Carmack om id Softwares nästa titel

Robot
Medlem
Carmack om id Softwares nästa titel

JAAA, Commander Keen är tillbaka! Fram med hoppstyltan igen 8)

Medlem

Spännande, ska bli intressant att följa.


signatur
Medlem

ja, det kanske är på tiden att något nytt kommer ifrån dem


signatur

u mad bro?

Medlem
Skrivet av asdf2:

JAAA, Commander Keen är tillbaka! Fram med hoppstyltan igen 8)

Fast det ska ju vara en helt ny IP och spelet ska innehålla en massa folk så Commander Keen låter tyvärr inte så troligt, även om det hade varit skoj med ett nytt spel i den serien :).

Tycker hans tal lät tråkigt i år faktiskt. Han brukar ju kunna prata om nya teknologier och annat sånt som är intressant. Iofs så var väl detta en sammanfattning, men det var en tråkig sammanfattning isåfall

/ LordDaimos

QRT
Medlem

Ingen korridorshoter? :/ hmm.. kan dom annat?

aja jag hoppas det blir dundermumma, alltid gillat IDs titlar.

Medlem

Kommer säkert äga riktigt hårt.

Förresten, kommer de använda Doom 3 motorn? Nån som vet?

Kanske kan vi få se Id's första spel som har en story?

Nä just det ja, Carmack själv är ju emot handlingar i spel...

Oavsett vad det blir kommer jag att älska det Jag sätter full tillit till att id sätter spelkänslan mitt i prick, vilket de alltid har gjort.

Btw, Carmack själv har inte längre så stor kontroll över hur spelen kommer att vara, då hans senaste "egna" projekt, Quake 3, var deras största flopp hittills.

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Antar att peak menar Quake 4? Jag vet inte hur många timmar man suttit och tryckt Q3, men det är många iaf. Bättre action och precision existerar typ inte längre i dagens multiplay..

Nädå, jag menar Quake 3. Kritikerrosat och visst sålde det bra - dessutom är det ett av mina favoritspel -, men vad jag förstått betalade det sig inte lika bra som deras andra spel. Och eftersom det var Carmack som i stort sett stog för all speldesign i det fick han dra sig tillbaka ifrån designen inför Doom 3 och deras kommande spel.

Medlem
Skrivet av spiken:

När floppade #Quake 3?

Tror det handlar om personliga åsikter mer, i mina ögon är det också en flopp eftersom jag spendra högst en vecka med det och jag tröttnade.

Men ur hur många som spelat det t ex på proffs nivå så är det väl ingen flopp på det sättet.

Skrivet av radiuz:

Antar att peak menar Quake 4? Jag vet inte hur många timmar man suttit och tryckt Q3, men det är många iaf. Bättre action och precision existerar typ inte längre i dagens multiplay..

Nu tänker jag inte uttala mig om Q3 floppade eller ej, men sen när innebär ett välgjort spel automagiskt att det även säljer bra?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av radiuz:

Antar att peak menar Quake 4? Jag vet inte hur många timmar man suttit och tryckt Q3, men det är många iaf. Bättre action och precision existerar typ inte längre i dagens multiplay..

Nu tänker jag inte uttala mig om Q3 floppade eller ej, men sen när innebär ett välgjort spel automagiskt att det även säljer bra?

sen också är det olika åsikter vad som är ett välgjort spel, så det håller inte riktigt

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

sen också är det olika åsikter vad som är ett välgjort spel

Njaee...ett välgjort spel är ett spel där utvecklingsprocessen har fungerat bra och slutprodukten har kvalitet och buggfrihet rakt igenom.

Sen finns det ju naturligtvis välgjorda spel som man inte tycker om.

Inaktiv

Meh -- vad ska man säga? Id software har nått sin kreativa destruktion vid de här laget. Jag ger dem ETT spel till, sedan kommer john carmack hoppa av och företaget får en ny diktator som förmodligen har smaken där den är till nytta.

Id software, sanna mina ord, är anledningen till varför jag är spelutvecklare idag. Fast, de är lite som gamla barnprogram, du kommer ihåg de som storartad underhållning som du förmodligen hade kunnat spendera lika mycket tid med nu som du kunde då.. Fast den bleka sanningen är att deras spel är linjärt bajstork!

Medlem

kanske blir något likt som serious sam


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Kanske kan vi få se Id's första spel som har en story?

Quake1 var före min tid
Quake2 hade story
Quake3 hade story
Quake4 hade story
Rtcw hade story

gå och lägg dig Dice fanboy

Skrivet av iramirion:

Meh -- vad ska man säga? Id software har nått sin kreativa destruktion vid de här laget. Jag ger dem ETT spel till, sedan kommer john carmack hoppa av och företaget får en ny diktator som förmodligen har smaken där den är till nytta.

Id software, sanna mina ord, är anledningen till varför jag är spelutvecklare idag. Fast, de är lite som gamla barnprogram, du kommer ihåg de som storartad underhållning som du förmodligen hade kunnat spendera lika mycket tid med nu som du kunde då.. Fast den bleka sanningen är att deras spel är linjärt bajstork!

Återigen, Carmack är inte längre den som designar deras spel. Håll koll på din fakta.

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av slartibartfast:

Kanske kan vi få se Id's första spel som har en story?

Quake1 var före min tid
Quake2 hade story
Quake3 hade story
Quake4 hade story
Rtcw hade story

gå och lägg dig Dice fanboy

Säger som brasse i 5myror5elefanter.. FEL FEL FEL.

Quake3 hade ingen story, det hade t.o.m. mindre story än UT som inte
heller har någon. Quake1 storyn var inte speciellt avancerad.
Utan spelet var mest uppmärksammat för att vara helt i 3D.
Quake 2 är det bästa i serien från ID med Story, för Doom3 var inte så vidare bra tyckte JAG.
Quake4 gjordes av Raven inte ID mig veterligt.
Samma med RTCW.
Dom 2 spelen använde bara Quake/doom motorn.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av iramirion:

Meh -- vad ska man säga? Id software har nått sin kreativa destruktion vid de här laget. Jag ger dem ETT spel till, sedan kommer john carmack hoppa av och företaget får en ny diktator som förmodligen har smaken där den är till nytta.

Id software, sanna mina ord, är anledningen till varför jag är spelutvecklare idag. Fast, de är lite som gamla barnprogram, du kommer ihåg de som storartad underhållning som du förmodligen hade kunnat spendera lika mycket tid med nu som du kunde då.. Fast den bleka sanningen är att deras spel är linjärt bajstork!

men bra säg till när ditt spel är klart så jag får se hur ett riktigt spel ska se ut

Inaktiv
Skrivet av Ctrl:

Quake3 hade ingen story

http://paul.jaquays.com/quake3arena.htm
ops, is your face red..

ang. Q4 och Rtcw hade med Raven o göra, självfallet, my bad. var lite upptagen med annat, tänkte väll inte så klart
but still, your face is alot more red than mine!
dont challange my athorataaaaaaah!

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av iramirion:

Meh -- vad ska man säga? Id software har nått sin kreativa destruktion vid de här laget. Jag ger dem ETT spel till, sedan kommer john carmack hoppa av och företaget får en ny diktator som förmodligen har smaken där den är till nytta.

Id software, sanna mina ord, är anledningen till varför jag är spelutvecklare idag. Fast, de är lite som gamla barnprogram, du kommer ihåg de som storartad underhållning som du förmodligen hade kunnat spendera lika mycket tid med nu som du kunde då.. Fast den bleka sanningen är att deras spel är linjärt bajstork!

Återigen, Carmack är inte längre den som designar deras spel. Håll koll på din fakta.

Återigen din snikna bezzerwisser så kan jag min fakta.. Jag kan id utan och innantill, jag har själv varit den största id fanboyen.. och har dessutom även kontakt med fred nilsson f.d animatör på id software.. och även om han inte har sagt mycket så har han sagt tillräckligt.

Får väl lägga till med att JO john carmack lägger premisserna för hur id designar spel.. Lägg ägg, vem satte sig på tvären när de skulle göra något annat spel än doom 3? JO carmack.. paul steed fick gå som en konsekvens av detta. Jag vet att de har två författare från diverse spel som har designat storyn..

du får pluspoäng för att du har miyumoto som avatar!

Skrivet av F3D:

Quake1 var före min tid
Quake2 hade story
Quake3 hade story
Quake4 hade story
Rtcw hade story

gå och lägg dig Dice fanboy

Moget att märka ord. Min poäng var att Id knappast är kända för spel ned välutvecklad och mogen handling.

Var fick du "Dice-fanboy" ifrån förresten?

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av Ctrl:

Quake3 hade ingen story

http://paul.jaquays.com/quake3arena.htm
ops, is your face red..

ang. Q4 och Rtcw hade med Raven o göra, självfallet, my bad. var lite upptagen med annat, tänkte väll inte så klart
but still, your face is alot more red than mine!
dont challange my athorataaaaaaah!

Kanske jag som uttryckte mig fel. Men det där skulle jag inte kalla story.
Snarare ett stycke till varför man springer runt på en arena och är sur på andra gubbar.
Dvs. precis lika dåligt som UT's så kallade story.

http://www.planetunreal.com/game/utpreview/whatis.shtml

En story enligt mig är något som sträcker sig lite längre än ett halvt A4.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv
Skrivet av Ctrl:

FEL FEL FEL

Skrivet av Ctrl:

Kanske jag som uttryckte mig fel. Men det där skulle jag inte kalla story.
Snarare ett stycke till varför man springer runt på en arena och är sur på andra gubbar

så jag har fel för att du inte anser att den där storyn räcker till?
dina höga förväntningar åt sidan, Quake3 hade story, du ville leka fröken lite för tidigt bara, "fel fel fel" med capslock var mer lockande än att faktiskt leta efter lite fakta.
don't play with fire

Medlem

Quake 3 hade en bakgrundsstory, men jag skulle inte kalla det för en regelrätt story som berikade spelupplevelsen.

Medlem

Hoppsan va folk är snudd på fanatiska

Spelet blir vad det blir när det är klart,
Inget o spränga en blodåder för i förtid..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar