Ageia positiva till starten för deras PhysX-kort

Robot
Ageia positiva till starten för deras PhysX-kort
Medlem
Ageia positiva till starten för deras PhysX-kort

Oh noes!
Epic - Don't go there!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Ser fördelen i att det kan bli en standardlösning. Istället för den som nVidia och ATi vill
ha i sina grafikkort.
Gissar på att de senare inte direkt kommer vara standardiserade och således bara är huvudbry för spelmakarna.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:

Oh noes!
Epic - Don't go there!

Vad är det för fel på PhysX?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:
Skrivet av HYBRiS:

Oh noes!
Epic - Don't go there!

Vad är det för fel på PhysX?

Toms hardware har ju i princip sågat det.

Medlem

men så klart om man lägger till en massa Fysik att det drar ner på fpsen.. men dom provade lite Cellfaktor utan kort med fysik hackade röv.. Fysik kortet är ett Eye candy kort kostar endast lite fysik men det blir ju destomer fysik

Medlem

PhysX är ungefär lika nödvändigt som KillerNic...

http://www.killernic.com/KillerNic/


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av [NympH:

"]PhysX är ungefär lika nödvändigt som KillerNic...

http://www.killernic.com/KillerNic/

Jo, det där har man ju inte heller missat tyvärr. Men skulle jag tvunget behöva välja hade jag nog tagit PhysX-kortet Det ger i alla fall nånting av värde till spelet(n)

Medlem

Klart de säger att det går bra, men jag är tveksam. Inte sett någonstans där folk med lite innanför pannfläsket varit positiva. Men som sagt, man kan inte som ett vinsdrivande företag gå ut och säga att det går åt helvete, även om det gör det. Tror de kommer att försöka samarbeta med grafikkortstillverkarna.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Det är inget fel på Physx, det är tvärtom toppen.
Man ska enbart jämföra med spel som cellfactor. GRAW som Toms tittade på är inte specialskrivet.

Ati och Nvidias lösningar är i princip bara grafiskt godis.

1
Skriv svar