EA släcker gamla spelservrar

Medlem
EA släcker gamla spelservrar

NFSU2 är väl inte så gammalt? å riktigt jävla kasst av dom imo, spelar visserligen inte nått av spelen, men drar de igång nå officiella servrar så tycker jag allt att de får hålla dom igång också, sen vette sjutton om det är nå folk som spelar domdär spelen fortfarande iof..

Inaktiv

Armies of Exigo är väl inte så gammalt, 1½år


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Dom kanske laddar inför BF2142?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Armies of Exigo är väl inte så gammalt, 1½år

Det blev tyvärr ingen hit, därav det tidiga insomnandet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Finns heller inget som säger dom måste ha igång servrarna förevigt.

Har för mig dom flesta spel med officiella servrar som har nån klausul gällande penga bortfall etc..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tycker det är bra länge att hålla igång servrarna 2 år efter lansering av spelen nästan när det är EA vi snackar om, blev förvånad att det inte rörde sig om att NHL 06 skulle släckas snart


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Medlem

GAMLA?

Från förra året!?

Ok, då har de erkännt klart o tydligt vad man kan räkna med i form av support från EA.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

NFSU2 är faktist ganska gammalt, dom lägger säkerligen ner servrarna pga inaktivitet.

Medlem

Lägger dom ner möjligheten att spela online på deras egna servrar så får dom fixa så man kan hosta egna servrar annars är det riktigt kasst gjort.

Medlem

They did it again, så jävla kasst, har man köpt spelet och det finns en onlinefunktion i spelet ska den vara kvar, EA är så jävla snåla.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Blizzard har inte lagt ner Diablo 1s servrar ännu trots att det knappt spelas nå mer, förutom några fuskare då


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Inaktiv

De får fixxa så man kan få köra egna servrar i nya patchar isf.
Daxx att EA börjar skärpa sig nu.

Skulle inte förvåna mig om de släcker ner CnC Servrarna med


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Svampn:

Blizzard har inte lagt ner Diablo 1s servrar ännu

Blizzard har dock än väldigt stor budget


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Svampn:

Blizzard har inte lagt ner Diablo 1s servrar ännu

Blizzard har dock än väldigt stor budget

kan ju vara att Battle.net har Diablo 1/2 + Warcraft spelen + starcraft inbakade i ett. kan inte tänka mig att det kostar dom många extra kronor om året att ha servranra igång.

Hade EA ens sneglat på uppbyggnaden för Battle.net så hade nog dom flesta spelen vart kvar där.

Medlem

om EA...

Drömma kan man alltid, eller hur?

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Svampn:

Blizzard har inte lagt ner Diablo 1s servrar ännu

Blizzard har dock än väldigt stor budget

Den är nog inte lika stor som Ea.s

Medlem

Ja, vad ska man säga? HAHAHAHAHAHA

Medlem

Fullt logiskt imo.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Så man skall alltså börja räkna med att när man betalar dyra pengar för att få spela ett spel online, så kan man fråntas den rättigheten efter bara ett år, bara för att inte tillräckligt många spelar det?

Det är ju som att ta ett lån på banken och sen säga "nej hörni banken, min investering gick inte så bra, jag tänker sluta betala tillbaka på lånet nu...".

Inaktiv

Jag ogillar när sånt här händer. För c:a 4 år sedan spelade jag Need For Speed Porche 2000 online och hade jättekul. Sen några månader senare kunde jag inte spela online alls.

Därför gillar jag spel som använder sig av ett gemensamt nätverk som battle.net eller gamespy vilket oftast leder till att man kan spela spelet så länge inte företaget som har hand om nätverket går i konkurs.

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

De får fixxa så man kan få köra egna servrar i nya patchar isf.
Daxx att EA börjar skärpa sig nu.

Skulle inte förvåna mig om de släcker ner CnC Servrarna med

EA har redan stoppat C&C Servrarna men xwis har tatt över dem och supportar dem vidare


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Är det bara de officiella spelservrarna som släcks eller hela masterservern?

Medlem

Riktigt svagt gjort.
De kan ju åtminstone släppa serverkoden, det är ju det minsta man kan begära.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Varför är jag inte förvånad?

Inaktiv

Helt klart lite trist att dom stänger ner servar för gamla spel. Jag förstår dom dock, men ändå. Jag är en sån där filur som tycker om att ta lite nostalgitrippar emellanåt. Lite Tiberian Sun osv. Skulle vara grymt trist om dom naggade på mina favospel. Då blir det hundpåse på posten...


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

Någon borde tala om för EA att FF är på.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Skandal. Alltså jag har köpt så många EA-spel genom tiderna (Need for speed osv) men det är banne mig slut med det. Värre utgivare får man leta efter. Vi pratar om spel från 2005 som fortfarande säljs, om än som reatitlar, i affärerna. Många med långsammare datorer (läs: alla som lägger ned mindre än 7000:- om året på datore...) kanske t o m väljer de äldre spelen pga bättre prestanda.

Nä det här är så dåligt att jag inte vet vad.

Medlem

EA är lite som knark:
Det verkar ju så himla bra i början, men sen sitter man där i träsket utan en server.

Jag brukar faktiskt betänka företags moral innan jag köper en produkt (hur fjantigt det nu än låter).
Jag köper inte mycket från EA.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

1
Skriv svar