360 med nytt modermodem*

Medlem
360 med nytt modermodem*

Så kom den då tillbaka, min Xbox 360, efter sin utflykt till Tyskland. Levererad hem till dörren av UPS, utan kostnad vare sig för reparation eller transport. Istället levererades den tillsammans med ett vänligt brev, där Microsoft bad om ursäkt för olägenheten som tvåveckorsfrånvaron från Xboxen hade inneburit, och som plåster på såren låg det en månads Live Gold-medlemskap. Moderkortet var förresten utbytt, meddelades det.

Sånt får man faktiskt säga är riktigt bra kundservice. Fast så är det ju å andra sidan ett fel som är relaterat till originalkonstruktionen av 360:n, och i princip alla som har en "första generation" får räkna med att skicka in den för lagning förr eller senare. Enligt uppgifter i pressen, kommer detta utvidgade garantiåtagande att kosta Microsoft i runda slängar sex miljarder.

Ouch...

* En bild av modermodemet...

(Vågade inte öppna själv och kolla, lådan är plomberad. Man vet ju aldrig när det blir dags nästa gång...)

#blogg

Medlem
360 med nytt modermodem*

haha det välkända modermodemet

Inaktiv

ja, hjärtat i hårddisken!


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Inaktiv

Ett bakslag för Microsoft, men inte större än att de kan hantera det. Fast det är klart, det är kanske inte så bra ur marknadsförningssynpunkt när man försöker klämma åt Wii och PS3. Modermodemet är iaf en skön klassiker, enda anledningen till att jag läste bloggen var för att jag hoppades få se den bilden igen.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Har haft min 360 i snart två år, inget RROD än. Blir snart en Elite ändå.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar