Demo: Dead Rising

Robot
Medlem
Demo: Dead Rising

Downloading as we speak... alla pc nördar, bli inte sura för att vi som köpt 360 får så många sjysta demos nu för tiden... köp en 360, eller sluta gnäll på (ingen aa)... även utan AA så tycker jag 360 spelen är x3 så snygga som på pc... Bara att jämföra GRAW på båda, 360 versionen 3x snyggare än pc...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Kanske därför det är 2 olika versioner? Om inte t.o.m 2 olika personer som planerade dom?

Skrivet av HaZe303:

även utan AA så tycker jag 360 spelen är x3 så snygga som på pc...

Så klart de ser snyggare ut, alla problem försvinner när man trycker ut grafiken genom en lågupplöst tv-apparat.

Vilka spel har inte AA? Utan anti-aliasing går inte 360-spelen genom microsofts kvalitetskontroll...

Inaktiv

D e naajs


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Så klart de ser snyggare ut, alla problem försvinner när man trycker ut grafiken genom en lågupplöst tv-apparat.

Numera finns något som kallas HD-TV

Medlem
Medlem

Grymt snyggt är det, och faktiskt minst 4xAA för er som bryr er mest om AA. Och flyter på bra... Jag har faktist 37" HD tv... ser ännu vackrare ut än på en gammal skrot tv... det som är poängen med HD. För er som tar åt er personligt, jag e själv datanörd, men jag tycker hursomhelst att Xbox360 spelen ser bättre ut i standard än mot PC. Tex många spel använder depth of field, så typ saker längre bort blir lite suddiga... det är mycket snyggare än vad pc spel brukar använda, fog, inte snyggt eller ingen fog men det ser ännu mindre verkligt ut att t.ex AF gör att texturer helt plötsligt får lägre upplösning ju längre bort man tittar... fult... jag e inte bara för grafik, ett bra spel är alltid att föredra före grafik, men men... 360 spelen gör ett bättre jobb tycker jag att se mer proffsiga ut.. visst att pc:n är rent hårdvarumässigt bättre än 360, men inte rent visuell standard mässigt... Förhoppningsvis ändrar DX10 och vista på detta...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Holy CRAP! Äntligen!!!


signatur
Medlem

Låter lovande HaZe303 om det nu är så att de har igång AA. SKa genast testa detta på jobbet, har en 360 ståendes för att kunderna ska få spela. För övrigt hoppas jag uppdragen är varierande annars kan spelet lätt bli väldigt monotomt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Skrivet av HaZe303:

...jag e själv datanörd...

Om du är nörd nog att kalla dig själv nörd så lär du väl åtminstonde ha vett nog att inte prisa spelkonsollen för att spelen är snyggare? Speciellt inte när konsollen i fråga inte erbjuder särskilt mycket mer i hårdvaruväg än en PC.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Downloading as we speak... alla pc nördar, bli inte sura för att vi som köpt 360 får så många sjysta demos nu för tiden... köp en 360, eller sluta gnäll på (ingen aa)... även utan AA så tycker jag 360 spelen är x3 så snygga som på pc... Bara att jämföra GRAW på båda, 360 versionen 3x snyggare än pc...

Men lol, HaZe303.. Första inlägget i tråden och du antar att "PC nördarna" blir sura och kommer gnälla. Sluta provocera folk och njut av din 360 och dina demos istället

Dessutom när jag jämför t.ex. GRAW och Condemned mellan 360 och min PC, så hänger tyvärr inte 360:n riktigt med i svängarna. Det sagt så har jag pengar undanstoppade för att köpa en 360 när Mass Effect ligger på hyllorna. Är helt klart en duglig maskin, men är dock i grunden mest en sluten PC.

Kul att du gillar den dock. Det är ju allt som spelar någon roll

Medlem

Mmmm För GRAW PC vår ju så jävla bra... 360 versionen är ju ljusår bättre.


signatur

---
Boo!

Medlem

Har ingen HDD till min 360


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hur är demot?


signatur

tjenare!

Medlem

Demot är skitkul. Tyvärr avslutas det efter 15 minuter. Som tur är ut i menyn, så man kan dra igång det igen. Så satans kul det är. Lite som att ligga med Romeros hjärna, verkligen.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Ja Fyfan vilket jävla härligt spel! Har suttit i en timme nu och bara gapskrattat åt att massakera zombies med alla möjliga föremål. Ett givet köp, har inte haft så skoj i ett demo på länge.


signatur
Inaktiv
Skrivet av [cp:

Billen"]Lite som att ligga med Romeros hjärna, verkligen.

Ömm ja just det...

Medlem
Medlem
Skrivet av Phosphor:

Mmmm För GRAW PC vår ju så jävla bra... 360 versionen är ju ljusår bättre.

Tänker inte kommentera om vilken version som var bäst. Jag pratade om vilken version som ser bäst ut, eftersom jag svarade på HaZe's inlägg om detta, och det är ju väldigt subjektivt utan någon som kan ha definitivt rätt.

Tycker GRIN gjorde ett bra jobb, men Starbreeze kanske kunde gjorde det ännu bättre. Eller?

Medlem

Darn får inte igång nätet till 360n, antar att de är fel sorts rauter eller nåt.
Får la vänta tills Dead Rising releasen iställe då.

Inaktiv

Mest lol, HaZe303 kan inte vara äldre än 12år.

Men men... Dead Rising verkar som ett härlit spel

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av HaZe303:

även utan AA så tycker jag 360 spelen är x3 så snygga som på pc...

Så klart de ser snyggare ut, alla problem försvinner när man trycker ut grafiken genom en lågupplöst tv-apparat.

Vilka spel har inte AA? Utan anti-aliasing går inte 360-spelen genom microsofts kvalitetskontroll...

Jag har vga kabel om jag har lust att använda min datorskärm...


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Har ingen HDD till min 360

Datorskärm har du? Köp en vga kabel för 100spänn så får du High def. verkligen värt det. Kör hellre på min 21" crt än vilken storbildsskärm som helst som inte är HD.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av melachi:
Skrivet av Night Hawk:

Har ingen HDD till min 360

Datorskärm har du? Köp en vga kabel för 100spänn så får du High def. verkligen värt det. Kör hellre på min 21" crt än vilken storbildsskärm som helst som inte är HD.

HDD=Hard drive


signatur
Inaktiv

Det här var riktigt bra men man undrar hur långt det här zombieslaktandet räcker innan man tröttnar. Givet köp i.v.f

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av Phosphor:

Mmmm För GRAW PC vår ju så jävla bra... 360 versionen är ju ljusår bättre.

Tänker inte kommentera om vilken version som var bäst. Jag pratade om vilken version som ser bäst ut, eftersom jag svarade på HaZe's inlägg om detta, och det är ju väldigt subjektivt utan någon som kan ha definitivt rätt.

Tycker GRIN gjorde ett bra jobb, men Starbreeze kanske kunde gjorde det ännu bättre. Eller?

Jag vet inte, vad tror du?

PC: http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/709/709276/tom-clancy...
360:
http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/714/714013/...

Smaken som baken, jag tycker dock att 360 smakar bättre...


signatur

---
Boo!

Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av melachi:
Skrivet av Night Hawk:

Har ingen HDD till min 360

Datorskärm har du? Köp en vga kabel för 100spänn så får du High def. verkligen värt det. Kör hellre på min 21" crt än vilken storbildsskärm som helst som inte är HD.

HDD=Hard drive

*sätter på sig glasögonen*


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Verkar som att det är många som tankar. Går otroligt mycket segare att dra ner demo än vanligtvis.

Måste fortfarande dra ner Saints Row och Ninety-Nine Nights.. mmm


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Off-topic men ändå, 360-versionen av GRAW är många gånger bättre än motsvarande på PC, ser även enligt mitt tycke snyggare ut på boxen. Ända jag saknar på 360n är Coop på singleplayer-kampanjen.


signatur
12
Skriv svar