Högupplöst film från Elveon

Robot
Medlem
Högupplöst film från Elveon

Hoho, Oblivion kan slänga sig i väggen!
Mycket vackert var det!

Medlem

Gothic 3 kommer rocka


signatur

---
Boo!

Medlem

Om fightigen är sådär bra animerad kan Oblivion slänga sig i väggen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Är inte Elveon ett action spel, och inte ett rpg som Oblivion? Dvs de har inget med varandra att göra utom att man bankar på saker med svärd ibland?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Elveon är ett rpg.

Medlem

Någon annan än jag som inte var så imponerad? Högst troligt så var det inte en ingame fight, hade det varit det så verkar dem väldigt långsamma.
vissa scener var väldigt snygga, andra tycker jag inte ens når upp till Oblivion, och då kan man vara ganska säker på att det de visar upp nu är så snyggt som det bara kan bli. Det var ju mycket en film för att visa upp grafiken, inte handling eller spelideé.
Men det är väl fortfarande snyggt men inte så snyggt som jag har sett andra spel som använder sig av Unreal engine 3

Medlem

Jag håller med Calle, såg inte ut som U3 motorn. Inte alls lika snyggt som alla andra UE3 spel som jag sett... Såg mer ut som gamla UEngine med mycket bloom!?? Inte imponerande...åtminstone inte grafiskt... men spelet kan bli bra för det..:)


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Om fightigen är sådär bra animerad kan Oblivion slänga sig i väggen.

Varför? Bara för stridernas skull eller? Visst ser det grymt ut, men Oblivion kommer nog ändå slå Elveon.

Medlem

Varför kan inte folk bara önska att det blir bättre? oblivion är ju redan släppt ffs

Medlem

Ser väldigt bra ut enligt mig, karaktärerna kan behöva en liten grafikputs med miljöerna är väldigt vackra


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Jag kunde lika gärna trott att det var en mod till Oblivion. Känndes iaf inte som att dom jobbat så mycket med modellerna. Finns mycket mer att hämta ur UE3. Men ska det bara skeppas till krysslådanheltvarv så?
Blir det inget till PC?

Medlem
Skrivet av Blomkruka:

Jag kunde lika gärna trott att det var en mod till Oblivion. Känndes iaf inte som att dom jobbat så mycket med modellerna. Finns mycket mer att hämta ur UE3. Men ska det bara skeppas till krysslådanheltvarv så?
Blir det inget till PC?

läs nyheten igen

Medlem

Jag tyckte modelerna var väldigt kantiga mot andra ue3 modeller jag sett. men det kan oxå vara någon sort kompensation till dom stora ytorna spelet verkar ha

Medlem

Det framgår inte av nyheten men det kommer till PC.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Om vi nu ska jämföra med Oblivion så måste jag i alla fall säga att nämnde åker på dyngpisk i fråga om animation. Det som gör Oblivion snyggt är ju mest att dom saftat på rejält med detaljer och att ljuset faller snyggt när du t ex plockar fram din fackla. Vad gäller texturer så är det helt ok, modeller bätttre än ok, och animation pinsamt dåligt. Grafiken i Oblivion har helt enkelt aldrig imponerat mig det minsta.
Men jag måste samtidigt hålla med Calle jag med - Elveon borde kunna bli snyggare om dom klämmer ut allt ur Unreal-motorn...

Snyga ljuseffekter och fin atmosfär, men det var också allt.
Design, koncept och utförande får mig dock bara att sucka. Jag är så fruktansvärt trött på tolkien fantasy-ripoffs och fjollalver. Även om fäktningen spöar Oblivions med hästlängder så är den inte mer än medelmåttig (och rent av dålig för att vara en polerad, scriptad sekvens).

Jaja, det var bara min egna lilla åsikt. Hata mig inte för den.

Till er som tycker att detta inte ser ut som UE3 skulle jag vilja fråga (av ren nyfikenhet, INTE av retorik): Vad kännetecknar grafik som använder UE3 väl?

Medlem

Ni som tyckte den här sekvensen var värdelös, leta efter den första där alver i liknande rustningar slåss mot varandra. Säkerligen tusen gånger bättre.

Strunt samma, här är Quictime trailern i HD format. Här i AVI format.
Stora filer dock, HD-format serru.

Skrivet av Swe.Stars:

Ni som tyckte den här sekvensen var värdelös, leta efter den första där alver i liknande rustningar slåss mot varandra. Säkerligen tusen gånger bättre.

Om man gör något relativt unikt så behöver man inte göra det snyggt?

Medlem

Sekvensen vi såg här såg inte speciellt unik ut, i min mening. Men bortsett från det så har du rätt.

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Det framgår inte av nyheten men det kommer till PC.

Det är lite virrigt kanske, men på förstasidan har du texten som berättar att det kommer till PC. Här i forumet finns en annan nyhetstext.

Flakmonkey

Sen så kan man ju trycka på "Elveon"-länken i nyheten så kommer man till spelets sida och där kan man klart och tydligt se vilka format spelet kommer till

Medlem

Det var så jag knäckte det

Annars så kan man ju skriva det direkt istället för ”läs igen” eller dylikt. Tar ju i alla fall lika lång tid och om man inte vet så behöver man ju inte skriva någonting alls


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

1
Skriv svar