Online-delen av F.E.A.R. blir gratis

QRT
Medlem

Cheers! Det var roligt att höra!

Inaktiv

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN, jag köpte FEAR för 2 månader sen för just multiplayer!!!!


signatur
Medlem

Är det inte så många som spelar FEAR MP elller? Väldigt generöst..

Medlem

F.E.A.R kommer passa bra till migg nya 7600gs som jag ska beställa i nästa vecka utan denna generösa del hade jag inte köpt det. Men man måste gynna de goda spelutvecklarna

Inaktiv

E Det Gratis för att ingen spelar i Internet lr ? e dom snälla för att testa bara ?

Inaktiv

söööööörpligt!


signatur

War never changes.

Medlem

Tackar vi Sierra för, mycket trevligt!


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

Väldigt schysst av dem! Blir det Open Source härnäst?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Haha, snyggt. Precis då andra utvecklare säger att det är onlinedelen och MP som gör att de går runt pga piratkopieringen, så släpper de just MP-delen fritt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hehe, riktigt coolt att dem släpper det gratis. Tack för tipstack FZ

Inaktiv
Inaktiv

Detta bevisar att det går att göra bra spel som inte lider av
pirat kopiering. De har uppenbarligen tjänat in en hel del pengar
på F.E.A.R och släpper nu MP (störta dragplåstret) gratis.

Inte illa alls, konstigt bestlut då spelet forfarande säljs
Kan dock vara PR för SP. Står heller inget om hurvida vi kommer att
få erfara ingame reklam.

Inaktiv

Grmy lä'cker überschysst! ska spela tills min dator brinner upp..S: 3 fps genom allt!! härligt!

Medlem

F.E.A.R's största dragplåster är knappst MP iaf, Gibbler.


signatur

system: online

Medlem
Skrivet av mullins:

307 servers, 401 players enligt Gamespy. Inte illa pinkat imo. FEAR är mer ett sp-spel än ett mp-spel.. Undrar hur många som spelar Preys mp om ~1 år?

ganska kasst om man gämför med till ex wolf: ET som är ett spel som är på väg neråt från sin storhetstid fortfarande har runt 1500 servrar bara i Europa. och hade mångt mycket mer bara för 1-2 år sedan när ET scenen var mer aktiv. CS skall vi nog bara inte tala om.

Summan blir i alla fall att 300 servrar är ganska kasst. Men kommer definitivt att öka om MP delen blir helt gratis. DEt rä ju blan annat därför CS och ET blivit så populärt för att det just varit / är gratis.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Väldigt schysst av dem! Blir det Open Source härnäst?

dream on hehe, om 5 år kanske


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Precis så ska det vara hos fler speltillverkare.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av mullins:

307 servers, 401 players enligt Gamespy. Inte illa pinkat imo. FEAR är mer ett sp-spel än ett mp-spel.. Undrar hur många som spelar Preys mp om ~1 år?

ganska kasst om man gämför med till ex wolf: ET som är ett spel som är på väg neråt från sin storhetstid fortfarande har runt 1500 servrar bara i Europa. och hade mångt mycket mer bara för 1-2 år sedan när ET scenen var mer aktiv. CS skall vi nog bara inte tala om.

Summan blir i alla fall att 300 servrar är ganska kasst. Men kommer definitivt att öka om MP delen blir helt gratis. DEt rä ju blan annat därför CS och ET blivit så populärt för att det just varit / är gratis.

Men du kanske ska lägga tanke på att F.E.A.R endast är en singel spel i princip? det som gjorts mest reklam och om lagts vikt på? Går väl inte att jämnföra med ET eller CS för den delen -.- Ganska dåliga exempel att jämnför med

p.s CS har aldrig varit eller är gratis Eftersom du till en början var tvungen att äga HL och sen senare vart det köpbart separat.

Inaktiv
Skrivet av system-online:

F.E.A.R's största dragplåster är knappst MP iaf, Gibbler.

Som vi läste i bland annat FZ´s artikel om piratkopiering så satsar allt fler och fler spel makare på en duglig MP del då denna är svårare att få tillgång till med en olaglig kopia.

Eftersom det blir allt mer och mer vanligt att folk spelar MP så ökar även försälningen på dessa spel då det inte går att kopiera, detta gör spelens MP del till ett av de stora säljargumenten.

Att kalla MP för F.E.A.R´s primary dragplåster kan jag medge lät lite drastiskt.
Tycker endå det är konstigt att man ger bort ett spel som har goda chanser att sälja på marknaden endå.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av mullins:

307 servers, 401 players enligt Gamespy. Inte illa pinkat imo. FEAR är mer ett sp-spel än ett mp-spel.. Undrar hur många som spelar Preys mp om ~1 år?

ganska kasst om man gämför med till ex wolf: ET som är ett spel som är på väg neråt från sin storhetstid fortfarande har runt 1500 servrar bara i Europa. och hade mångt mycket mer bara för 1-2 år sedan när ET scenen var mer aktiv. CS skall vi nog bara inte tala om.

Summan blir i alla fall att 300 servrar är ganska kasst. Men kommer definitivt att öka om MP delen blir helt gratis. DEt rä ju blan annat därför CS och ET blivit så populärt för att det just varit / är gratis.

Men du kanske ska lägga tanke på att F.E.A.R endast är en singel spel i princip? det som gjorts mest reklam och om lagts vikt på? Går väl inte att jämnföra med ET eller CS för den delen -.- Ganska dåliga exempel att jämnför med

p.s CS har aldrig varit eller är gratis Eftersom du till en början var tvungen att äga HL och sen senare vart det köpbart separat.

jazå inte, sist jag spelade cs tror det var version 0.7 eller något betalade jag inte en krona. Half life hadde jag däremot betalat för. Men det har ju inget med CS att göra. Så cs var väl vist gratis till version 1.0 ungefär då det åxå gjordes en komersiell version


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av mullins:

307 servers, 401 players enligt Gamespy. Inte illa pinkat imo. FEAR är mer ett sp-spel än ett mp-spel.. Undrar hur många som spelar Preys mp om ~1 år?

ganska kasst om man gämför med till ex wolf: ET som är ett spel som är på väg neråt från sin storhetstid fortfarande har runt 1500 servrar bara i Europa. och hade mångt mycket mer bara för 1-2 år sedan när ET scenen var mer aktiv. CS skall vi nog bara inte tala om.

Summan blir i alla fall att 300 servrar är ganska kasst. Men kommer definitivt att öka om MP delen blir helt gratis. DEt rä ju blan annat därför CS och ET blivit så populärt för att det just varit / är gratis.

Men du kanske ska lägga tanke på att F.E.A.R endast är en singel spel i princip? det som gjorts mest reklam och om lagts vikt på? Går väl inte att jämnföra med ET eller CS för den delen -.- Ganska dåliga exempel att jämnför med

p.s CS har aldrig varit eller är gratis Eftersom du till en början var tvungen att äga HL och sen senare vart det köpbart separat.

jazå inte, sist jag spelade cs tror det var version 0.7 eller något betalade jag inte en krona. Half life hadde jag däremot betalat för. Men det har ju inget med CS att göra. Så cs var väl vist gratis till version 1.0 ungefär då det åxå gjordes en komersiell version

sen var det ju inte spelen i sig som gämfördes utan antalet servrar som var tillgängliga doh!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

jazå inte, sist jag spelade cs tror det var version 0.7 eller något betalade jag inte en krona. Half life hadde jag däremot betalat för. Men det har ju inget med CS att göra. Så cs var väl vist gratis till version 1.0 ungefär då det åxå gjordes en komersiell version

sen var det ju inte spelen i sig som gämfördes utan antalet servrar som var tillgängliga doh![/quote]

Jag tror du missar hans poäng...CS var INTE gratis..hade det varit det så hade du inte behövt köpa Halflife

Och det är nog det hans poäng är...till skillnad från CS kan du nu spela FEAR utan att betala en krona för något (mer än datorn och internet då...och tysk hårdporr)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Typiskt olistigt att jämföra en mod med ett spel som CS vs FEAR. Vattnet är inte gratis bara för det ingår i hyran...


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

Luktar fisk, Kl är nästan 16 och ingen länk som är gratis än.:down:

Medlem
Skrivet av zipa:

Luktar fisk, Kl är nästan 16 och ingen länk som är gratis än.:down:

[http://www.joinfear.com/us/]


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

och vart laddar man ner det?


signatur

Squeeze the trigger...

Medlem
Skrivet av Cnuut:

och vart laddar man ner det?

Det står som sagt att det skall finnas tillgängligt idag, dock inte när idag. Bara att vänta ett par timmar så dyker nog länk upp på ovanstående adressen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Vad är iden med nedräkning med Dagar,Timmar,minuter och Sekunder

har ju räckt med Dagar i detta fall.

Inaktiv

Det släpps nog 20.00 eller 21.00. Ställde om min klocka på datorn och gick in på http://www.joinfear.com/us/
Enligt nedräkningen så släpps spelet 11.00 i den tidszonen som utvecklarna eller nån annan fin person sitter i.


signatur

A-64 X2 5000+ - 2GB DDR2 - NVIDIA GeForce 7900 GTX - HD 800GB SATA RAID - Creative Sound Blaster X-Fi 7.1 - 24" TFT Widescreen

12
Skriv svar