Medlem
Im back!

Tillbaka efter en vecka i Danmark, därför har det inte varit några fler blogginlägg. Men hur fint är det inte att komma tillbaka och se att det står ett paket med datordelar och en nylagad 360 i rummet! Delarna i datorn är:

CPU: Intel Core 2 Duo E6600
Minne: Corsair XMS2 5400 2GB
Moderkort: MSI P6N SLI Platinum nForce 650i
Grafikkort: BFG 8800GTS OC 320MB
CPU kylare: Scythe Mine
Chassi: Antec P182
Nätagg: Antec NeoPower HE 500W
Hårddisk: 2x Samsung T166 320GB (en för backup)

+ en ganska standard DVD brännare och floppy drive (för SATA drivisar).

En sak jag satsade på med den nya burken var tystnad, eftersom min föregående var ganska högljud. Och vad kan jag säga, den är riktigt tyst... t o m över mina förväntningar, hörs bara om det är helt tyst i rummet. Temperaturerna är bra också, 35 på CPU i idle och 40 i chassit. Jag tog mig två halvdagar att bygga chassit då jag kände att det var värt att satsa extra på hur kablarna skulle dras. Tog ett par timmar men till slut var jag nöjd och det ser man på temperaturerna.

Hade förberett sen innan med att köpa Supreme Commander (199kr) och Company of Heroes (159kr). Kul att Warhammer 40K följde med Company of Heroes. Så första jag gjorde var att dra igång SC på mina två 19" skärmar på absolut högsta (förutom AA som var på 4x)... det är underbart. Aja, ska inte skryta. Men Supreme Commander är skoj kan jag säga.

#blogg

Medlem
Im back!

Men jag vill också ha en ny dator!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Bara att spara

Mitt paket gick på 11300kr vilket var helt ok, köpte från datorbutiken. Hade lite tur med minnet, priset gick upp med en hundring dagen efter, samma sak med moderkortet.

Medlem

Orka vänta x år. Då har jag säkert fått en ny av farsan ändå.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar