Nybyggarna

Medlem
Nybyggarna

Nej det handlar inte om Vilhelm Mobergs Mastodont böcker, Utan jag ska prata om det tyska spelet The Settlers. Settlers har funnits på Pc sedan 1994 då var det ett litet men endå rätt bra spel, då man ska låta sina nybyggare ta det stora klivet att äntligen få upp en by med diverse saker som en by kan behöva. Det spelet var inte direkt något att hurra för men 2 år senare så kom settlers 2, Det spelet gav en mera lättare interface och även ett mycket roligare Gameplay.

2 år senare kom Settlers 3 ( då ligger vi på 1998 ), Och det tog vi glatt imot då detta spel försökte att få allting mer eller mindre att framstå som en realtids simulator då allting verkade ta år och dar för att få fram någonting kul. Men som tur var så fanns det en knapp som var otroligt hjälpsam (F12 anyone?) som gjorde att man tog sig stora steg framåt i speltiden.

Resten är historia mer eller mindre, Den Tyska marknaden är inte bara för erhm andra saker utan även för fina små spel från Bluebyte.

#blogg

Medlem
Nybyggarna

Eh... Nu är du allt bra förvirrad! Life is Feudal: The Settlers har inte så mycket att göra med brädspelet Settlers of Catan. Det sistnämda har precis (nåja, för ca ett år sedan) kommit till PC och Xbox 360.

Medlem

Ojdå, my bad. Tack för att du tog dig tid för berätta detta för mig

Medlem

För övrigt så älskade jag första spelet Vi hade två serial-möss, så jag och brorsan spelade tillsammans på samma dator. Har inte varit lika förtjust i de nyare spelen, dock.

Medlem

Spelade inte så mycket det första, blev kär i settlers 2, sedan så har man mer eller mindre blivit tvungen att spela dom andra för att se hur dom är.

1
Skriv svar