Mastig Lord of the Rings Online-film

Robot
Medlem
Mastig Lord of the Rings Online-film

Jag har följt det här spelet ett tag nu och jag har tyckt att det verkar ganska intressant. Av det jag har läst tycker jag att de verkar ha fått med Sagan om Ringen-känslan och skärmdumparna har sett helt ok ut (även de har haft en slags Sagan om Ringen-känsla i sig) men den här filmen förändrade allt.

Miljöerna såg alldeles för linjära och kala ut, det ser ut som det saknas för mycket och striderna såg riktigt stela och tråkiga ut. Till och med GUI:et såg tråkigt ut. Det känns nästan lite ledsamt att säga det här men Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar ser ut att bli en WoW-kopia.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

WoW kopia..wow i sin tur är igentligen en massa saker från flera andra mmorpgs.
Själv gillar jag ideen med att det är mer melee än magi baserat. Lite mer LoTR över det då tycker jag.
Men det ser snyggt ut.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Bt
Medlem

Jag vart också intresserad av det här spelet fram tills idag.

Faktum är att mr.bear skrev precis som jag känner... stelt kalt och tråkigt Hade hoppats på något nyskapande men nu är allt hopp borta.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Så farligt var det väl inte..
men det ligger fortfarande under gränsen till att köpa..

Medlem
Skrivet av Ankh:

WoW kopia..wow i sin tur är igentligen en massa saker från flera andra mmorpgs.
Själv gillar jag ideen med att det är mer melee än magi baserat. Lite mer LoTR över det då tycker jag.
Men det ser snyggt ut.

Det var kanske lite dumt att säga WoW-kopia men det jag menar med det är att det ser ut att bli t.ex. döda ett monster, ta någonting, spring till ett annat ställe och sen upprepa det tusen gånger. Det finns säkert folk som tycker det är roligt, det gjorde även jag den första månaden jag spelade WoW men sen blev det tråkigt.

Jag vill ha ett MMORPG som verkligen är ett massivt rollspel. Jag vill kunna starta spelet och sedan komma in i en annan värld och leva som den karaktären jag har skapat. Star Wars Galaxies var (innan NGE uppdateringen) ett bra exempel på hur jag vill att ett MMORPG ska vara. Du kunde skapa dina egna städer och sedan vara borgmästare i staden, du kunde göra din egna kläder (vilket du även kan i WoW men det är inte alls samma sak) och sedan sälja de i din egna butik, du kunde skapa ditt eget band och ta betalt för din spelningar osv. Det var helt enkelt en mycket bättre rollspelsupplevelse än t.ex. WoW. Som LotRO: SoA ser ut nu tror inte jag att den upplevelsen/känslan finns där.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Ankh:

WoW kopia..wow i sin tur är igentligen en massa saker från flera andra mmorpgs.
Själv gillar jag ideen med att det är mer melee än magi baserat. Lite mer LoTR över det då tycker jag.
Men det ser snyggt ut.

Det var kanske lite dumt att säga WoW-kopia men det jag menar med det är att det ser ut att bli t.ex. döda ett monster, ta någonting, spring till ett annat ställe och sen upprepa det tusen gånger. Det finns säkert folk som tycker det är roligt, det gjorde även jag den första månaden jag spelade WoW men sen blev det tråkigt.

Jag vill ha ett MMORPG som verkligen är ett massivt rollspel. Jag vill kunna starta spelet och sedan komma in i en annan värld och leva som den karaktären jag har skapat. Star Wars Galaxies var (innan NGE uppdateringen) ett bra exempel på hur jag vill att ett MMORPG ska vara. Du kunde skapa dina egna städer och sedan vara borgmästare i staden, du kunde göra din egna kläder (vilket du även kan i WoW men det är inte alls samma sak) och sedan sälja de i din egna butik, du kunde skapa ditt eget band och ta betalt för din spelningar osv. Det var helt enkelt en mycket bättre rollspelsupplevelse än t.ex. WoW. Som LotRO: SoA ser ut nu tror inte jag att den upplevelsen/känslan finns där.

Exakt min mening. Det jag vill ha ut med ett MMORPG är inte bara att helt monotomt döda i dagar i streck. Man ska kunna göra vardagliga saker och få ett sk "andra liv".

Hade lite förhoppningar på detta spelet, men att döma av filmen så åker det i papperskorgen direkt ;(.

Medlem

Jag fick känslan av Baldurs Gate..Korsat med Oblivion..fick nästan ingen LOTR känsla alls..
Hade höga förhoppningar om spelet men nu så åker det bort från bevaka listan..Såg riktigt trist ut..Med andra ord, jag håller med Mr Bear!!

Inaktiv

Såg inte ut att vara ett höjdare spel

FML
Medlem

Verka pissdrygt, såg bara halva för orkade inte se klart resten. Håller med er andra om att det liknar WoW, dock en aning dött, men snyggare grafik.

Medlem

Snygg grafik!......men fulare interface får man leta efter...
Och livmätarna såg lite flummiga ut med både färg och form....
behåll grafiken och ändra lite på rörelserna så dom inte är så stela och ändra interfacet!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

1
Skriv svar