostabila servrar, men om man därimot tänker på att det kommer tillägg på löpande band till det så borde bristerna bli utslätade om du förstår :).

*ps* ok jag sa hatar, och det va fel utryckt av mig.
Men i alla fall va jag tycker så när man skriver om spel till 360 så borde man ta me att det i vissa fall kommer expansioner och då kanske höja upp det lite i fall om man tycker att Exparna kanske slätar ut server problemen lite...

Men fortsätt me eran grymmt bra sida och hoppas att det blir mera nica nyheter
Mvh

Medlem

tack för ditt medhåll swgoliath "we know what a real game should look like"

Squad Metal Gods


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar