2D spelen vart är ni?

Medlem
2D spelen vart är ni?

Jag har börjat tröttna enormt på endel 3d-spel som finns där ute i spelmarknaden, Det är som att alla tror bara för att det är 3d så blir det helt plötsligt så mycket bättre. Vilket är fel vad jag tycker iaf.

Ett av mina favorit spel blev riktigt våldtagen då Lucasart kom på att göra Monkey Island 4 till helt i 3D. Dom gjordet det både fult och jäkligt krångligt att spela. Även Super Mario blev ordentligt fult då N64 fick idén att göra om Mario till 3D. Simon The Sorcerer lika så, Det spelet köpte jag även bara för jag tyckte om Simon the sorcerer då det var ett fint klicka & peka spel men nu så var det extremt fult och gick inte änns att spela i en kvart. (Har klankat ner förut om att grafiken är inte allt men det här spelet får inge plus nånstans endå) Finns för många spel som förstörs av att dom stora Bolagen tror att om det är 3d så är det otroligt bra.

Ibland så tycker man även att 3d-grafiken förstör genom att dom försöker göra ett snyggt spel men med 0 gameplay. Och det finna otroligt nog folk som tycker att spel ska vara snygga men att gamplayen inte är viktigt för att man får något att titta på. Då kan man lika gärna gå ut i den riktiga världen och titta runt. Köpa En biljett till bahamas och sitta där och röka på och se olika färger och nyanser som man annars inte skulle se (Omg Blooom!)

Monkey island 1

Monkey island 3

Monkey island 4

[i]Bara i MI4 är det synd om Stans utseende.[/i]

#blogg

Inaktiv
2D spelen vart är ni?

därför jag älskar att dra ner gamla klassiker från xbox live


signatur

To swing is not to Wii.

Medlem

blir ju besviken på gammla klassiker väldigt ofta, mest beroende på bristande sk. spelbarhet,

Medlem

Brukar köra gammla klassiker med programet Dosbox. Då brukar allting fungera som det ska. Dosbox eller scummvm den senare fungerar typ bara till gammla lucasartspel.

Medlem

Du borde testa #Odin Sphere - 2D-grafik när den är som bäst.. själva spelet är väl helt okej det med


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

1
Skriv svar