Kolla in ET: Quake Wars

Inaktiv
Skrivet av ArtMan:

Quakeifierad BF2 kopia :D.

Du bor nog läsa på vilka spel som var först med vad...

Medlem

givet köp


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

JB
Medlem

Yay! Tankar hem massor! (de 4 filmerna som var länkade på http://www.quakewars.se/ asså)

FPS suger. Jag tänker fan inte köpa några lama doom-kopior.

Ärligt talat, man kan fan inte sitta och vara bitter över att spelkoncept och idéer kopieras och lånas hel vilt över hela spelbranschen. Det är så utveckling sker.

Medlem

Skapat några fina planeter på sistånde?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

FPS suger. Jag tänker fan inte köpa några lama doom-kopior.

Ärligt talat, man kan fan inte sitta och vara bitter över att spelkoncept och idéer kopieras och lånas hel vilt över hela spelbranschen. Det är så utveckling sker.

Doom kopia? En av de dummaste saker jag hört hittils. :\


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av slartibartfast:

FPS suger. Jag tänker fan inte köpa några lama doom-kopior.

Ärligt talat, man kan fan inte sitta och vara bitter över att spelkoncept och idéer kopieras och lånas hel vilt över hela spelbranschen. Det är så utveckling sker.

Doom kopia? En av de dummaste saker jag hört hittils. :\

Jag tror du måste notera sarkasmen i hans inlägg


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av slartibartfast:

FPS suger. Jag tänker fan inte köpa några lama doom-kopior.

Ärligt talat, man kan fan inte sitta och vara bitter över att spelkoncept och idéer kopieras och lånas hel vilt över hela spelbranschen. Det är så utveckling sker.

Doom kopia? En av de dummaste saker jag hört hittils. :\

Jag tror du måste notera sarkasmen i hans inlägg

Är du helt säker på att det är sarkasm? O.o Jag är inte det -.-

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Är du helt säker på att det är sarkasm? O.o Jag är inte det -.-

Jag kan låta er grubbla lite längre på det.

Sålänge så tänker jag sätta mig och spela den där lama Neverwinter Nights-klonen...vad heter den nu igen?....ah just de ja, World of Warcraft...

Medlem

det var inget om Wolfenstein på quakecon? och inget om id nya ip ?

Medlem

Quakewars är en jävla quakeworld kopia


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

men rickard hur fan är det en Quakeworld kopia hoppas du skojar med mig.

Medlem
Skrivet av Robboy:

men rickard hur fan är det en Quakeworld kopia hoppas du skojar med mig.

Tror han menar det blixtsnabba arkadupplägget spelet har med små inomhusbanor, och all bunnyjumping och rocketjumping, samt inga fordon. Tittar man på de likheterna så är det lätt att tro Quake Wars är en kopia av QuakeWorld

Medlem

QW = QW ?

Läs: "Sarkasm på nätet 4 Dummies"


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:

QW = QW ?

Läs: "Sarkasm på nätet 4 Dummies"

Tror det finns ett kapitel som säger att man bör vara övertydlig med sarkasm på nätet för att det helt enkelt misstolkas annars.

Annat boktips: "Långsökt"

Medlem

Det som stör mig mest egentligen i alla videos jag laddat hem, joo det är vapnen... Dem verkar tråkiga, låter tråkiga, och har inte den slags slagkraft som jag skulle vilja ha. Påminner lite om BF2´s vapen, och visst att spelet är satt i framtiden, men vapnen känns inte "äkta" på nåt sätt!!? Många vapen låter som från dem snott ljuden från Quake4, och det är ingen bra sak...som ni flesta nog håller med mig om..?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Det som stör mig mest egentligen i alla videos jag laddat hem, joo det är vapnen... Dem verkar tråkiga, låter tråkiga, och har inte den slags slagkraft som jag skulle vilja ha. Påminner lite om BF2´s vapen, och visst att spelet är satt i framtiden, men vapnen känns inte "äkta" på nåt sätt!!?

Jo, det var någon video jag såg igår som påminde mig om BFs 'lagg' (svårt att förklara) när dom sköt, jag hoppas bara att det var videon och att de (vapnerna) har samma känsla som i Quake/Wolf-serien.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Jag tror inte det är videon... jag tror det är så det är i spelet...:(


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Tror gör man i kyrkan.

Invänta feedback från de som varit på plats och spelat.

http://www.planetquake4.net/ - fortsätta hålla koll på sidan, de är duktiga på att posta egna filmer, tex ID Q'n'A, Carmack Keynotes, Inside ET:QW och så vidare, som det newsats om här.
(Så slipper ni vänta på att FZ berättar att filmerna finns där. )

12
Skriv svar